První test Renault Clio RS 2013: a bez automatu by to nešlo?

Nové Clio je od Renaultsportu je bezesporu dobré auto, ospalý automat jako jediná volba ale obhájí svou pozici jen těžko.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Renault Clio RS 2013: a bez automatu by to nešlo?

15.4.2013 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

První test Renault Clio RS 2013: a bez automatu by to nešlo?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové Clio je od Renaultsportu je bezesporu dobré auto, ospalý automat jako jediná volba ale obhájí svou pozici jen těžko.

Hezké, rychlé, podvozkově mrštné. Ale bez šarmu původního RS

Renault Clio RS je dobré auto a pokud bych ho vnímal bez jakékoli souvztažnosti k minulosti nebo jeho jménu, mluvil bych o něm jako o hezkém, rychlém, podvozkově zajímavém voze, který nevyžaduje mnoho pozornosti při ovládání a při jízdě se dokáže odvděčit rychlou, příjemnou jízdou. Není to žádný kostitřas, v klidu si pluje i „spálenou zemí”.

Kdyby to bylo Clio GT, řeknu: „Paráda.” Jenže ono to není GT, je to RS a to znamená minimálně dvě věci - život ve stínu vlastností dosavadní generace a preferencí jejích aktuálních majitelů. A tady jeho vnímání nabírá trochu jiný rozměr.

Když jsem k autu přicházel, myslel jsem si, že už volbou automatu bez alternativy přichází o přízeň tak poloviny dosavadních majitelů, z podstaty. Nyní jsem si jist, že to bude minimálně 80 procent, neboť auto se charakterově podstatně změnilo a hlavně díky rozvážnějšímu turbu a v podstatě tuctovému dvouspojkového automatu ztratilo „pohonný” šarm, švih a říz, který byl dosavadnímu provedení tak vlastní. Nedovedu si rovněž představit, že by zrovna tenhle automat dokázal uspokojit podstatnou část lidí, kteří si dosud mohli s Cliem RS hrát dle vlastních představ. To převodovka EDC jednoduše nedovoluje.

Ptám se tedy Renaultu: A bez automatu by to nešlo? Nevidím žádný důvod, proč vozu manuální alternativu brát. V Cliu RS rozhodně nenajdete automatickou převodovku, která by jejím kritikům zavírala ústa, to spíše jejich slovům přidává na důrazu.

Jsem si přesto jist, že tohle auto si zákazníky najde a nebude jich málo. Je to rychlý, každodenní vůz prakticky pro kohokoli. Jen mi nadělení tohoto charakteru zrovna modelu RS přijde být, promiňte, prostituováním s jeho jménem.

První test Renault Clio RS 2013: a bez automatu by to nešlo? - 28 - Renault Clio RS 2013 test prvni 10První test Renault Clio RS 2013: a bez automatu by to nešlo? - 29 - Renault Clio RS 2013 test prvni 18První test Renault Clio RS 2013: a bez automatu by to nešlo? - 30 - Renault Clio RS 2013 test prvni 20

Cena

Základní cena vozu (Clio 1,6 Turbo RS EDC): 564 900 Kč (kompletní ceník)

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 618 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 090 mm
Šířka: 1 732 mm
Výška: 1 432 mm
Rozvor náprav: 2 589 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 204/1 279 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 300 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.