Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Jaguar XF Sportbrake: na čtvrtý pokus dobré kombi
5.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka předchozí kombík britské značky překonává ve všech směrech. Na úzkých cestách je dokonce lepší než BMW, interiér ale má své limity.
Přehled kapitol
Blýská se na lepší časy
Ve výsledku se celkově čtvrté, oficiálně druhé kombi Jaguaru vyráběné ve více než jednotkách kusů povedlo. Zvláště, pokud jej budu srovnávat s jeho předchůdcem. XF je nejen praktičtější než jeho předchůdce, je i komfortnější, za jízdy schopnější a především nabízí daleko více stylu. Což je patrné i v momentu, kdy vedle něj postavíte Audi a BMW. Jenže oba dva německé vozy vynikají mnohem lepší dynamikou a také vymoženostmi, které si můžete koupit.
Dá se tedy předpokládat, že stejně jako v případě sedanu bude také XF Sportbrake minimálně v České republice spíše alternativou pro modely Lexusu nebo Infiniti (tyto značky samozřejmě kombi v nabídce nemají). Jaguar přitom počítá, že jen zhruba třetinu zákazníků by měly oslovit silnější dieselové verze. Dvě třetiny pak skončí u základního 2,2litrového motoru. Více pohonných jednotek na výběr není, podle britské značky je totiž kombi ušito přímo na míru evropskému trhu, všude jinde nad něčím jako „prémiový kombík” ohrnují nos. A Starý kontinent žádá hlavně spalovače nafty.
Při večeři s managementem značky se mi ovšem nad sklenkou vína povedlo vytáhnout pro nadšence mnohem lákavější novinky. Díky snaze ukradnout také zákazníky čtyř kruhů z Ingolstadtu totiž Jaguar aktuálně zvažuje, zda by nakonec s nějakou benzinovou verzí neměl rovněž přijít. A to dokonce tou (zatím) nejvyšší - XFR. Otázkou samozřejmě je, jak se budou vyvíjet prodeje. Svůj hlas v tom má i český trh, čemuž možná divíte. Jenže třeba modelu XKR-S zde bylo prodáno třikrát více než v mnohem bohatším a lidnatějším sousedním Rakousku. Jaguar tak má u nás očividně slušnou fanouškovskou základnu, která by si s podobně smýšlejícím zákazníky v Německu nebo Británii nakonec přeplňovaný benzinový osmiválec mohla vyprosit.
Proč ho chtít?
S XF Sportbrake můžete vyčnívat z davu. Kamkoliv s ním přijedete, tam si již nikdo Avantu nebo Touringu ani nevšimne. Navíc vám nezevšední tak rychle jako německé vozy, spíše bude vaše náklonnost k němu narůstat, i přes jisté chyby. Rozbité české vozovky pak bude zdolávat v mnohem větším komfortu než německá liga, přestože jeho podvozek neumožňuje takovou míru nastavení. A aby toho nebylo málo, je při dorovnání výbavy k mání za nesrovnatelně nižší cenu.
Proč ho nechtít?
Ve srovnání s konkurencí je po technologické stránce zastaralý. Poznáte to nejen na tolikrát proklínané navigaci, ale také na absenci některých prvků v příplatkové výbavě. Horší je také spotřeba, zvukový projev naftových jednotek a ve srovnání s Mercedesem třídy E nepojme zavazadlový prostor tolik bagáže.
Cena
Základní cena testovaného vozu (XF Sportbrake 2,2 D): 1 238 880 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (XF Sportbrake 3,0 D S): 1 454 640 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválcový turbodiesel uložený podélně pod přední kapotou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 202 kW (275 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 600 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Diesel
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,6 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 966 mm
Šířka: 1 877 mm
Výška: 1 480 mm
Rozvor náprav: 2 909 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 880 kg
Užitečná hmotnost: 560 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 550 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 675 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva