První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění

(+ video) XE je mezi sedany střední třídy zásadní novinkou. Je hezký a exceluje podvozkem, zavedené pořádky ale téměř jistě nenaruší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění

18.7.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) XE je mezi sedany střední třídy zásadní novinkou. Je hezký a exceluje podvozkem, zavedené pořádky ale téměř jistě nenaruší.

Pro omezené množství lidí ta nejlepší nabídka

Jaguar v podobě modelu XE v určitých ohledech stvořil to nejlepší, co lze v rámci středně velkých sedánů koupit. Nadělil mu úžasný podvozek a krásný design, bohužel mu současně lehce podkopal terén pod nohama. Interiér má daleko k dokonalosti, nabídka motorů je omezená a podíváte-li se na základní ceny a co za ně dostanete, asi se budete lehce divit. V konečném důsledku, pokud se něco významně nezmění, zůstane XE volbou fajnšmekrů, kteří se chtějí oddělit od davu, chtějí si užívat řízení a současně odpustí XE jeho chyby.

Nejednou jsem byl dotázán, jestli je XE lepší než současné BMW 3. Na to bohužel neexistuje jednoznačná odpověď. Podle mě je hezčí vně i uvnitř, jednoznačně má lepší podvozek a řízení. Verze S jako celek je výrazně lepší auto pro nadšeného řidiče než přímý konkurent 335i resp. 340i. Jenže tu si můžete koupit s manuálem, byť reálné množství prodaných kusů bude velmi malé. Stejně tak ale můžete mít kombi, náhon na všechna kola, propracovanější palubní elektroniku, můžete si koupit LED-světlomety atd. Dělají tyto možnosti z BMW lepší auto? Odpověď velmi záleží, jestli chce auto hlavně na ježdění, nebo chcete něco víc. Něco co, co se samotnou jízdou nemá moc společného a co vám Jaguar jednoduše nenabídne.

Osobně bych si velmi přál, aby Jaguar rozšířil nabídku verzí s manuálním řazením. Do F-Type už manuál k šestiválci dává, technicky tak jistě nebude problém udělat totéž u XE. Otázkou ale je, jak velký vliv to bude mít na spotřebu a tím i cenu v důsledku pokut za produkované CO2. Co lze obhájit u sportovního kupé, nemusí dávat smysl u více či méně rodinného sedanu. Zástupci automobilky se zatím tváří, že manuál zůstane vyhrazen jen a pouze naftovým verzím, takže pokud jste se těšili třeba na silnější benzínové Ingenium s manuálem, raději přestaňte snít.

První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění - 40 - Jaguar XE 20T 2015 prvni test 02První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění - 41 - Jaguar XE 20T 2015 prvni test 18První test Jaguar XE 2015: volba fajnšmekrů svět aut nezmění - 42 - Jaguar XE S 2015 prvni test 14

Cena vozu v 1. testované specifikaci

Základní cena vozu (Jaguar XE 20d Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Základní cena testované motorizace (Jaguar XE 20d Pure, 6° manuál): 1 021 119 Kč
Cena testovaného provedení (Jaguar XE 20d R-Sport, 8° automat + příplatky): 1 522 142 Kč

Cena vozu v 2. testované specifikaci

Základní cena vozu (Jaguar XE 20t Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Základní cena testované motorizace (Jaguar XE 20t Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Cena testovaného provedení (Jaguar XE 20t Portfolio, 8° automat + příplatky): 1 605 639 Kč

Cena vozu v 3. testované specifikaci

Základní cena vozu (Jaguar XE 20t Pure, 8° automat): 1 018 699 Kč
Základní cena testované motorizace (Jaguar XE S, 8° automat): 1 526 899 Kč
Cena testovaného provedení (Jaguar XE S, 8° automat + příplatky): 1 799 787 Kč

Technické údaje Jaguar XE 20d

Motor

Vznětový řadový čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 999 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) v 4 000 ot./min.
Největší točivý moment: 430 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min.
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 228 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,1 l
Mimo město: 3,7 l
Kombinovaná: 4,2 l
Objem palivové nádrže: 56 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 672 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 565 kg
Užitečná hmotnost: 670 kg

Vnitřní rozměry

Maximální objem zavazadlového prostoru: 455 l

Technické údaje Jaguar XE 20t

Motor

Benzínový řadový čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 999 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) v 5 500 ot./min.
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 750 - 4 000 ot./min.
Palivo: Benzín
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 237 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,2 l
Mimo město: 6,0 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 63 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 672 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 530 kg
Užitečná hmotnost: 590 kg

Vnitřní rozměry

Maximální objem zavazadlového prostoru: 455 l

Technické údaje Jaguar XE S

Motor

Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél
Objem: 2 995 ccm
Největší výkon: 250 kW (340 k) v 6 500 ot./min.
Největší točivý moment: 450 Nm při 4 500 ot./min.
Palivo: Benzin
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,6 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 8,1 l
Objem palivové nádrže: 63 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 672 mm
Šířka: 1 850 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 665 kg
Užitečná hmotnost: 555 kg

Vnitřní rozměry

Maximální objem zavazadlového prostoru: 455 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.