První test Lexus RC F: osmiválec boduje, co zbytek?

 | 13 příspěvků | 2.1.2015 Jaroslav Vavera
Reagovat

Nepřihlášený Leviathan

Uff, ty hrubky. Jo a Cx =.. | 2.1.2015 21:49reagovat
avatar

Uff, ty hrubky. Jo a Cx = 0,33 není moc dobrá aerodynamika, většina dnešních aut (normální výšky, nikoliv SUV) má méně, než 0,3.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Syčák

Reakce na: Uff, ty hrubky. Jo a Cx =.. | 2.1.2015 23:59reagovat
avatar

0,33 je velmi dobrá aerodynamika, jedná se o téměř pětisetkoňové auto a to musí mít především přítlak, jak na předku, tak na zadku a také se musí uchladit ztrátové teplo, které je u takto výkonného auta dost velké a to obojí jde samozřejmě proti nízkému Cx. Pod 0,3 se lze dostat bez větších problémů u nějakých eko-plechovek s pár koníky, ne u takového dravce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Leviathan

Reakce na: 0,33 je velmi dobrá aerody.. | 3.1.2015 00:10reagovat
avatar

Nissan GT-R 0,26, Porsche 911 997 0,28, s křídlem 0,3, Porsche 911 997 GT 3 (které má křídlo jako kráva) 0,31, Cadillac CTS-V 0,31, Toyota Supra s křídlem 0,32 (a to je rok výroby cca 1990), Subaru WRX STi (křídlo jako kráva) 0,33. Akorát současná M4 má nějakých 0,33 nebo 0,34. 0,33 mi tudíž nepřijde jako moc dobrá hodnota (není špatná, ale rozhodně to není velmi dobré).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Syčák

Reakce na: Nissan GT-R 0,26, Porsche.. | 3.1.2015 10:36reagovat
avatar

Odpověděl sis sám, přímí konkurenti M4 a RS5 mají Cx prakticky stejné (0,34, 0,32), takže hodnota u RC F je zcela v normě dané třídy, daleko podstatnější než desetinka nahoru či dolů je u těchto aut přítlak.

Nepřihlášený goes

Sycak: na druhou stranu i.. | 3.1.2015 13:17reagovat
avatar

Sycak: na druhou stranu i ty jsi prestrelil s tim ze je to velmi dobra hodnota. Je to normalni horsi prumer.

Navic ve vysledku hraje jeste roli kolmy celni prumet takze jenom Cx nic nerekne.

Co mne ale udivuje vice je ta nic moc dymanika s ohledem na vykon a konkurenci. A nesvsdel bych to na pritlak jelikoz z mb, bmw, audi ma i nejnizdi hodnotu pricneho pretizrni takze ani pritlakem to neni.

Ale nekomu se libit bude.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomáš

Reakce na: Sycak: na druhou stranu i.. | 3.1.2015 15:41reagovat
avatar

Jakou nic moc dynamiku s konkurencí myslíš? Pokud to má primárně konkurovat M4, tak je to podle zatím dostupných testů v přímce o 1 s pomaleji na 200 a na okruhu zhruba taky o sekundu, upřesni prosím

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený goes

vaha - vykon (kW) - 0-100.. | 3.1.2015 16:38reagovat
avatar

vaha - vykon (kW) - 0-100 - 0-200

ISF - 1732 - 311 - 4,7 - 15,6

RCF - 1850 - 351 - 4,5 - 15,2

M4 - 1612 - 317 - 4,1 - 13,4

Uprimne receno pul sekunda v 0-100 je hodne velky rozdil a 1,8 S ve 0-200 u tak kratkych casu je rozdil tridy. A je to i za RS5, M4 cabrio apod. Ano, je to dano i temi 200 kily navic vuci M4, ale to je chyba Lexusu, ne BMW, ze neumi udelat auto s konkurencni vahou. To uz ta vaha RC F je na urovni RS5, ktera je tezka krava co ma navic 4x4.

Takze si rikam, kde je tech 50 koni navic treba proti M4. Jinak nejsem kupce zadneho z nich, takze je mi to jedno. Jen si rikam, kde delaji nekteri inzenyri chybu, ze prijdou do urcite tridy aut, jejich produkt stoji stejne, je konkurenci, ale je vyrazne horsi. Copak to neumi? Pochopim, ze kdyby RCF stalo o 500tis. mene a vazil o 200 kilo vice, tak ok, usetrili na materialech, ale takto?

Nepřihlášený goes

a pokud bude nedo tvrdit,.. | 3.1.2015 16:41reagovat
avatar

a pokud bude nedo tvrdit, ze to je tim, ze RCF ma lepsi pritlak, tak neni tak rychla, ale zase da zatacky rychleji, pak ani v tom neni pravda.

M4 dava 1,05 g

RCF dava 0,94 g

Nepřihlášený

No dle dostupných videí je.. | 3.1.2015 17:06reagovat
avatar

No dle dostupných videí je čas na 200 14,5, což je sekunda od M4 a dáno je to především lepším launchem u BMW, takže rozdíl třídy je zde asi mimo mísu(navíc je tu rozdíl 200 kil).

A výrazně horší? Jak i článek přináší, RCF je trochu jiné auto, je prakticky stejně rychlé jako M4 i na okruhu zajeli čas rozdílný o necelou půl vteřinu na 1.30 minuty, ale RCF je více zaměřeno na normální provoz, nejspíš bude pohodlnější a uživatelsky příjemnější na každodenní užívání. Když k tomu připočteme skutečně dobrou atmosféru, nádherný zvuk (ne 2 turba) a špičkově provedený a vybavený interiér, máme tu vyprodáno 2 roky dopředu.

Takže jak já to vidím, na to, že šel Lexus prakticky do neznámých vod, kde M3,4 vyrábí už dekády, tak je to poměrně slušná práce.

Nepřihlášený goes

Fanda lexusu si vzdy najde.. | 3.1.2015 17:28reagovat
avatar

Fanda lexusu si vzdy najde vymluvy aby to obhajil. Navic jsme se dovedeli, ze m4 neni na kazdy den. A ze vlastne to ze lexus vazi o 200 kilo vic je v pohode. A ze cas se odecita z videa na youtube.

No proc ne. Jak rikam ja kupcem techto aut nejsem takze mi to muze byt jedno.

Nepřihlášený

A jak jste bohovi přišel n.. | 3.1.2015 17:47reagovat
avatar

A jak jste bohovi přišel na to, že jsme kupec Lexusu, ale říkat, že rozdíl 1s v akceleraci na 200 a pul sekundy na relativně dlouhém okruhu je rozdíl třídy, je pro mě trochu humorné a chtěl jsem zareagovat, i na nejspíš trochu odlišný účel obou aut, jinak je mi to také naprosto jedno, hezký den

Nepřihlášený goes

Reakce na: Jakou nic moc dynamiku s k.. | 3.1.2015 18:13reagovat
avatar

Udaje z racelogicu beru za relevantnejsi a presnejsi. Rozdil jsou temer 2 s. Nicmene bavime se o casech na urovni 13-15 s a dve sekundy v tomto pasmu jsou rozdiky tridy. Kdyby to bylo 50-52 tak ne.

Cas na okruhu horsi o sekundu ci jak kdy ma auto o 50 koni vetsi vykon a je primy konkurent je ukazka toho ze jp inzenyri udelali neco spatne kdyz i cena je stejna.

A nemusime brat jen m4 ale i rs5 nebo c63.

Nepřihlášený went

Chlapi, vyserte se na ty c.. | 5.4.2015 20:01reagovat
avatar

Chlapi, vyserte se na ty casy:-) když chcete resit casy kupte si starou M3 vyrvete si sedaky navarte tam ram, kupte valnik a jezdete po okruzich.

Realne nemaji tyhle hodnoty vůbec zadny vyznam a hlavne Vy ani ja je v realu nepoznate.

Příklad: male auto s neodhlucnenym motorem nebo ladenym vyfukovym systémem Vas bavi svým projevem i ve 130km/h.. v GT-R jedete 230 a pripadat vam ze se nic moc nedeje. No ale otázka zni: chcete jezdit 230 aniz byste o tom nevedeli nebo si užívat zvuku a poteseni z jizdy v polovicnich rychlostech?

Vy prece nedostanete zadny konstruktersky pohar, zajima vas jak se komu auto libi, kdo co preferuje. Pokud chcete britvu, trochu fadni designem s preplnovanim..vezmete M4. Pokud chcete mekci svezeni, sverazny design a V8 vezmete rcf.

Kazde auto ma sve kupce, ale podle mého soudu urcite ne dle zrychleni na stovku apod..to je irelevantni.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše