První test Lotus Evora: v Česku jako doma

Poprvé jsme protáhli Evoru po českých okreskách a máme pro vás dobré zprávy: toto auto se zde nejen prodává, ale také báječně funguje. Přečtěte si, proč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Lotus Evora: v Česku jako doma

7.3.2011 | Pavel Janda | 19 příspěvků

První test Lotus Evora: v Česku jako doma

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poprvé jsme protáhli Evoru po českých okreskách a máme pro vás dobré zprávy: toto auto se zde nejen prodává, ale také báječně funguje. Přečtěte si, proč.

Kompromis, který jsem si přál

Nechci se na tomto místě dopouštět definitivních soudů, neboť pár set ostrých kilometrů o autě neřekne vše. Navíc jsme měli v plánu i přímé srovnání s Caymanem, které se v zimním počasí ukázalo být nerealizovatelné. Přesto si myslím, že to podstatné o Evoře vím.

Předně nabízí mnoho díky své koncepci, která sama o sobě vůz předurčuje k tomu být lovcem skalpů zatáčkovitých tratí. Lotus její potenciál využil na jedničku a spojil ji s neskutečně akčním podvozkem, který se navíc stejně neskutečně dobře chová i na nekvalitních silnicích.

Zejména díky jemně naladěnému podvozku, ale i celkově komfortnějšímu pojetí interiéru a dobrému odhlučnění všeho krom motoru ve vysokých otáčkách pak Evora zdaleka není tím Lotusem, který zazáří v Sosnové a jinak nic. Není to zrovna každodenní auto (i když i takové využití si dokážu představit), ale rozhodně jde o silniční sporťák, jak má být. Zda jej využijete jen o víkendech, nebo s ním budete schopni jezdi i po nákupech je pak dáno spíše tím, jak moc vám pro takové auto bije srdce.

Drobné neduhy neovlivňující jízdní schopnosti vozu Evoře odpustíte, co je ale neodpustitelné je chování plynu a práce přímo řazené šestistupňové převodovky. Neschopnost zejména prvního jmenovaného rozhraní pak vyplývá na povrch o to více, když můžete okusit výborně naladěný zbytek ovládacích prvků. Přesto, i na toto se dá zvyknout, jen to zkrátka není a nikdy nemůže být „ono”.

Pozitivní zprávou je, že Evoru si dnes můžete koupit i u českého zastoupení, firmy IBS motor, která nabízí nejen prodejní, ale i servisní podporu. Existence oficiálního dovozce je novinkou letošního roku, a tak o fungování a plánech místního zastoupení zatím nevíme vše. Povídání na toto téma si tedy necháme na vlastní článek, kde vám řekneme vše co budete potřebovat vědět, pakliže si Evoru či jiný Lotus budete chtít v našich končinách pořídit. Dodatečně jsme se dozvěděli alespoň českou cenu vozu, která činí 1 599 900 Kč za testovanou Evoru 2+0, Evora 2+2 pak vyjde na 1 699 900 Kč.

Do té doby konstatuji: Evora je takový kompromis, jaký jsem si přál, je to skvělý sporťák pro každý den. Pokud se výrobci podaří odstranit neduhy zejména v ovládání motoru, může produktového manažera Porsche odpovědného za model Cayman čekat nejedna bezesná noc...



První test Lotus Evora: v Česku jako doma - 43 - Test Lotus Evora 63První test Lotus Evora: v Česku jako doma - 44 - Test Lotus Evora 56První test Lotus Evora: v Česku jako doma - 45 - Test Lotus Evora 38

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosférický plněný vidlicový šestiválec uložený vzadu podél před zadní nápravou
Objem: 3 456 ccm
Největší výkon: 206 kW (280 k) při 6 400 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 4 700 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 261 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 12,1 l
Mimo město: 6,3 l
Kombinovaná: 8,5 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 342 mm
Šířka: 1 848 mm
Výška: 1 223 mm
Rozvor náprav: 2 575 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 382 kg
Užitečná hmotnost: - kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 160 l

První test Lotus Evora: v Česku jako doma - 46 - Test Lotus Evora 70První test Lotus Evora: v Česku jako doma - 47 - Test Lotus Evora 69První test Lotus Evora: v Česku jako doma - 48 - Test Lotus Evora 74

Diskuze 19 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.