První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec?

Pokud od SUV čekáte vyšší posez za volantem a praktičnost, HR-V se vám bude líbit. Nechá si za to ale zaplatit a 4x4 tu nehledejte vůbec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec?

14.7.2015 | Marek Bednář | 9 příspěvků

První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud od SUV čekáte vyšší posez za volantem a praktičnost, HR-V se vám bude líbit. Nechá si za to ale zaplatit a 4x4 tu nehledejte vůbec.

Kabina spíše v duchu SUV

Protože je tohle auto spíš do města a okolí než k „blbnutí” na okreskách a hledání limitů přilnavosti, interiér bude hrát při rozhodování o koupi dost podstatnou roli. A bude mít v rukávě trumfy. Budíky jsou krásně čitelné a jsou všechny tam, kde je čekáte, tedy pod volantem. Chybí bohužel klasický teploměr chladicí kapaliny a palivoměr; ten první tu není vůbec a ten druhý je vyveden kostičkami v kulatém displeji vpravo od otáčkoměru. Tady je také vidět výstup palubního počítače.

A také sem musí směřovat kritika, protože jeho ovládání je zarážející, podobně jako v případě Civicu. Pro některé věci, na jejichž ovládání mají všichni ostatní jedno tlačítko, je potřeba zastavit - jinak vás do menu systém nepustí - a prokousávat se nastavením. Je to zbytečně složité a člověku to bude otravovat život.

První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 13 - test 2016 honda hr-v portug bila 14První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 14 - test 2016 honda hr-v portug bila 15První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 15 - test 2016 honda hr-v portug bila 16

Všechny HR-V dostanou dotykovou obrazovku na středovou konzoli. V základu bude malá, ve vyšších výbavách bude mít jednak větší úhlopříčku a jednak toho víc zvládne - dostane systém Honda Connect, postavený na Androidu. Ke schopnostem má patřit např. MirrorLink pro lepší propojení se smartphonem, možnost připojení k internetu nebo navigaci Garmin. A hlavně zmizela otřesná tlačítka po levé straně obrazovky, známá z Civicu. Nahradila je virtuální, dotyková tlačítka, která jsou mnohem lepší.

Také budou všechny verze HR-V mít dvouzónovou automatickou klimatizaci s dotykovým panelem k ovládání. Z něj jsem měl trochu obavy, protože dotykové ovládání mi přijde zrovna u klimatizace trochu zbytečné a příliš odvádějící pozornost od řízení, nicméně zde se panel používá velmi snadno. Není tu totiž přeplácáno „tlačítky“, a tak nemusíte danou věc trefit na půl milimetru přesně, což se za jízdy víc než hodí.

Interiér obsahuje také konektory USB, HDMI a 12V zásuvku, ale musíte je trochu hledat. Jsou totiž o patro níž, v jakési skoro-schránce u nohou, přístupné obou stran. Je to řešení na první pohled zajímavé, ale opět - má nevýhody. Zapomeňte na to, že byste sem něco připojili za jízdy, protože tam není moc dobře vidět a nedosáhnete tam pohodlně. I jen odtud zvednout telefon při řízení znamená se na sedadle různě vyklánět. A také je to téměř dokonalé místo pro to, abyste tam něco zapomněli, až budete vystupovat.

První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 16 - 2015 honda hr-v eu oficialni 43První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 17 - 2015 honda hr-v eu oficialni 44První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 18 - 2015 honda hr-v eu oficialni 45

Místo řidiče vás obklopí vysokým středovým tunelem - proto tu je ono druhé patro, pro vytvoření dojmu bytelného a bezpečného SUV, a funguje to. K řidiči je natočena také středová konzole, čehož si všimnete spíš na místě spolujezdce. Také budete vpravo vpředu mít možnost lépe prozkoumat dlouhou díru v palubní desce, kde jsou tři výdechy klimatizace. Působí trochu nedodělaně a jakoby sem přibyla až dodatečně, ale funguje. Výbavy tu je dost i ve standardu, kromě zmíněné klimatizace mají všechny verze hlídače jízdních pruhů, automatické brzdění v městských rychlostech a podobnou elektroniku. Trochu zvláštně však působí absence hlídače slepých úhlů, jakkoli jsme z těch, kteří s podobnými asistenty dělají jediné - vypnou je.

Co je potřeba vyzdvihnout, jsou látkou čalouněné horní půlky dveřních výplní. Je to neobvyklé a na omak velmi příjemné řešení. A potěší to, máte-li ve zvyku jezdit s loktem z okna. Dobře zpracované jsou také držáky nápojů na středovém tunelu, které jakkoliv velkou láhev či plechovku budou držet na svém místě pomocí klapek s pružinami. Loketní opěrka je pohodlná, ale nabídne jen malý úložný prostor. Také ve dveřích jsou kapsy vážně miniaturní, dáte sem tak půllitrovou láhev a nic moc víc. Mapu ani náhodou, hadřík na sklo budiž, ale už nic jiného.

Odkládacích prostor se také zoufale nedostává na zadních sedadlech. Do dveří se nevejde ani ta láhev a plastová kapsička na středové konzoli není pro nápoj ideální. Telefon si můžete dát do madla na dveřích, ale pak si tu pohodlně nepoložíte loket. A kapsy na předních opěradlech nejsou tak samozřejmé, jak by měly být - na obou opěradlech je mají jen vyšší verze.

První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 19 - test 2016 honda hr-v portug bila 18První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 20 - 2015 honda hr-v eu oficialni 35První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 21 - 2015 honda hr-v eu oficialni 39

Prostor na zadních sedadlech nicméně lze hodnotit velmi, velmi pozitivně. Můžete být dost velcí a budete se tu cítit pohodlně. Můžete se rozvalit, místa pro kolena je spousta, na hlavu také - pamatujete si na tu opticky se svažující střechu při pohledu zvenčí? Je to vážně jen dojem. Okamžitě vás napadne, že byste si tu klidně zdřímli. Dopředu je krásně vidět, i když jsou přední sedačky posazené na nádrži. Všude, kde spočine vaše pozadí, prsty, loket nebo i pohled, je čalounění, i horní půlky dveří jsou potažené látkou stejně jako vpředu.

A když budete chtít využívat Magic Seats, jeden z velkých trumfů tohoto auta, tedy zvednete sedáky nahoru, je tu spousta místa pro různý náklad. Nejdříve jsem slovům o konkurování Qashqai nechtěl moc věřit, ale na zadních místech a také v zavazadelníku je místa vážně hromada, s Jukem to srovnat opravdu nelze. Stran převáženého sportovního náčiní se materiály Hondy zmiňují zejména o jízdních kolech a také o tom, že sem dáte 2 445 mm dlouhou věc, například surfové prkno, pokud si připlatíte za sklopné sedadlo spolujezdce. A ani v případě, že bych chtěl jet vpředu ve dvou, bych se nebál, že bych své oblíbené měřítko - lyže - do auta nedostal.

První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 22 - 2015 honda hr-v eu oficialni 38První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 23 - 2015 honda hr-v eu oficialni 37První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 24 - 2015 honda hr-v eu oficialni 36

Diskuze 9 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše