Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Mercedes S 63 AMG 2014: pro letce, co nechtějí létat
1.10.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(video) Definuje-li soukromé letadlo rychlý a komfortní přesun na střední vzdálenosti, pak nové S 63 AMG je prvním, které to zvládá bez křídel.
Přehled kapitol
Jděte se bodnout s Cessnou
Úvodem tohoto testu jsem položil dvě zásadní otázky - zda je S 63 AMG fungujícím kompromisem a zda S jako takové dokáže obhájit svou pozici zcela mimořádného auta.
V prvním případě říkám jednoznačně ano, tohle auto vzhledem ke své velikosti a zaměření smysluplně spojuje schopnost zajistit posádce na jedné straně přepychové svezení a na druhé odměnit řidiče i velmi sympatickým jízdním výkonem. Ani v jednom směru není dokonalé, ale ve sférách dynamiky a komfortu, v jakých se pohybujeme, není možné rozumně očekávat více. Sportovně-luxusní sedan nejvyšší třídy by prostě měl vypadat nějak takto. Zejména ona „sportovní” část sice může být posunuta ještě dále, ale jsme u Mercedesu a tady si myslím, že více prostě nebylo cílem a ani to není zákazníky očekáváno.
V druhém případě říkám též ano, nicméně s jedním velkým otazníkem a vykřičníkem hned vedle něj. Nový Mercedes S 63 AMG je zřejmě jedno z nejlepších aut, které kdy bylo vyrobeno, tenhle názor vám ale vypadne z hlavy, ne ze srdce. Má až na drobné výjimky špičkovou techniku, elektroniku, výbavu, je luxusní, kvalitní, komfortní, rychlý, je... Je skoro všechno, co dnes auto může být, přesto za jeho volantem nemáte pocit, že byste osedlali něco jako létající koberec. Tím v žádném případě nenaznačuji, že auto nedokáže udělat dobrý dojem - dokáže, udělá dokonce skvělý dojem, jen není zase o tolik „skvělejší” než ze špičkového auta za pětinovou nebo i desetinovou cenu.
Tohle není problém Mercedesu, tohle je dáno zkrátka tím, jak obrovský pokrok udělala obyčejná auta za poslední dekádu či dvě. Když jsem mluvil s pány od AMG, řekl jsem jim mj.: „To vaše auto je vážně dobré, ale oproti Škodě Rapid není zase o tolik lepší.” Byl to samozřejmě žert, také jsme se tomu smáli, úplná fantasmagorie to ale nebyla. Rapid tedy s třídou S srovnání nesnese, ale pokud si koupíte skvělý obyčejný kompakt ve vysoké výbavě, dostanete něco tak dobrého, že nabídnout něco násobně lepšího už není možné, prakticky v žádném směru.
Tím nechci říci: kupte si Golf místo S-Klasse, to je nesmysl, jde pochopitelně o jiná auta, jen říkám, že úroveň standardu je dnes tak ohromně vysoká, že jí nelze přebít takovým způsobem, abyste z výsledku zůstali na větvi. Zatímco dříve bylo možné koupit si auto za 500 tisíc a dostat něco, nebo si koupit auto za 5 milionů a dostat mnohonásobně více, dnes při stejném rozdílu v ceně dostanete třeba 130 % toho, co je k mání za násobně menší cenu, tak to zkrátka je. V třídě S si všímáte stovky drobných převah nad většinou ostatních aut, jsou ale povětšinou drobné a i když všechny dávají dohromady výborný celek, auto z jiné planety už to jednoznačně není.
Přesto jsem přesvědčen, že Mercedes odvedl dobrou práci, více už dnes za rozumných nákladů (i tak platí, že každých 10 procent převahy zvýší cenu o 90 procent) nebylo možné dosáhnout. S 63 AMG mě zaujala a dokonce bych si ji ani nedovolil označit za rozmar, za ten považuji až verzi S 65 AMG. Ta, ač jsem ji tedy zatím nepoznal, dodá vozu nejspíš jen vyšší společenský status, nikoli další funkční přednosti. Třiašedesátka se mi nakonec zdá být jako docela racionální koupě, která z potenciálu nové třídy S dostává prostě maximum, a to mi za necelé 4 miliony Kč nepřijde být marné. Pro podobný závěr akorát vůz nesmíte srovnávat s ostatními auty, konkuruje už spíše jiným dopravním prostředkům. Taková klasická Cessna Skyhawk dnes stojí něco kolem 5 milionů Kč a podle mě si s S 63 AMG zalétáte lépe...
Cena
Základní cena 1. testovaného provedení (S 63 AMG W222): 3 914 350 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (S 63 AMG 4Matic L W222): 4 017 200 Kč
Technické údaje Mercedes S 63 AMG W222
Motor
Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 5 461 ccm
Největší výkon: 430 kW (585 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 900 Nm při 2 250 - 3 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 13,8 l
Mimo město: 7,9 l
Kombinovaná: 10,1 l
Objem palivové nádrže: 80 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5 116 mm
Šířka: 1 899 mm
Výška: 1 496 mm
Rozvor náprav: 3 035 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 970 kg / 2 045 kg
Užitečná hmotnost: 655 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 510 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Technické údaje Mercedes S 63 AMG 4Matic L W222
Motor
Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 5 461 ccm
Největší výkon: 430 kW (585 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 900 Nm při 2 250 - 3 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,1 l
Mimo město: 8,1 l
Kombinovaná: 10,3 l
Objem palivové nádrže: 80 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5 246 mm
Šířka: 1 899 mm
Výška: 1 496 mm
Rozvor náprav: 3 165 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 995 kg / 2 070 kg
Užitečná hmotnost: 655 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 510 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22