Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT: nejlepší Kia všech dob
27.6.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Není bez chyb, přesto je ráznou odpovědí na otázku, co si u Kie koupit, když vám její dosavadní nabídka přišla být příliš obyčejná.
Přehled kapitol
Příjemně vlažný hatch
Nenechte se zmást předchozími řádky o schopnosti vozu zvládat i extrémně ostrou jízdu, to o jeho charakteru nesvědčí. Tohle auto není pravověrný hot hatch, na to nemá dynamický švih a ani samotnou dynamiku, která prostě není souměřitelná obvykle ani s tím, co nabízejí jiné 200koňové vozy, natož pak výkonnější. Nemá na to ale především naladění, který bych si u hot hatche představoval přece jen „serioznější”, bližší přesnému sportovnímu autu.
Tohle je zkrátka hravé GT a mně tohle spojení nejenže baví, dává mi racionální smysl. Většina zákazníků stejně bude u výkonnějšího kompaktu vyžadovat v prvé řadě schopnost komfortně odbavovat rychlejší běžné přesuny a to Cee'd GT zvládá na jedničku. Takových aut je na trhu víc, žádné z nich ale při tomto naladění není schopno být takovým okreskovým bitkařem jako Cee'd GT. Opravdu si ani nevzpomenu, kdy jsem naposledy poznal takhle hravý, mrštný až polétavý kompakt, který by vám dovolil užít si do syta každou zatáčku a přitom ani neceknout, když jich za sebou bude následovat sto.
Cee'd GT je takový příjemně vlažný hatch, jsou to nečekaná dvě auta v jednom. Navíc odolná, kvalitní, slušně vybavená a za rozumnou cenu. Nad 520 tisíci Kč, které Kia za základní provedení chce, někteří ohrnují nos. Nevím proč, Škoda chce 504 900 Kč za základní Fabii RS, která se Cee'dem GT nemůže rovnat prakticky v ničem.
Možná se nyní ptáte, kam se v mém textu vytratilo dělení hodnocení Cee'du a Pro_Cee'du, na které naposledy došlo ve stati o interiéru. Odpověď je prostá - nikam. Zkusil jsem obě verze v podobně náročných režimech, ostatně obě figurují i na jízdním videu, a neobjevil jsem žádný podstatný rozdíl v jejich naladění. To, co zaznělo o motoru, ovladatelnosti, podvozku i komfortu platí o obou provedeních stejnou měrou. Věřím, že pár desítek kil rozdílu v hmotnosti a trochu jiné karoserie k jistým rozdílům povedou, ale půjde o tak jemné nuance, že jsem je ani při přímém střídání obou vozu na stejných silnicích nebyl při první krátké zkušenosti schopen rozeznat. I to je podle mě dobrá zpráva, volba karoserie je prostě jen na vás.
Nemám nejmenších pochyb o tom, že tohle je nejlepší auto, které kdy Kia vyrobila. V žádném voze korejské značky se dosud nezračilo tolik talentu a charakteru, a to za situace, kdy auto ani v nejmenším nerezignovalo na to oslovovat racionálně uvažující zákazníky. Pro všechny, kdo se ptali na trochu výkonnější Cee'd, prostě Kia konečně něco má. Dokonalé auto to není a pár drobných neduhů ještě bude třeba vychytat, přesto jsem původně nečekal, že by mohlo být alespoň z poloviny tak zajímavé, jak ve skutečnosti je...
Cena
Základní cena vozu v obou testovaných specifikacích (Kia Pro_Ceed / Ceed GT 1,6 T-GDI): 519 980 Kč (další informace o cenách a výbavách)
Technické údaje Kia Pro_Cee'd GT
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Největší výkon: 150 kW (204 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 265 Nm při 1 750 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,7 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,4 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 310 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 430 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 284 - 1 373 kg / 1 359 - 1 448 kg
Užitečná hmotnost: 402 - 491 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 225 l
Technické údaje Kia Cee'd GT
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Největší výkon: 150 kW (204 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 265 Nm při 1 750 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,7 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,4 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 310 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 430 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 307 - 1 396 kg / 1 382 - 1 471 kg
Užitečná hmotnost: 399 - 488 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 318 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejnovější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před 57 minutami - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 2 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 3 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 5 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva