Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Renault Clio RS 2013: a bez automatu by to nešlo?
15.4.2013 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Nové Clio je od Renaultsportu je bezesporu dobré auto, ospalý automat jako jediná volba ale obhájí svou pozici jen těžko.
Přehled kapitol
Hezké, rychlé, podvozkově mrštné. Ale bez šarmu původního RS
Renault Clio RS je dobré auto a pokud bych ho vnímal bez jakékoli souvztažnosti k minulosti nebo jeho jménu, mluvil bych o něm jako o hezkém, rychlém, podvozkově zajímavém voze, který nevyžaduje mnoho pozornosti při ovládání a při jízdě se dokáže odvděčit rychlou, příjemnou jízdou. Není to žádný kostitřas, v klidu si pluje i „spálenou zemí”.
Kdyby to bylo Clio GT, řeknu: „Paráda.” Jenže ono to není GT, je to RS a to znamená minimálně dvě věci - život ve stínu vlastností dosavadní generace a preferencí jejích aktuálních majitelů. A tady jeho vnímání nabírá trochu jiný rozměr.
Když jsem k autu přicházel, myslel jsem si, že už volbou automatu bez alternativy přichází o přízeň tak poloviny dosavadních majitelů, z podstaty. Nyní jsem si jist, že to bude minimálně 80 procent, neboť auto se charakterově podstatně změnilo a hlavně díky rozvážnějšímu turbu a v podstatě tuctovému dvouspojkového automatu ztratilo „pohonný” šarm, švih a říz, který byl dosavadnímu provedení tak vlastní. Nedovedu si rovněž představit, že by zrovna tenhle automat dokázal uspokojit podstatnou část lidí, kteří si dosud mohli s Cliem RS hrát dle vlastních představ. To převodovka EDC jednoduše nedovoluje.
Ptám se tedy Renaultu: A bez automatu by to nešlo? Nevidím žádný důvod, proč vozu manuální alternativu brát. V Cliu RS rozhodně nenajdete automatickou převodovku, která by jejím kritikům zavírala ústa, to spíše jejich slovům přidává na důrazu.
Jsem si přesto jist, že tohle auto si zákazníky najde a nebude jich málo. Je to rychlý, každodenní vůz prakticky pro kohokoli. Jen mi nadělení tohoto charakteru zrovna modelu RS přijde být, promiňte, prostituováním s jeho jménem.
Cena
Základní cena vozu (Clio 1,6 Turbo RS EDC): 564 900 Kč (kompletní ceník)
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 618 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 090 mm
Šířka: 1 732 mm
Výška: 1 432 mm
Rozvor náprav: 2 589 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 204/1 279 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 300 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva