Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný
24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poprvé jsme vyzkoušeli osmiválcový Sport s výkonem 510 koní. Není ve všem dokonalý, má ale svou duši.
Přehled kapitol
- Úvod, Dámy a pánové, vítá vás kapitán
- Vzhled bez výtek, Prostorný a bohatě vybavený interiér
- Úzké silnice odhalují jeho šířku, Hmotnost benzinové verze nepotěší
- Terénní schopnosti stále na výši, Fajnový společník na každý den
- Závěr, Proč ano/Proč ne, Cena, Technické parametry
- Kompletní fotogalerie (245 foto)
Vzhled si nezaslouží výtku, snad až na příplatky
V rámci vzhledu již sám u sebe eviduji značný posun v náhledu na výše zmíněná světla, zasahující vpředu i vzadu do boků, jež Sport dostal rovněž. Od jejich loňského představení jsem si na ně zřejmě už zvyknul, a tak mi nejenže nevadí, naopak začínám mít pocit, že k ostře řezanému zevnějšku patří. Když pak na jedné z venkovských silniček dojíždím předchozí generace, dochází mi, proč jsem vlastně tento model v minulosti vůbec neadoroval. Je totiž stejně přitažlivý, jako Iveta B. po několika „cucících”. A vlastně i stejně oteklý, se značným a nepěkným rozšířením ve spodní části. To novinku bych spíše přirovnal k modelce s vysportovanou postavou, která každou křivkou dává najevo, že pálení tuku patří mezi její každodenní činnost.
Zepředu přitom z vozu čiší agrese, na jakou klasický Range Rover může rovnou zapomenout. Tohle je prostě tvář, která vás při rychlém přibližování k vaší zádi vyděsí ve zpětném zrcátku natolik, že prostě instinktivně zpomalíte a případně i uhnete. Sledovat tak následně můžete záď, která mi hodně připomínala trochu dospělejší Evoque, asi ne náhodou. Zde bych však chtěl rád varovat zájemce o dodatečné kryty přední a zadní části z ušlechtilé oceli. Zatímco totiž ten přední jen dojem z čelní masky a nárazníku umocňuje, ten zadní vizuální charakter vozu spíše podkopává. Zvláště u tmavších barev působí lacině a nemístně, v kombinaci s červenou Chile (to je ten odstín na fotkách) je stav o trochu lepší.
V rámci litých kol je pak standardem 19palcové provedení, v případě výbavy Autobiography doplněné paketem Dynamic ovšem dostáváte jak k výkonnějšímu dieselu (k mání jsou momentálně dvě varianty třílitrového šestiválce, o motorech ale až za malou chvíli), tak i benzinovému osmiválci ráfky o velikosti 21 palců. Ani ty ovšem nejsou vrcholným provedením, od toho je tu 22palcové kolo. Na to ovšem můžete zapomenout, pokud se rozhodnete pro konfiguraci interiéru 5+2, v takovém případě jsou totiž maximem jednadvacítky, jejichž pneumatiky neriskují ohoblování boků lemy blatníků při plném zatížení vozu. Kromě toho, v případě sedmimístné varianty potřeboval Land Rover někam umístit elektromotory, které sedadla ve třetí řadě ovládají - a jinde než v oblasti podběhů zadních kol zkrátka nebyl prostor.
Prostorný a královsky vybavený interiér občas vyžaduje kompromisy
Tím se dostáváme k interiéru, který v sobě nepřekvapivě nese stopy jako velkého Range Roveru, tak i malého Evoque. Překvapením je ale spřízněnost s novým Jaguarem F-Type, a to ve chvíli, kdy se díváte na středový tunel. Osmistupňovou automatickou převodovku totiž neovládá klasické kolečko, na které jsme si ve vozech Land Roveru za poslední léta již mohli zvyknout, ale páka tak trochu připomínající manuál (její vzhled nás ostatně kdysi zmátl u testovacích prototypů F-Type, díky čemuž jsme začali mylně uvažovat, že nás Jaguar nechá řadit ručně - bohužel nenechá, alespoň zatím). Kvitovat u ní přitom musím správné umístění „plusu“ a „mínusu“. Při podřazování totiž s pákou míříte dopředu, tak jak vás tlačí setrvačnost, při řazení na vyšší rychlost naopak tlačíte k sobě, stejně jako vás odstředivé síly zarážejí do sedadla.
Ještě více chvály by pak, alespoň v teoretické rovině, Land Rover zasloužil za modernizaci navigace a multimediálního systému. Veškerá odezva je totiž nyní rychlejší, ovšem jen do té chvíle, pokud nový Range Rover Sport budete srovnávat s předchozími modely značky. Jakmile si však budete chtít zajít pro porovnání do tábora Němců, se zlou se potážete. Vůči takovému Porsche Cayenne nebo BMW X6 je totiž nový Brit stále pomalý, v souboji na kolty by ani nevytáhl zbraň z opasku. Nad některé prvky se navíc musíte povznést, abyste ospravedlnili jejich existenci. Jedním z nich je třeba systém kamer, který by vám měl napomáhat při průjezdu terénem. Daný obraz má však k HD opravdu daleko, díky čemuž vás nakonec tato technika bude spíše rozrušovat, než aby napomáhala.
Tady se ovšem dostáváme k faktu, který jsem uváděl již na počátku. Tedy, že do koupi Range Roveru Sport musíte dát kus svého srdce. Pokud tak totiž učiníte, pak vás kamerový systém nebude ani tak otravovat, jako spíše bavit, což platí beze zbytku také o novém systému měřícím brodivost. Sport je prvním vozem na světě, který něco podobného užívá - jestli si ovšem myslíte, že vás dokáže ochránit před utopením, pak jste vedle, jak ta jedle. Daná technika totiž jen maximálně naznačí, že se blížíte k limitu, na možnou propadlinu před předními koly ale neupozorní. Pokud navíc do vody sjíždíte z prudšího svahu, pak dokonce ani nefunguje. V potoce hlubokém maximálně 850 mm vám to ale ve výsledku bude jedno, neboť v tu chvíli žádné riziko nehrozí a vy si užíváte jen bezproblémového průjezdu v tu chvíli už drsným terénem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 4 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 5 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 7 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva