První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set

Peugeot se konečně odhodlal a po letech zkusil seriozně oživit slávu legendární 205 GTi. Po prvním testu 208 GTi víme, jak to dopadlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set

17.4.2013 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot se konečně odhodlal a po letech zkusil seriozně oživit slávu legendární 205 GTi. Po prvním testu 208 GTi víme, jak to dopadlo.

Opravdu jako malé RCZ

Musím říci, že jsem opravdu rád za to, co jsem v nové 208 GTi objevil. Nejen já, ale i kolegové z redakce doufali, že nové ostré mini půjde ve stopách modelu RCZ, který z řidičského hlediska mimořádně povedený. Tím se ale dvěstěosmička předem dostala do nezáviděníhodné pozice - RCZ dostává z možností předokolkové koncepce téměř maximum, navíc těží z velmi nízké stavby. A zopakovat tohle s přirozeně méně vhodným základem rozhodně není jednoduchá záležitost ani pro ty, kteří s obdobnou základní technikou už jednou dokázali uspět.

A oni to dokázali i podruhé. Bylo by naivní tvrdit, že 208 GTi je praktičtější RCZ za dvoutřetinovou cenu, některé vlastnosti přikrčeného kupé do kompaktního hatchbacku těžko dostanete. Charakterově jsou si ale oba vozy velmi blízké, a to zejména naladěním motoru, převodovky, podvozku a brzd. Mnoho dalších klíčových prvků v autě nenajdete, a tak z neduhů mohu zmínit jen vyšší pozici za volantem, nesmyslně tvarovaný volant a vzájemnou pozici volantu, přístrojové desky a sedadla. S tímhle se ale dá sžít, s technickou a charakterovou mizérií nikoli. Ta se naštěstí 208 GTi dalece vyhýbá.

Nové GTi zkrátka představuje v současné době jednu z nejdostupnějších cest, jak se dostat k jízdně atraktivnímu a výkonnému hatchbacku, jehož řízení vás bude opravdu bavit. Uvědomuje si to i francouzská automobilka, proto je jejím cílem prodat na evropském trhu 10 000 exemplářů. Volkswagen Polo GTI, Renault Clio RS, Škoda Fabia RS nebo Mini Cooper S a JCW budou mít zase o něco těžší život. Takové auto do party si konkurenti jistě nepřáli...

První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 28 - Peugeot 208 GTi test prvni 09První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 29 - Peugeot 208 GTi test prvni 29První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 30 - Peugeot 208 GTi test prvni 39

Cena

Základní cena vozu (208 GTi 1,6 THP): 510 000 Kč (kompletní ceník)

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 5 800 ot./min
Největší točivý moment: 275 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová přímo řazená převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,2 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 962 mm
Šířka: 1 739 mm
Výška: 1 471 mm
Rozvor náprav: 2 538 mm
Provozní hmotnost DIN/EU: 1 190 kg/1 265 kg
Užitečná hmotnost: 385 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 311 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 152 l

Kompletní fotogalerie

První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 31 - Peugeot 208 GTi test prvni 01První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 32 - Peugeot 208 GTi test prvni 02První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 33 - Peugeot 208 GTi test prvni 03První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 34 - Peugeot 208 GTi test prvni 04První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 35 - Peugeot 208 GTi test prvni 05

První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 36 - Peugeot 208 GTi test prvni 06První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 37 - Peugeot 208 GTi test prvni 07První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 38 - Peugeot 208 GTi test prvni 08První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 39 - Peugeot 208 GTi test prvni 09První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 40 - Peugeot 208 GTi test prvni 10První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 41 - Peugeot 208 GTi test prvni 11

První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 42 - Peugeot 208 GTi test prvni 12První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 43 - Peugeot 208 GTi test prvni 13První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 44 - Peugeot 208 GTi test prvni 14První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 45 - Peugeot 208 GTi test prvni 15První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 46 - Peugeot 208 GTi test prvni 16První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 47 - Peugeot 208 GTi test prvni 17První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 48 - Peugeot 208 GTi test prvni 18První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 49 - Peugeot 208 GTi test prvni 19První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 50 - Peugeot 208 GTi test prvni 20První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 51 - Peugeot 208 GTi test prvni 21První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 52 - Peugeot 208 GTi test prvni 22První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 53 - Peugeot 208 GTi test prvni 23První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 54 - Peugeot 208 GTi test prvni 24První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 55 - Peugeot 208 GTi test prvni 25První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 56 - Peugeot 208 GTi test prvni 26První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 57 - Peugeot 208 GTi test prvni 27První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 58 - Peugeot 208 GTi test prvni 28

První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 59 - Peugeot 208 GTi test prvni 29První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 60 - Peugeot 208 GTi test prvni 30První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 61 - Peugeot 208 GTi test prvni 31První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 62 - Peugeot 208 GTi test prvni 32První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 63 - Peugeot 208 GTi test prvni 33První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 64 - Peugeot 208 GTi test prvni 34První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 65 - Peugeot 208 GTi test prvni 35První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 66 - Peugeot 208 GTi test prvni 36První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 67 - Peugeot 208 GTi test prvni 37První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 68 - Peugeot 208 GTi test prvni 38

První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 69 - Peugeot 208 GTi test prvni 39První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 70 - Peugeot 208 GTi test prvni 40První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 71 - Peugeot 208 GTi test prvni 41

První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 72 - Peugeot 208 GTi test prvni 42První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 73 - Peugeot 208 GTi test prvni 43První test Peugeot 208 GTi 2013: RCZ za pět set - 74 - Peugeot 208 GTi test prvni 44

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.