První test Jaguar XF Sportbrake: na čtvrtý pokus dobré kombi

Novinka předchozí kombík britské značky překonává ve všech směrech. Na úzkých cestách je dokonce lepší než BMW, interiér ale má své limity.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Jaguar XF Sportbrake: na čtvrtý pokus dobré kombi

5.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První test Jaguar XF Sportbrake: na čtvrtý pokus dobré kombi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka předchozí kombík britské značky překonává ve všech směrech. Na úzkých cestách je dokonce lepší než BMW, interiér ale má své limity.

Blýská se na lepší časy

Ve výsledku se celkově čtvrté, oficiálně druhé kombi Jaguaru vyráběné ve více než jednotkách kusů povedlo. Zvláště, pokud jej budu srovnávat s jeho předchůdcem. XF je nejen praktičtější než jeho předchůdce, je i komfortnější, za jízdy schopnější a především nabízí daleko více stylu. Což je patrné i v momentu, kdy vedle něj postavíte Audi a BMW. Jenže oba dva německé vozy vynikají mnohem lepší dynamikou a také vymoženostmi, které si můžete koupit.

Dá se tedy předpokládat, že stejně jako v případě sedanu bude také XF Sportbrake minimálně v České republice spíše alternativou pro modely Lexusu nebo Infiniti (tyto značky samozřejmě kombi v nabídce nemají). Jaguar přitom počítá, že jen zhruba třetinu zákazníků by měly oslovit silnější dieselové verze. Dvě třetiny pak skončí u základního 2,2litrového motoru. Více pohonných jednotek na výběr není, podle britské značky je totiž kombi ušito přímo na míru evropskému trhu, všude jinde nad něčím jako „prémiový kombík” ohrnují nos. A Starý kontinent žádá hlavně spalovače nafty.

Při večeři s managementem značky se mi ovšem nad sklenkou vína povedlo vytáhnout pro nadšence mnohem lákavější novinky. Díky snaze ukradnout také zákazníky čtyř kruhů z Ingolstadtu totiž Jaguar aktuálně zvažuje, zda by nakonec s nějakou benzinovou verzí neměl rovněž přijít. A to dokonce tou (zatím) nejvyšší - XFR. Otázkou samozřejmě je, jak se budou vyvíjet prodeje. Svůj hlas v tom má i český trh, čemuž možná divíte. Jenže třeba modelu XKR-S zde bylo prodáno třikrát více než v mnohem bohatším a lidnatějším sousedním Rakousku. Jaguar tak má u nás očividně slušnou fanouškovskou základnu, která by si s podobně smýšlejícím zákazníky v Německu nebo Británii nakonec přeplňovaný benzinový osmiválec mohla vyprosit.

První test Jaguar XF Sportbrake: na čtvrtý pokus dobré kombi - 31 - Jaguar XF Sportbrake prvni test 072První test Jaguar XF Sportbrake: na čtvrtý pokus dobré kombi - 32 - Jaguar XF Sportbrake prvni test 116První test Jaguar XF Sportbrake: na čtvrtý pokus dobré kombi - 33 - Jaguar XF Sportbrake prvni test 093

Proč ho chtít?

S XF Sportbrake můžete vyčnívat z davu. Kamkoliv s ním přijedete, tam si již nikdo Avantu nebo Touringu ani nevšimne. Navíc vám nezevšední tak rychle jako německé vozy, spíše bude vaše náklonnost k němu narůstat, i přes jisté chyby. Rozbité české vozovky pak bude zdolávat v mnohem větším komfortu než německá liga, přestože jeho podvozek neumožňuje takovou míru nastavení. A aby toho nebylo málo, je při dorovnání výbavy k mání za nesrovnatelně nižší cenu.

Proč ho nechtít?

Ve srovnání s konkurencí je po technologické stránce zastaralý. Poznáte to nejen na tolikrát proklínané navigaci, ale také na absenci některých prvků v příplatkové výbavě. Horší je také spotřeba, zvukový projev naftových jednotek a ve srovnání s Mercedesem třídy E nepojme zavazadlový prostor tolik bagáže.

Cena

Základní cena testovaného vozu (XF Sportbrake 2,2 D): 1 238 880 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (XF Sportbrake 3,0 D S): 1 454 640 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválcový turbodiesel uložený podélně pod přední kapotou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 202 kW (275 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 600 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Diesel
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,6 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 70 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 966 mm
Šířka: 1 877 mm
Výška: 1 480 mm
Rozvor náprav: 2 909 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 880 kg
Užitečná hmotnost: 560 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 550 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 675 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.