První test Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT: nejlepší Kia všech dob

(+ videa) Není bez chyb, přesto je ráznou odpovědí na otázku, co si u Kie koupit, když vám její dosavadní nabídka přišla být příliš obyčejná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT: nejlepší Kia všech dob

27.6.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

První test Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT: nejlepší Kia všech dob

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Není bez chyb, přesto je ráznou odpovědí na otázku, co si u Kie koupit, když vám její dosavadní nabídka přišla být příliš obyčejná.

Příjemně vlažný hatch

Nenechte se zmást předchozími řádky o schopnosti vozu zvládat i extrémně ostrou jízdu, to o jeho charakteru nesvědčí. Tohle auto není pravověrný hot hatch, na to nemá dynamický švih a ani samotnou dynamiku, která prostě není souměřitelná obvykle ani s tím, co nabízejí jiné 200koňové vozy, natož pak výkonnější. Nemá na to ale především naladění, který bych si u hot hatche představoval přece jen „serioznější”, bližší přesnému sportovnímu autu.

Tohle je zkrátka hravé GT a mně tohle spojení nejenže baví, dává mi racionální smysl. Většina zákazníků stejně bude u výkonnějšího kompaktu vyžadovat v prvé řadě schopnost komfortně odbavovat rychlejší běžné přesuny a to Cee'd GT zvládá na jedničku. Takových aut je na trhu víc, žádné z nich ale při tomto naladění není schopno být takovým okreskovým bitkařem jako Cee'd GT. Opravdu si ani nevzpomenu, kdy jsem naposledy poznal takhle hravý, mrštný až polétavý kompakt, který by vám dovolil užít si do syta každou zatáčku a přitom ani neceknout, když jich za sebou bude následovat sto.

Cee'd GT je takový příjemně vlažný hatch, jsou to nečekaná dvě auta v jednom. Navíc odolná, kvalitní, slušně vybavená a za rozumnou cenu. Nad 520 tisíci Kč, které Kia za základní provedení chce, někteří ohrnují nos. Nevím proč, Škoda chce 504 900 Kč za základní Fabii RS, která se Cee'dem GT nemůže rovnat prakticky v ničem.

Možná se nyní ptáte, kam se v mém textu vytratilo dělení hodnocení Cee'du a Pro_Cee'du, na které naposledy došlo ve stati o interiéru. Odpověď je prostá - nikam. Zkusil jsem obě verze v podobně náročných režimech, ostatně obě figurují i na jízdním videu, a neobjevil jsem žádný podstatný rozdíl v jejich naladění. To, co zaznělo o motoru, ovladatelnosti, podvozku i komfortu platí o obou provedeních stejnou měrou. Věřím, že pár desítek kil rozdílu v hmotnosti a trochu jiné karoserie k jistým rozdílům povedou, ale půjde o tak jemné nuance, že jsem je ani při přímém střídání obou vozu na stejných silnicích nebyl při první krátké zkušenosti schopen rozeznat. I to je podle mě dobrá zpráva, volba karoserie je prostě jen na vás.

Nemám nejmenších pochyb o tom, že tohle je nejlepší auto, které kdy Kia vyrobila. V žádném voze korejské značky se dosud nezračilo tolik talentu a charakteru, a to za situace, kdy auto ani v nejmenším nerezignovalo na to oslovovat racionálně uvažující zákazníky. Pro všechny, kdo se ptali na trochu výkonnější Cee'd, prostě Kia konečně něco má. Dokonalé auto to není a pár drobných neduhů ještě bude třeba vychytat, přesto jsem původně nečekal, že by mohlo být alespoň z poloviny tak zajímavé, jak ve skutečnosti je...

První test Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT: nejlepší Kia všech dob - 50 - Test Kia Pro Ceed GT 2013 prvni 006První test Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT: nejlepší Kia všech dob - 51 - Test Kia Pro Ceed GT 2013 prvni 051První test Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT: nejlepší Kia všech dob - 52 - Test Kia Pro Ceed GT 2013 prvni 107První test Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT: nejlepší Kia všech dob - 53 - Test Kia Ceed GT 2013 prvni 09První test Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT: nejlepší Kia všech dob - 54 - Test Kia Ceed GT 2013 prvni 44První test Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT: nejlepší Kia všech dob - 55 - Test Kia Ceed GT 2013 prvni 56

Cena

Základní cena vozu v obou testovaných specifikacích (Kia Pro_Ceed / Ceed GT 1,6 T-GDI): 519 980 Kč (další informace o cenách a výbavách)

Technické údaje Kia Pro_Cee'd GT

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Největší výkon: 150 kW (204 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 265 Nm při 1 750 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,7 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,4 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 310 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 430 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 284 - 1 373 kg / 1 359 - 1 448 kg
Užitečná hmotnost: 402 - 491 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 225 l

Technické údaje Kia Cee'd GT

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Největší výkon: 150 kW (204 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 265 Nm při 1 750 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,7 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,4 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 310 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 430 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 307 - 1 396 kg / 1 382 - 1 471 kg
Užitečná hmotnost: 399 - 488 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 318 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.