Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Range Rover 2013 SDV8: nejlepší SUV planety
12.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro čtvrtou generaci luxusního britského SUV již Audi Q7, BMW X5 či Mercedes GL nejsou konkurencí. Místo toho by se mělo bát Bentley.
Přehled kapitol
Bentley začíná mít problém
Než se ale na jízdní vlastnosti podíváme podrobně, dovolte mi se v kabině ještě chvilku pozdržet. Ostatně, právě toto je místo, jehož si z vlastnictví automobilu užíváte nejvíce. A právě zde Range Rover dokazuje, že běžná či prémiová SUV již nejsou jedinou konkurencí, které by rád odlákal zákazníky. Pokud totiž důkladně prozkoumáte základní i příplatkovou výbavu, objevíte takové prvky jako dvoubarevné kontrastní prošívání dvoubarevného koženého čalounění, vyhřívaná a chlazená sedadla či dokonce masážní strojky. Že něco takového má už i Citroën C4? To je sice pravda, jenže jak mohou má záda dosvědčit, u francouzského automobilu máte pocit, že jde v podstatě jen o pár vzduchových bublin, které se převalují nahoru a dolu. U Range Roveru však cítíte tlak skoro skutečné masérky.
Tím ovšem výčet prvků proměňujících kabinu v jeden z nejkrásnějších interiérů na světě nekončí. Zadní prostor lze vybavit zábavním systémem, přičemž do monitorů v opěrkách předních sedadel nemusí jít pouze obraz z integrovaného harddisku. K dispozici totiž i zde máte zdířku na USB, výběr jakéhokoliv filmu je tak otázkou sekund. Sluchátka uložená v kapsách zadních dveří jsou pak důvodem, proč ani při nejvýše nastavené hlasitosti nedochází k rušení řidiče. Kromě toho si zde představte namísto třímístné lavice dvě plně nezávislá sedadla, která vám nabídnou komfort (a oproti pětimístnému modelu rovněž masážní strojky), za jaký se nemusí stydět ani Bentley.
Srovnání s další britskou značkou přitom není náhodné, Range Rover totiž bude dozajista krást zákazníky i této automobilce. Máte s tím problém? Zaškrtejte veškeré možné položky příplatkové výbavy a rázem se dostáváte na cenu Continentalu Flying Spur, což je zejména pro bohatou ruskou klientelu navýsost důležité. Range Rover vám ale oproti jinak karosovanému a jinak pojmenovanému Volkswagenu Phaeton také nabídne více místa nad hlavou i pro nohy. Přičemž v Maroku představený model není konečnou. Kvůli velkému zájmu čínského trhu by totiž britská značka měla v příštím roce vyrukovat s verzí prodlouženou o 15 cm. Pravda, terénní schopnosti to sice ovlivní, dá se ale očekávat, že tento vůz mimo silnice příliš často mířit nebude.
Vše v elektrice
Zmínit samozřejmě musím i zavazadlový prostor, přestože jsem nikdy nefandil srovnávacím testům, které na první místo dávají ten vůz, který nabízí o čtyři litry více místa než konkurence. Pro mnohé potenciální zájemce bude ale jistě důležité elektrické ovládání, jež třetí generace postrádala. Osobně znám totiž několik lidí, kteří dali nakonec přednost Audi, BMW či Mercedesu jen proto, že si při zavírání víka Q7, X5 či GL neušpinili prsty. Nyní tak stačí jen stisk tlačítka na dálkovém ovládání a vrchní část zamíří nahoru. Ta spodní přitom zůstává vzpřímená, což budete kvitovat v momentu, kdy své kufry budete nakládat do vozu zaparkovaného v kopci. Pro její otevření přitom stačí další stisk tlačítka na hraně víka, stejným způsobem pak spodní část také zavřete. Tedy pokud nezmáčknete rovnou tlačítko na hraně vrchní části, které uzavře celý zavazadelník.
Otázkou samozřejmě bude spolehlivost všech těchto systémů. I při svém možná až abnormálně pozitivním hodnocení totiž nemůžu zapomenout na přísloví, kterému dala automobilka Land Rover vzniknout. Tedy „if it doesn't leak, its empty“, což lze do češtiny přeložit jako „pokud to neprotéká, je to již prázdné“. Laťku v tomto ohledu nastavila zejména druhá generace modelu Discovery, která stála v autoservisech častěji než v garáži svého majitele. Doufám ale v to, že u své vlajkové lodi si značka vše pohlídá lépe. Nicméně při pohledu na kilometry kabeláže, které odhalil vykuchaný vůz, mám takový pocit, že možností ke zkratu bude dostatek.
Po stránce mechanické ale zřejmě bude vše naprosto v pořádku. Ostatně, během prezentace jsem vystřídal několik vozů, přičemž každý dostal nejen ode mne zabrat způsobem, jaký byste výše zmíněnému německému triu nepřáli ani v těch nejkrutějších snech. Přesto po našem odletu nezůstal v pouštním písku jediný padlý. Což je opravdu působivé, neboť jedna z účastnic zájezdu přehnala nájezdovou rychlost na vrcholku duny, za kterým se cesta stáčela doleva. Stačily však dva vyprošťovací vozy, mezi něž byla napnuta lana, a Range Rover byl z nejhoršího venku. K převrácení nedošlo, tím nejzásadnějším problémem tak bylo jen vyklepání písku z kol, podběhů a částí podvozku. O což se dokonale postaraly marocké silnice.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999