Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění
18.7.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) XE je mezi sedany střední třídy zásadní novinkou. Je hezký a exceluje podvozkem, zavedené pořádky ale téměř jistě nenaruší.
Přehled kapitol
Pro omezené množství lidí ta nejlepší nabídka
Jaguar v podobě modelu XE v určitých ohledech stvořil to nejlepší, co lze v rámci středně velkých sedánů koupit. Nadělil mu úžasný podvozek a krásný design, bohužel mu současně lehce podkopal terén pod nohama. Interiér má daleko k dokonalosti, nabídka motorů je omezená a podíváte-li se na základní ceny a co za ně dostanete, asi se budete lehce divit. V konečném důsledku, pokud se něco významně nezmění, zůstane XE volbou fajnšmekrů, kteří se chtějí oddělit od davu, chtějí si užívat řízení a současně odpustí XE jeho chyby.
Nejednou jsem byl dotázán, jestli je XE lepší než současné BMW 3. Na to bohužel neexistuje jednoznačná odpověď. Podle mě je hezčí vně i uvnitř, jednoznačně má lepší podvozek a řízení. Verze S jako celek je výrazně lepší auto pro nadšeného řidiče než přímý konkurent 335i resp. 340i. Jenže tu si můžete koupit s manuálem, byť reálné množství prodaných kusů bude velmi malé. Stejně tak ale můžete mít kombi, náhon na všechna kola, propracovanější palubní elektroniku, můžete si koupit LED-světlomety atd. Dělají tyto možnosti z BMW lepší auto? Odpověď velmi záleží, jestli chce auto hlavně na ježdění, nebo chcete něco víc. Něco co, co se samotnou jízdou nemá moc společného a co vám Jaguar jednoduše nenabídne.
Osobně bych si velmi přál, aby Jaguar rozšířil nabídku verzí s manuálním řazením. Do F-Type už manuál k šestiválci dává, technicky tak jistě nebude problém udělat totéž u XE. Otázkou ale je, jak velký vliv to bude mít na spotřebu a tím i cenu v důsledku pokut za produkované CO2. Co lze obhájit u sportovního kupé, nemusí dávat smysl u více či méně rodinného sedanu. Zástupci automobilky se zatím tváří, že manuál zůstane vyhrazen jen a pouze naftovým verzím, takže pokud jste se těšili třeba na silnější benzínové Ingenium s manuálem, raději přestaňte snít.
Cena vozu v 1. testované specifikaci
Základní cena vozu (Jaguar XE 20d Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Základní cena testované motorizace (Jaguar XE 20d Pure, 6° manuál): 1 021 119 Kč
Cena testovaného provedení (Jaguar XE 20d R-Sport, 8° automat + příplatky): 1 522 142 Kč
Cena vozu v 2. testované specifikaci
Základní cena vozu (Jaguar XE 20t Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Základní cena testované motorizace (Jaguar XE 20t Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Cena testovaného provedení (Jaguar XE 20t Portfolio, 8° automat + příplatky): 1 605 639 Kč
Cena vozu v 3. testované specifikaci
Základní cena vozu (Jaguar XE 20t Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Základní cena testované motorizace (Jaguar XE S, 8° automat): 1 526 899 Kč
Cena testovaného provedení (Jaguar XE S, 8° automat + příplatky): 1 799 787 Kč
Technické údaje Jaguar XE 20d
Motor
Vznětový řadový čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 999 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) v 4 000 ot./min.
Největší točivý moment: 430 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min.
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 228 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,1 l
Mimo město: 3,7 l
Kombinovaná: 4,2 l
Objem palivové nádrže: 56 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 672 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 565 kg
Užitečná hmotnost: 670 kg
Vnitřní rozměry
Maximální objem zavazadlového prostoru: 455 l
Technické údaje Jaguar XE 20t
Motor
Benzínový řadový čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 999 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) v 5 500 ot./min.
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 750 - 4 000 ot./min.
Palivo: Benzín
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 237 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,2 l
Mimo město: 6,0 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 63 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 672 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 530 kg
Užitečná hmotnost: 590 kg
Vnitřní rozměry
Maximální objem zavazadlového prostoru: 455 l
Technické údaje Jaguar XE S
Motor
Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél
Objem: 2 995 ccm
Největší výkon: 250 kW (340 k) v 6 500 ot./min.
Největší točivý moment: 450 Nm při 4 500 ot./min.
Palivo: Benzin
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,6 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 8,1 l
Objem palivové nádrže: 63 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 672 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 665 kg
Užitečná hmotnost: 555 kg
Vnitřní rozměry
Maximální objem zavazadlového prostoru: 455 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole Manzi, 20. Vostatek včera 19:28
- Superbiky v Doningtonu včera 17:22
- Fabio Di Giannantonio nejrychlejším v pátek včera 16:24
- Vietti Top, 7. Salač včera 16:17
- David Muňoz první v Moto3 včera 16:13
Nejnovější články
Mercedes vážně umí potěšit zákazníky. Po sérii požárů poslal desítky tisíc vozů do servisů, lidem vrací podstatně horší auta
před 2 hodinamiHyundai zaměstnává v Evropě slušné mimoně. Tento říká, že manuály „nikdo nechce” a spalovací sporťáky jsou vedle elektromobilů „zklamání”
včeraRenault udělal z Dacie další vlastní model. Stvořil tak hezčí, výkonnější a vybavenější auto, které bude pořád levné
včeraTo už dnes ani prestižní evropské automobilky neumí nabídnout lákavé auto? Na novinkách devastují vše, včetně designu
včeraChorvatský poník pro jeden trik stanovil hromadu světových rychlostních rekordů, všechny jsou na jedno brdo
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 07.11. 14:41 - pavproch
- BMW Divize 07.11. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 07.11. 10:33 - pavproch
- VZKAZY 07.11. 10:31 - pavproch
- Rychlodotazy 07.11. 09:13 - Vrooom
- Další zajímavá autovidea 07.10. 14:56 - Vrooom
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.10. 14:37 - 911T
- Letní pneu 195/55 R16 91H 07.10. 06:37 - Sught1986