První test Lexus IS 2013: nejlepší, přesto druhý

 | 39 příspěvků | 12.6.2013 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Drobný

Klasicky velmi poctivý tes.. | 12.6.2013 19:36reagovat
avatar

Klasicky velmi poctivý test, jako bych v tom seděl. Ta 250 mě docela zajímá, hlavně ten podvozek působí sympaticky. Je už k vyzkoušení v Praze? 300h je i podle videa o ničem, to je jen nekonečné skučení motoru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený RoVi

Ten úvod je hodně zajímavý,.. | 12.6.2013 19:39reagovat
avatar

Ten úvod je hodně zajímavý, ale vůbec mě nepřekvapuje. Z každého Lexusu jsem měl pocit, že má těžký problém se zacílením na nějaký segment, byly charakterově roztroušené. Tohle auto nakonec vypadá podle popisu nejlíp, ale evidentně to ještě není ono. O IS 350 s manuálem (normálně dlouhým!) bych asi i přemýšlel, ale 200 koní je na takové auto IMHO málo.

Nepřihlášený JT

Skvělý test, chvályhodné p.. | 12.6.2013 19:43reagovat
avatar

Skvělý test, chvályhodné pochváleno, nepovedené zkritizováno. A líbí se mi ta racionalita, s jedním motorem, jednou převodovkou, jedním pohonem a jedním hybridem se Trojce a spol konkurovat nedá, i kdyby to auto bylo dokonalé.

Nepřihlášený xpert

zjevne povedeny auto, ale.. | 12.6.2013 19:47reagovat
avatar

zjevne povedeny auto, ale pjanda mi mluvi z duse. pokud to mysli vazne, musi do toho slapnout naplno a ne nahodit jednu verzi a prat se o co? kdyby to bylo is-f, je to smetanka, takhle to proste bude par normalnich lidi. uplne tomu nerozumim a taky si myslim, ze je to skoda.

Nepřihlášený Marta Freyová

Predátor je dobrej, to pod.. | 12.6.2013 19:49reagovat
avatar

Predátor je dobrej, to podoba je vážně dokonalá :) Auto se mi ale líbí, ten benzin působí sympaticky. Hybrid nezaujal.

Nepřihlášený Embed

Mám pocit, že to už je sna.. | 12.6.2013 19:55reagovat
avatar

Mám pocit, že to už je snad nějaký komplot. BMW udělá všechno proto, aby ostatním vymetlo cestu a Lexus tam vlítne s 2.5 V6 s automatem a dál nic? Tohle auto mě zajímalo, ale pokud to nebude 350 a manuál je ze hry, tak je to pro mě mrtvá věc. Jinak test jeden z těch skvělých, ale tohle mě naštvalo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený šampión

výborná recenze, zvlášť kd.. | 12.6.2013 20:10reagovat
avatar

výborná recenze, zvlášť když si to srovnám s tím článekm bez hlavy a paty co před pár dny vyšel na auto.cz. autor má zkrátka pravdu, přesto by mě zajímalo, jak by dopadlo srovnání třeba s podobně výkonným céčkem. tam mám pocit, že by to bylo celkem jasně pro lexus... ale pořád lpatí, že to je jedna verze z 10...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gearhead

Reakce na: výborná recenze, zvlášť kd.. | 12.6.2013 20:15reagovat
avatar

Lexus na Evropu pořád kašle, to je zřejmý. Na druhou stranu se nedivím, však kolik by musel udělat práce a co by z toho měl, Evropa je v řiti. V USA vypálí tři verze a má vyděláno. Jedna bude zadotovaná a trendy, jedna normální jedna výkonná. Tady by se musel rozkrájet s pěti dalšíma a kdo ví s jakým výsledkem.

Nic to ale nemění na tom, že s Pavlem Jandou souhlasím. Takhee se na trhu prosadit nedá. A Toyota snad má na to, aby mohla Lexus pár let dotovat a udělat mu pozici.

Nepřihlášený Fořt

Na tom autě se mi líbí sko.. | 12.6.2013 20:21reagovat
avatar

Na tom autě se mi líbí skoro všechno, jen motor a převodovku si nevyberu.

Nepřihlášený Mercator72

Ten generátor zvuku mě doc.. | 12.6.2013 20:32reagovat
avatar

Ten generátor zvuku mě docela dojal, zvlášť když hybrid zní jako mixér i bez něj. Postavit luxusní auto kolem ryčícího čtyřválec vážně nebyl dobrý nápad. Ale V6 vypadá dobře, škoda že video není i k němu :-(

Nepřihlášený WVW

A mohl by mi někdo vysvětl.. | 12.6.2013 20:35reagovat
avatar

A mohl by mi někdo vysvětlit, proč dávali do hybridu jiný motor o stejným objemu? Však tam mohli nechat ten šestiválec a se 143 elektrickýma koňma navíc by to bylo super a o nic by to nepřišlo. Takhle to vážně zní dost tristně, i když to nejede nejhůř.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vincent

To je nepříšernější jízdní.. | 12.6.2013 20:39reagovat
avatar

To je nepříšernější jízdní video, které jsem na AF viděl. Nikoli vinou jezdce... za trhanost, nevyrovnanost, jako by schizofrenie, nerozhodnost, působí to pomalýýýým dojmem. A ten rozjezd na konci vesnice. Jako zadrhávající videohra. Skřípání. Je to bohuže lzjevně křáp.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: A mohl by mi někdo vysvětl.. | 12.6.2013 20:40reagovat
avatar

taky jsem si rikal, sestival + elektrika a bude to v pohode jako u gs. takhle udelali krok tam, krok zpatky a vysledek o nicem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený G7

Reakce na: To je nepříšernější jízdní.. | 12.6.2013 20:44reagovat
avatar

Srovnal jsem si to s tím Superbem a ten tam vedle toho vážně poletuje. Nepřijde mi to s IS rychlostně až tak hrozné, ale ten zvuk a pořád čekání na to, co zrovna udělá motor... Myslím, že tomu tady řidič ještě hodně přidal (myslím to pozitivně), kdyby s tím jel někdo, kdo neumí takhle řídit, bude to ještě mnohem horší. IS 300h pro řidiče vážně nebude.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Roman B.

Reakce na: Srovnal jsem si to s tím S.. | 12.6.2013 21:01reagovat
avatar

No jo, pro podobnou jízdu potřebujete hlavně ovladatelnost a ta je u toho hybridu očividně u nuly. Vlastně se divím, jak chce Lexus konkurovat BMW 3 bez jediné manuální převodovky i bez pořádného automatu.

Nepřihlášený

Skoda, ze sa 350-tka nebud.. | 12.6.2013 21:02reagovat
avatar

Skoda, ze sa 350-tka nebude dovazat....to musi byt parada....vynikajuci sestvalec s osemstupnovym automatom od Aisinu....s paketom f sport to musi byt pecka....pozrite: http://www.caranddriver.com/comparisons/habemus-papem-2013-b mw-335i-m-sport-vs-2013-cadillac-ats-36-2014-lexus-is350-f-s port-comparison-test

To video som vypol po 20 sekundach...motor vydava cudesne zvuky a cele to posobi ako keby to auto bolo pokazene.....ale ten paket aj znutra vyzera fajn....ten perforovanou kozou obsity volant vyzera super...a celkovo sa mi interier paci....na nase "cesty" podla mna uplne postaci 250 tka

Nepřihlášený slon

ten hybrid hučí ako MBčka.. | 12.6.2013 21:26reagovat
avatar

ten hybrid hučí ako MBčka ktorá nevládze do kopca

Nepřihlášený Clayton

Nové IS se mi líbí a přizn.. | 13.6.2013 06:27reagovat
avatar

Nové IS se mi líbí a přiznám se, že o něm uvažuji. Samozřejmě v nehybridní verzi. Myslím si, že autor velmi dobře uhodl cílovou skupinu. Evropa Lexus pravděpodobně vůbec nezajímá. Bydlel jsem v okolí Palm Springs (to je docela poblíž L.A., jak Pavel Janda správně píše) a jsem přesvědčený, že těhle aut tu bude opravdu hodně. Koneckonců i malý prodejce Lexusu v Palm Springs pravděpodobně prodá za rok o hodně víc aut než celá ČR.

Takovéhle auto pasuje skvěle jako třetí do rodiny. Ani jedna z dcer mi nebude nadávat, pokud s ním pojede a i já si jej rád vezmu pokud pojedu sám někam na delší cestu a budu chtít jet v komfortu a z Mark Levinson audia poslouchat hudbu (mimochodem, to je pro mě velký důvod ke koupi, lepší audio než Lexus podle mě stále nikdo nemá). Předpokládám, že Lexus pro USA udělá i verzi s pohonem všech kol. Teď bydlím poblíž Lake Tahoe a docela by se mi tady takové auto hodilo.

Nepřihlášený N6600

„Pro jaké řidiče, pro jaké.. | 13.6.2013 07:39reagovat
avatar

„Pro jaké řidiče, pro jaké typické využití jste IS dělali?”

Cakal by som, ze to bude p. Jandovi jasne, kedze sa chceli jazdnymi vlastnostami vyrovnat predposlednej generacie BMW 3er...

Nepřihlášený MartinKKK

Opět se v tomto testu ukáz.. | 13.6.2013 09:20reagovat
avatar

Opět se v tomto testu ukázalo, že Autoforum a zvláště PJ je opravdu jediný tesman v Čechách který dokáže bez předsudků otestovat auto. Pro mě je důležité, že očima potencionálního kupce. Po přečtení jsem se bál pustit si video a po zhlédnutí nevěřím, že si tento model někdo koupí. A pokud ano, tak klobouk dolů.

mino21

Reakce na: A mohl by mi někdo vysvětl.. | 13.6.2013 11:15reagovat
avatar

WVW: To je vcelku logické. Hybrid je dělaný pro co nejnižší spotřebu a větší počet válců je zabiják spotřeby (vyšší ztráty dané třením). Ostatně zatímco kdysi Mazda měla nejen 2,5 V6, ale dokonce i 2,0 V6 v Xedosu, dnes má i 2,5 jen 4 válce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MartinKKK

Reakce na: WVW: To je vcelku logické... | 13.6.2013 11:51reagovat
avatar

Mazda dokonce v tu dobu měla i 1,8 V5 v MX3 a 2,0 V6 v 323 F. To byla myslím ta doba kdy 626 byl podnikatelskej kočár pro pány v zelených kalhotách a fialovech sakách :-)

Zobrazit reakce..

mouton rothschild

Nemcom je Lexus ukradnuty,.. | 13.6.2013 12:14reagovat
avatar

Nemcom je Lexus ukradnuty, maju svoj obrovsky domaci trh a podchytene flotilove predaje v celej EU, ale stavim sa, ze u Infiniti sa celkom rehocu pri pohlade na tento hybrid. Komu nevonia nafta a chce nejaku exotiku za relativne prijatelne peniaze, toho zrejme ovela viac uspokoji Inifiniti Q50 hybrid - V6 so 7-stupnovou dvojspojkovou prevodovkou, navyse dostupny aj ako stvorkolka. Podla papierov to vyzera slubne, som zvedavy na prve ohlasy z USA uz toto leto a ked dorazi v oktobri do EU, pojdem ho hned vyskusat.

mino21

Reakce na: Mazda dokonce v tu dobu měl.. | 13.6.2013 12:52reagovat
avatar

V MX3 byla V6 s 1,8 ;-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MartinKKK

Reakce na: V MX3 byla V6 s 1,8 ;-) | 13.6.2013 13:23reagovat
avatar

Ovšem že V6, už neumím ani kloudně psát :-)

Nepřihlášený Vincent

Reakce na: taky jsem si rikal, sestiv.. | 13.6.2013 19:18reagovat
avatar

Mě se IS vždy líbil, jen škoda, že do Evropy nevozili IS350. IS 300h je urážka, i pro tak velkýho výrobce, jako je Toyota. Prostě ostuda.

karelpipa

Rád bych věděl názor pana.. | 13.6.2013 19:45reagovat
avatar

Rád bych věděl názor pana Jandy na ten původní Lexus IS200 / Toyota Altezza?

attack

krása, to sa is 350 nebude.. | 14.6.2013 09:14reagovat
avatar

krása, to sa is 350 nebude dať fakt ani doviesť?

attack

auto zatiaľ bez konkurenci.. | 14.6.2013 09:15reagovat
avatar

auto zatiaľ bez konkurencie aspon premna..

Nepřihlášený Bob

Dotykový displej jsem zaži.. | 17.6.2013 16:57reagovat
avatar

Dotykový displej jsem zažil už asi před 7 lety u Rx

V autě je to absurdní blbost. Možná zajímavé pro spolujezdce, ale já jako řidič mám snad zastavit, abych si na dotykáči nastavil klimatizaci?

Pokud budu moci, auto s dotykovým displejem nekoupím - mám teď dva měsíce staré BMW - o Lexusu jsem ani neuvažoval

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Nikoloki

Jednu informaci zde postrád.. | 18.6.2013 15:09reagovat
avatar

Jednu informaci zde postrádám. A sice to, zda e-CVT převodovka je "jednostupňová" jako u Priusu, Aurisu a Lexusu CT 200h, nebo zda je "dvoustupňová" jako u GS 450h. Podle jízdních výkonů mám podezření na "jednostupňovou", protože srovnání výkonů motorů u CT 200h a IS 300h, tedy 100 kW u CT × 164 kW u IS a oproti tomu zrychlení 10,3 CT × 8,3 IS a maximálky 180 × 200 km/h mi připadají na více než poloviční nárůst výkonu IS 300h prakticky stejné. Co se s tím výkonem u IS 300h děje, že vůbec nejede? Právě z toho mám pocit, že IS má taky jako CT jenom jeden jednoduchý planetový dělič, s kterým se nejspíš lepší výsledky nedají dosáhnout - na rozdíl od dvou různých převodů u GS (http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive). Neví někdo jak přesně je hybridní pohon u IS konstruován?

Nepřihlášený v.sp

Tak jsem se s tou 300h sve.. | 30.6.2013 17:59reagovat
avatar

Tak jsem se s tou 300h svezl (ale ne v F-Sportu). S výtkami vlastně souhlasím, jen mám jiný závěr: to auto se prostě brání dynamické jízdě (především zvukem motoru). Pokud to člověk přijme a jezdí s lehkou nohou a plynule, tak začne dávat smysl. Je to taková terapie proti blbnutí na silnici:-)

Nepřihlášený master88

Reakce na: Klasicky velmi poctivý tes.. | 10.12.2013 07:50reagovat
avatar

300h máme doma a je to neskutečně skvělé auto.

Nepřihlášený master88

Reakce na: Mám pocit, že to už je sna.. | 10.12.2013 07:51reagovat
avatar

MANUAL? hahahahaha proč proboha? Taková pitomost...

Nepřihlášený master88

Reakce na: Dotykový displej jsem zaži.. | 10.12.2013 07:54reagovat
avatar

IS dotykáč nemá

Nepřihlášený petr

Osobne by som auto s motor.. | 25.6.2014 23:30reagovat
avatar

Osobne by som auto s motorom vpredu a pohonom zadných kol nebral. Pokud v zime do kufra nehodíš aspoň 2 vrecká cementu :), nedostaneš sa v našich, občas zasnežených končinách, nikam. Keby bol benz. motor na predok a elektromotor vzadu, mohlo to mať väčší zmysel a určite aj lepšie jazdné vlastnosti. Inak 208k je dnes už na 2,5 litrový motor hodne málo, napr. nový pasat má mať 280k, a diesel 240, pritom sú to oba len dvojlitre

Nepřihlášený petr

Hups, až teraz pozerám že.. | 25.6.2014 23:32reagovat
avatar

Hups, až teraz pozerám že to vyšlo už pred polrokom :)

Nepřihlášený Jirik

Recenze ma pravdu. IS250 j.. | 6.9.2016 18:14reagovat
avatar

Recenze ma pravdu. IS250 je skvele auto, h-cko je na na h-cko.

Cely problem je jednoduchy. Konstrukteri se soustredili primarne na IS350. IS300h je pro ekoteroristy a tam, kde to jde dobre s danemi. V EU se prodava co je, nic specialniho neni. Vzhledem k tomu, kolik maji sanci zde ziskat market share to asi i dava smysl.

A vyhybave odpovedi? Jak chcete rici EU novinari, ze znacka na EU v podstate kasle...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif