Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění
18.7.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) XE je mezi sedany střední třídy zásadní novinkou. Je hezký a exceluje podvozkem, zavedené pořádky ale téměř jistě nenaruší.
Přehled kapitol
Pro omezené množství lidí ta nejlepší nabídka
Jaguar v podobě modelu XE v určitých ohledech stvořil to nejlepší, co lze v rámci středně velkých sedánů koupit. Nadělil mu úžasný podvozek a krásný design, bohužel mu současně lehce podkopal terén pod nohama. Interiér má daleko k dokonalosti, nabídka motorů je omezená a podíváte-li se na základní ceny a co za ně dostanete, asi se budete lehce divit. V konečném důsledku, pokud se něco významně nezmění, zůstane XE volbou fajnšmekrů, kteří se chtějí oddělit od davu, chtějí si užívat řízení a současně odpustí XE jeho chyby.
Nejednou jsem byl dotázán, jestli je XE lepší než současné BMW 3. Na to bohužel neexistuje jednoznačná odpověď. Podle mě je hezčí vně i uvnitř, jednoznačně má lepší podvozek a řízení. Verze S jako celek je výrazně lepší auto pro nadšeného řidiče než přímý konkurent 335i resp. 340i. Jenže tu si můžete koupit s manuálem, byť reálné množství prodaných kusů bude velmi malé. Stejně tak ale můžete mít kombi, náhon na všechna kola, propracovanější palubní elektroniku, můžete si koupit LED-světlomety atd. Dělají tyto možnosti z BMW lepší auto? Odpověď velmi záleží, jestli chce auto hlavně na ježdění, nebo chcete něco víc. Něco co, co se samotnou jízdou nemá moc společného a co vám Jaguar jednoduše nenabídne.
Osobně bych si velmi přál, aby Jaguar rozšířil nabídku verzí s manuálním řazením. Do F-Type už manuál k šestiválci dává, technicky tak jistě nebude problém udělat totéž u XE. Otázkou ale je, jak velký vliv to bude mít na spotřebu a tím i cenu v důsledku pokut za produkované CO2. Co lze obhájit u sportovního kupé, nemusí dávat smysl u více či méně rodinného sedanu. Zástupci automobilky se zatím tváří, že manuál zůstane vyhrazen jen a pouze naftovým verzím, takže pokud jste se těšili třeba na silnější benzínové Ingenium s manuálem, raději přestaňte snít.
Cena vozu v 1. testované specifikaci
Základní cena vozu (Jaguar XE 20d Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Základní cena testované motorizace (Jaguar XE 20d Pure, 6° manuál): 1 021 119 Kč
Cena testovaného provedení (Jaguar XE 20d R-Sport, 8° automat + příplatky): 1 522 142 Kč
Cena vozu v 2. testované specifikaci
Základní cena vozu (Jaguar XE 20t Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Základní cena testované motorizace (Jaguar XE 20t Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Cena testovaného provedení (Jaguar XE 20t Portfolio, 8° automat + příplatky): 1 605 639 Kč
Cena vozu v 3. testované specifikaci
Základní cena vozu (Jaguar XE 20t Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Základní cena testované motorizace (Jaguar XE S, 8° automat): 1 526 899 Kč
Cena testovaného provedení (Jaguar XE S, 8° automat + příplatky): 1 799 787 Kč
Technické údaje Jaguar XE 20d
Motor
Vznětový řadový čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 999 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) v 4 000 ot./min.
Největší točivý moment: 430 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min.
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 228 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,1 l
Mimo město: 3,7 l
Kombinovaná: 4,2 l
Objem palivové nádrže: 56 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 672 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 565 kg
Užitečná hmotnost: 670 kg
Vnitřní rozměry
Maximální objem zavazadlového prostoru: 455 l
Technické údaje Jaguar XE 20t
Motor
Benzínový řadový čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 999 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) v 5 500 ot./min.
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 750 - 4 000 ot./min.
Palivo: Benzín
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 237 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,2 l
Mimo město: 6,0 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 63 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 672 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 530 kg
Užitečná hmotnost: 590 kg
Vnitřní rozměry
Maximální objem zavazadlového prostoru: 455 l
Technické údaje Jaguar XE S
Motor
Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél
Objem: 2 995 ccm
Největší výkon: 250 kW (340 k) v 6 500 ot./min.
Největší točivý moment: 450 Nm při 4 500 ot./min.
Palivo: Benzin
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,6 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 8,1 l
Objem palivové nádrže: 63 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 672 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 665 kg
Užitečná hmotnost: 555 kg
Vnitřní rozměry
Maximální objem zavazadlového prostoru: 455 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 2 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 5 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva