První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný

Poprvé jsme vyzkoušeli osmiválcový Sport s výkonem 510 koní. Není ve všem dokonalý, má ale svou duši.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný

24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poprvé jsme vyzkoušeli osmiválcový Sport s výkonem 510 koní. Není ve všem dokonalý, má ale svou duši.

Vzhled si nezaslouží výtku, snad až na příplatky

V rámci vzhledu již sám u sebe eviduji značný posun v náhledu na výše zmíněná světla, zasahující vpředu i vzadu do boků, jež Sport dostal rovněž. Od jejich loňského představení jsem si na ně zřejmě už zvyknul, a tak mi nejenže nevadí, naopak začínám mít pocit, že k ostře řezanému zevnějšku patří. Když pak na jedné z venkovských silniček dojíždím předchozí generace, dochází mi, proč jsem vlastně tento model v minulosti vůbec neadoroval. Je totiž stejně přitažlivý, jako Iveta B. po několika „cucících”. A vlastně i stejně oteklý, se značným a nepěkným rozšířením ve spodní části. To novinku bych spíše přirovnal k modelce s vysportovanou postavou, která každou křivkou dává najevo, že pálení tuku patří mezi její každodenní činnost.

První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 10 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 002První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 11 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 012První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 12 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 016

Zepředu přitom z vozu čiší agrese, na jakou klasický Range Rover může rovnou zapomenout. Tohle je prostě tvář, která vás při rychlém přibližování k vaší zádi vyděsí ve zpětném zrcátku natolik, že prostě instinktivně zpomalíte a případně i uhnete. Sledovat tak následně můžete záď, která mi hodně připomínala trochu dospělejší Evoque, asi ne náhodou. Zde bych však chtěl rád varovat zájemce o dodatečné kryty přední a zadní části z ušlechtilé oceli. Zatímco totiž ten přední jen dojem z čelní masky a nárazníku umocňuje, ten zadní vizuální charakter vozu spíše podkopává. Zvláště u tmavších barev působí lacině a nemístně, v kombinaci s červenou Chile (to je ten odstín na fotkách) je stav o trochu lepší.

V rámci litých kol je pak standardem 19palcové provedení, v případě výbavy Autobiography doplněné paketem Dynamic ovšem dostáváte jak k výkonnějšímu dieselu (k mání jsou momentálně dvě varianty třílitrového šestiválce, o motorech ale až za malou chvíli), tak i benzinovému osmiválci ráfky o velikosti 21 palců. Ani ty ovšem nejsou vrcholným provedením, od toho je tu 22palcové kolo. Na to ovšem můžete zapomenout, pokud se rozhodnete pro konfiguraci interiéru 5+2, v takovém případě jsou totiž maximem jednadvacítky, jejichž pneumatiky neriskují ohoblování boků lemy blatníků při plném zatížení vozu. Kromě toho, v případě sedmimístné varianty potřeboval Land Rover někam umístit elektromotory, které sedadla ve třetí řadě ovládají - a jinde než v oblasti podběhů zadních kol zkrátka nebyl prostor.

První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 13 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 031První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 14 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 033První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 15 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 036

Prostorný a královsky vybavený interiér občas vyžaduje kompromisy

Tím se dostáváme k interiéru, který v sobě nepřekvapivě nese stopy jako velkého Range Roveru, tak i malého Evoque. Překvapením je ale spřízněnost s novým Jaguarem F-Type, a to ve chvíli, kdy se díváte na středový tunel. Osmistupňovou automatickou převodovku totiž neovládá klasické kolečko, na které jsme si ve vozech Land Roveru za poslední léta již mohli zvyknout, ale páka tak trochu připomínající manuál (její vzhled nás ostatně kdysi zmátl u testovacích prototypů F-Type, díky čemuž jsme začali mylně uvažovat, že nás Jaguar nechá řadit ručně - bohužel nenechá, alespoň zatím). Kvitovat u ní přitom musím správné umístění „plusu“ a „mínusu“. Při podřazování totiž s pákou míříte dopředu, tak jak vás tlačí setrvačnost, při řazení na vyšší rychlost naopak tlačíte k sobě, stejně jako vás odstředivé síly zarážejí do sedadla.

Ještě více chvály by pak, alespoň v teoretické rovině, Land Rover zasloužil za modernizaci navigace a multimediálního systému. Veškerá odezva je totiž nyní rychlejší, ovšem jen do té chvíle, pokud nový Range Rover Sport budete srovnávat s předchozími modely značky. Jakmile si však budete chtít zajít pro porovnání do tábora Němců, se zlou se potážete. Vůči takovému Porsche Cayenne nebo BMW X6 je totiž nový Brit stále pomalý, v souboji na kolty by ani nevytáhl zbraň z opasku. Nad některé prvky se navíc musíte povznést, abyste ospravedlnili jejich existenci. Jedním z nich je třeba systém kamer, který by vám měl napomáhat při průjezdu terénem. Daný obraz má však k HD opravdu daleko, díky čemuž vás nakonec tato technika bude spíše rozrušovat, než aby napomáhala.

První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 16 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 170První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 17 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 173První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 18 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 174

Tady se ovšem dostáváme k faktu, který jsem uváděl již na počátku. Tedy, že do koupi Range Roveru Sport musíte dát kus svého srdce. Pokud tak totiž učiníte, pak vás kamerový systém nebude ani tak otravovat, jako spíše bavit, což platí beze zbytku také o novém systému měřícím brodivost. Sport je prvním vozem na světě, který něco podobného užívá - jestli si ovšem myslíte, že vás dokáže ochránit před utopením, pak jste vedle, jak ta jedle. Daná technika totiž jen maximálně naznačí, že se blížíte k limitu, na možnou propadlinu před předními koly ale neupozorní. Pokud navíc do vody sjíždíte z prudšího svahu, pak dokonce ani nefunguje. V potoce hlubokém maximálně 850 mm vám to ale ve výsledku bude jedno, neboť v tu chvíli žádné riziko nehrozí a vy si užíváte jen bezproblémového průjezdu v tu chvíli už drsným terénem.

První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 19 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 183První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 20 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 197První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný - 21 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 202

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.