První test Renault Clio RS 2013: a bez automatu by to nešlo?

 | 53 příspěvků | 15.4.2013 Walter Kraft
Reagovat

Nepřihlášený Maxxx

Už jsem si říkal, že pan K.. | 15.4.2013 21:40reagovat
avatar

Už jsem si říkal, že pan Kraft dlouho nenapsal žádný test, přitom se mi jeho recenze docela líbily. I tahle je zajímavá, i když jsem tušil, že dopadne podobně. Podle mě bude to EDC bez alternativy neudržitelné, ani ohlasy ze světa nejsou dobré. Dokonce i od lidí, který automatům obvykle fandí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Už jsem si říkal, že pan K.. | 15.4.2013 21:42reagovat
avatar

taky si myslim, nebo v to aspon doufam. nakumulovat zmenu motoru i prevodovky do jedny generace byl nesmysl, i kdyby to fungovalo super. coz jak vidim nefunguje.

Nepřihlášený Matěj Kraus

Hm, nic moc. Nejsem vyhran.. | 15.4.2013 21:45reagovat
avatar

Hm, nic moc. Nejsem vyhraněný řadič, ale automat bych do takového auta nechtěl už kvůli ceně. To radši vezmu 208 GTI.

Nepřihlášený WVW

Ten automat je zbytečný om.. | 15.4.2013 21:48reagovat
avatar

Ten automat je zbytečný omezení nabídky, i kdyby byl jaký chce. Tečka. Pokud fugnuje takhle, tak se zbláznili, to si koupí akorát holky, kterým se to bude líbit.

Nepřihlášený Rob Roy

Asi bych s tím neměl probl.. | 15.4.2013 21:56reagovat
avatar

Asi bych s tím neměl problém, pokud by to byl opravdu rychlý automat jako pdk. Ale jestli to tak není, pak mě vážně zaráží, že taková volba je nabízená jako jediná.

Nepřihlášený Herbert G.

Ono je to jedno s druhým... | 15.4.2013 22:00reagovat
avatar

Ono je to jedno s druhým. Takovýhle automat ani nedostane auto, které by mělo jiné ambice. Je třeba to brát jako francouzskou Fabii RS (a autor to tak nakonec i chápe) a zapomenout, co bylo. C, jako by to bylo poprvé, co se něco posunulo mezigeneračně úplně jinam...

Nepřihlášený MartinKKK

To myslím nahrává do karet.. | 15.4.2013 22:56reagovat
avatar

To myslím nahrává do karet 208GTi. Motor z RCZ který funguje velice dobře. Pokud bude mít i stejný šestikvalt, tak není co řešit. Věřím tomu, že i podvozkově a celkovou ovladatelností bude 208 na úrovni. Navíc vychází cenově lépe než Clio. Můj odhad je tedy ten, že nejlepší malej hothatch bude opět pocházet z Francie, ale místo Renaul bude mít značku Peugeot. Že by opravdu nástupce hodný po 205 označení GTi ?

Nepřihlášený RS

Pán píše, že není novinář,.. | 16.4.2013 05:46reagovat
avatar

Pán píše, že není novinář, ale chytrej je o to víc.Porovnávat sedadla k Lodgy je trapné.Takhle krásné auto nikdo nemá.A podvozek porazil i BRZ v testu Autocar.Jinak video je na Youtube.Co se celku týče není lepší auto na trhu a porovnávat to co vše Clio nabízí za 560 000!!!!kč s BMW nebo Porsche nebo Nissan za několik milionů je ubohé a jde vidět, že plácáte hlouposti. Technika není jen o tom jaká je, ale o tom kolik je výsledná cena.Já v new Cliu RS už jel a je famózní.A těch funkcí je tam více než jen RenaultSport ještě Cup.Na to jste asi nebyl informovám.Co mě pobavilo, že má Clio THE BEST podvozek/nejen na tomto webu/ a má klasickou renaulť?ckou vlečnou

nápravu, která je jednoduchá lehká a funkční.Přitom po tomto typu nápravy zde všichni flusáte.Megane RenaulSport má stejné výsledky a stejnou nápravu.) Pokud se ještě poladí nemá tento podvozek chybu.Už obyčejné Clio4 se chová podvozkově výborně.

Pádla?Pkud vemu to, že tak malý vůz má pádla je to na obrovskou pochvalu, že je to vyjimečné a né porovnávat a psát o Ferrari za 5 000 000, že je má delší.A to, že máte Imprezu nikoho nezajímá:-)) Ukažte mi značku co nabízí 200PS v 1,6 benzínu!!! Další exklusivní záležitost.A Clio je určeno na každodenní jízdu.Už vidím, jak RÁD polezete do nějakých trapných skořepin co vám při každém nasednutí narazí prdel.Tato doba je již minulost.A drátěnka v nárazníku a zavařená zadní SPZ taky.:-) V tom voze budou jezdit lidé co mají rádi pohodlí a přitom se rádi svezou po okresce.To jen na obhajobu, že se mě Clio velice zamlouvá a né tahle zaujatá negace. Porovnejte si jaké technologie má posraná Fabia RS nebo Fiesta.Nebo i ten 208 Peugeošrot.Pan Kraft ať raději jezdí Impréézou a nezávidí, že v autě nemá krom zastaralého boxeru nic.Pádlo možná v kufru:-))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MartinKKK

Reakce na: Pán píše, že není novinář,.. | 16.4.2013 08:29reagovat
avatar

No…. Zrovna tedy Peugeošrot :-) má velmi dobrý a nebojím se po vlastní zkušenosti říci vinikající 1,6 200PS v benzínu. Ke konci letošního roku bude v prodeji dokonce sériová 260PS verze tohoto mimochodem motoru roku 2012 ve třídě do 1800. A shodou okolností i Peugeot používá sice ne "renaulťáckou", ale taky vlečenou zadní nápravu. A jistě někdo kdo vlastní Imprezu nemusí nikomu nic závidět. Imprezu si totiž kupují lidé kteří vědí proč si ji kupují :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fornasari

Reakce na: Pán píše, že není novinář,.. | 16.4.2013 08:43reagovat
avatar

Docela trapná reakce někoho, komu asi visí kosočtverec nad záchodovou mísou. Pan Kraft je podle zdejší historie zjevně schopný recenzent, který to nedělá poprvé a má zkušenosti s horou zajímavých aut podobného typu. Nemám důvod jeho úsudek zpochybňovat, zvlášť když jen otevřeně říká to, co zahraniční recenze obvykle naznačují. U nás to, pokud vím, zatím nikdo nezkoušel.

Nakonec nikdo neříká, že to je špatné auto, takže nač se zlobit. RS zjevně prochází tím, co už tolik sporťáků, stává se z něj masová záležitost. Nic víc. Podle mě je to naprosto uvolněná recenze psaná s nadhledem. Nakonec i starší RS chválí, to je také špatně?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomáš

RS tak ty jsi dobře zblbej.. | 16.4.2013 09:34reagovat
avatar

RS tak ty jsi dobře zblbej marketingovejma žvástama... a pokud to jsou tvoje osobní pocity, tak mi je tě líto

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dogma

Reakce na: RS tak ty jsi dobře zblbej.. | 16.4.2013 10:21reagovat
avatar

RS bojuje za jeho jedinu 100% objektivnu faktami podlozenu pravdu v kazdej diskusii ohladne RenaultSport (zrejme nejaky predajca), ja by som sa jeho komentarmi moc neznepokojoval.

A mozno sa len nevie zmierit s tym kam to RenaultSport 'dotiahol'..

Nepřihlášený veto

Reakce na: Docela trapná reakce někoh.. | 16.4.2013 13:20reagovat
avatar

ja si zase myslim, ze by recenzia mala byt objektivna. Predovsetkym v tejto recenzii nebol vyzdvihnuty hlavny fakt clia RS. A to ze je citelne rychlejsi ako starsie clio.

Ci uz v rozbehu, ci v zatackach, na okruhu....

Nic sme sa nedozvedeli o brzdach, ziadne technicke fakty. Proste iba predpojaty nazor, ktory uz iba hladal fakty na svoje potvrdenie.

Clio nie je horsie ako to predosle (na rozdiel od zaveru, ktory nam podsuva celkovy charakter recenzie), je lepsie, ale je ine.Ano, su aj negativa a tie treba popisat ale s rozumnou vahou a nie proste odrovnat cele auto koli par veciam. A toto niektori recenzenti nevedia pochopit a tak pochovaju cele auto.

Panovi recenzentovi potom asi odporucim clio v6. Nikam sa s nim nedostane, casy bude mat zle, ale motor mu bude revat rovno za usami a aj response bude mat dobry (v ramci chabych moznosti) ci uz na plyn alebo na riadenie....

Nepřihlášený Honza

Jo jen si chvalte ty vymože.. | 16.4.2013 13:32reagovat
avatar

Jo jen si chvalte ty vymoženosti a popírejte odklon od reálné sportovnosti. Máte pravdu je to pohodlné a v papírech to má super čísilka. Jen se pak nedivte, že vás předjede chalan ve favoritu ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený RS

Pouze můj názor :-) Je to.. | 16.4.2013 16:55reagovat
avatar

Pouze můj názor :-) Je to diskuse a nemyslím si, že technika za tyto peníze je u konkurence.Test by se měl vždy dívat na to kolik auto koštuje a co zákazník dostává. A néé jeslti jsou ploutve vysoko, ale že v této kategorii na ně normální smrtelník má a může si je v takovém malém autě dopřát.Nemluvím o možnostech nastavení podvozku a vybavenosti.

Ok. Peugeot není špatné auto, ale myslím si, že divize Renault Sport je přeci jen trochu něco jiného.Stačí se podívat do minulosti....

Nepřihlášený kluc

Reakce na: No…. Zrovna tedy Peugeošro.. | 16.4.2013 18:18reagovat
avatar

208 GT a Clio 4 RS se už ve světě porovnává a výsledek je jasný. Motory srovnatelné. Podvozek, řízení, brzdy jasně lepší u Clia. Clio je také rychlejší a i řazení s tou pomalou EDC je rychlejší.

Nepřihlášený kluc

Reakce na: Docela trapná reakce někoh.. | 16.4.2013 18:25reagovat
avatar

Tady máš slovenský test, který potvrzuje většinu zahraničních testů. Clio IV RS je výborné a jiné než staré Clio RS. Je rychlejší, mnohem universálnější a zároveň méně ostré. Je prostě jiné a Renault si tím evidentně dělá prostor pro ostřejší Gordini.

http://auto.sme.sk/c/6751718/prva-jazda-clio-rs-ub ralo-z-brutality-a-pridalo-na-rychlosti.html

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kluc

Reakce na: Jo jen si chvalte ty vymože.. | 16.4.2013 18:32reagovat
avatar

tady máš porovnání Clia 4 RS a Clia 3 RS. A stejně to bude i v zatáčkách.

http://www.youtube.com/watch?v=ieNXoxYQBLk

Nepřihlášený kluc

Reakce na: Jo jen si chvalte ty vymože.. | 16.4.2013 19:47reagovat
avatar

Test Clia 4 RS od Chrise Harrise - král HH zůstal králem

http://autofun.blesk.cz/video-chris-harris-a-renault -clio-rrs-200-edc-11739/

Nepřihlášený honza

Clio 3 RS bylo a bude ostr.. | 16.4.2013 19:54reagovat
avatar

Clio 3 RS bylo a bude ostre nacini, ktere se ovsem moc neprodavalo, proto je Clio 4 RS takove, jake je - cilene na sirsi verejnost a uzivatelsky mene narocne, aby si ho koupilo vic lidi. Myslim, ze toto shrne vse a neni treba nic dodavat. Auta se musi prodavat, aby se mohla vyrabet. Takze neprndat v diskuzich o tom ''co by, kdy by'' atd., ale makat a kupovat si auta pro zabavu, plnit si sny, jsme tu jen jednou :)

Nepřihlášený PM

No jak to popsat. Koupil j.. | 16.4.2013 22:08reagovat
avatar

No jak to popsat. Koupil jsem si Lagunu Coupe v 3.0 dci. Dobre auto, podvozek jsem chtel pritvrdit, ale uz to neni moc mozne, ten predek je proste dost tezky na dalsi pritvrzeni a trakci ma diky 4control vybornou. Jen je to trosku nezvyk zpocatku. Clovek porad cciti smyk vzadu, ale ony zataceji kola. Hlavne neni zadna nabidka sportovnich alternativ pruzeni pro toto auto. Rovnez sportovni brzdy nejsou v nabidce. Brembo je dela jen pro Megane a Clio RS. Stejna chyba jako u Clia RS je automat v 3.0 dci. Neuveriteelne srazi vykon jednotky. Nehlede na to, ze automat ma na kazde rychlosti omezovac momentu. Motor se tedy dal zvednout na 309k, ale automat celou tu snahu zahodil. Pri prerazovani dokonce vzdy vyletely otacky nahoru, aby pak klesly. Vykon jsme poniziili tedy zpet na 240 k, protoze by to ten automat drive ci ppozdeji odnesl.

Ted se dostavam k tomu, proc jsem odbocil. U Clia RS kvituji motor. Pouziti turba umozni daleko vyssi narust vykonu chiptuniingem. Ocekavam, ze 200 kW nebude zadny problem. Bojim se ale toho sameho, co u Laguny a to, ze ten automat to proste nepusti ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ondra S.

Renault clio RS určitě bud.. | 16.4.2013 23:24reagovat
avatar

Renault clio RS určitě bude výborné vozítko se sportovním podvozkem a spousta zábavy v tom. Takové autíčko by se mi i líbilo, ale s manuálem!

Ten automat ale opravdu nechápu!!! V autě takové kategorie je přece manuální řazení samozřejmostí a oni to takto zprasí automatem! Takový auto si přece nekoupí milovníci komfortu, kteří jsou líní řadit a tak chtějí, aby to řadilo samo, ale milovníci sportovní jízdy, ke které manuální řazení prostě patří! Nejvíc mě štve, že oni už ty automaty dnes cpou do všeho, to je hrůza děs! Hlavně u těch silnějších motorů by zájemce manuální převodovky pohledal!

Doufám, že to aspoň bude řadit bleskurychle, jako stroje na závodech dragstrů, kde ve zlomku secundy požadovaný kvalt kopne stlačený vzduch stylem zuby podělejte se, jinak je to naprd!

Nepřihlášený Rikin

Naprosto souhlasim s nazor.. | 17.4.2013 06:55reagovat
avatar

Naprosto souhlasim s nazorem WK. Pred rokem jsem mel moznost jet s minulym Cliem RS a Meganem RS. Obe jsou to vynikajici ridicska auta a velmi rychla (az na to hloupe rizeni Meganu). Klidne bych si dovedl predstavit jedno z nich vlastnit. Nicmene nove Clio uz tim, ze ma automat, turbo a nema ani vlastni zvuk motoru mi prijde tak trapne, ze me nelaka ho ani zkouset. Je mi uplne jedno jestli je rychlejsi nebo ne, to je irelevantni, rychlost a zabava jsou zcela odlisne veci. To stejne plati u prevodovek, v dnesni dobe nam automobilky porad predhazuji jak je ta ci ona automaticka prevodovka rychlejsi nez manual, coz ji ospravedlnuje (to ale neni pripad Clia). Mne osobne ale vubec nezajima jestli nejaka prevodovka radi o par ms rychleji, me zalezi na zabave a auto bez manualu bych si nikdy nekoupil. Automobilky maji nechat volbu na ridici co je podle nej lepsi/zabavnejsi a ne z nich delat hlupaky. Obecne auta posledni doby jsou sice stale rychlejsi, ale jednoduzsi na rizeni, bez zpetne vazby a cim dal vic jsou delane pro hlupaky ("barbinovati").

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Naprosto souhlasim s nazor.. | 17.4.2013 07:44reagovat
avatar

Hloupe rizeni Meganu? Co si pod tim mam predstavit? :)

Nepřihlášený Kluc

Reakce na: Naprosto souhlasim s nazor.. | 17.4.2013 08:09reagovat
avatar

Clio nemá vlastní zvuk motoru??? kam ty na to chodíš.

Nepřihlášený Rikin

honza> Rizeni Meganu nejen.. | 17.4.2013 10:14reagovat
avatar

honza> Rizeni Meganu nejen ze nema vubec zadnou zpetnou vazbu protoze je to elektrika (to uz se dnes stava standardem). Ale co je horsi, tak to adaptivni rizeni (pokud vim, tak jine koupit nejde?) si nastavuje tuhost podle sebe jak se mu zlibi. Takze si jedes po okresce, uzivas si zatacky, ale v kazdy moment se chova rizeni uplne jinak.

Nepřihlášený veto

Reakce na: Tady máš slovenský test, k.. | 18.4.2013 12:59reagovat
avatar

tu je dalsi test od Misa Karpata, myslim si, ze je to najlepsi a najobjektivnejsi test na sk a cz.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=C Ud6nYQ04bg#!

V podstate tam spomina rovnake neduhy, ale auto rozhodne nezatracuje.

Nepřihlášený Martin

testovat auto v záběhu XD | 19.4.2013 13:27reagovat
avatar

testovat auto v záběhu XD

Nepřihlášený honza

Rikin: se mi teda zatim ne.. | 19.4.2013 15:55reagovat
avatar

Rikin: se mi teda zatim nestalo, ze by se rizeni takto chovalo a to uz na nem mam od konce listopadu 7tkm...naopak je prijemne tuhe, skoro vzdy vim, co delaji kola a kam smeruji (podvozek cup se samosvorem), vyjimkou jsou jen opravdu pomale rychlosti do 30kmh, kdy je efekt posilovace vyraznejsi, ale ve srovnani s beznou produkci je stale vice citu a tuhosti..

Nepřihlášený wret

Všichni co tu machrujete o.. | 19.4.2013 18:51reagovat
avatar

Všichni co tu machrujete o tom, jak je automat špatný chci říct, že celá Amerika, Canada, Korea, China, Japonsko a mnoho a mnoho dalších obřích tátů upřednostňují aut. převodovky.Jen Evropa to v současné době objevuje, jako zázrak.Moderní autom. jsou výborné a úchvatné.No a hlavně pohodlé.Než předpotopní klacek na podleze.

Nepřihlášený

Reakce na: No jak to popsat. Koupil j.. | 19.4.2013 19:04reagovat
avatar

Známej má Lag. Coupé 2,0Turbo a sportovní pružiny tam koupil.Vypadá to luxusně!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Známej má Lag. Coupé 2,0T.. | 19.4.2013 19:07reagovat
avatar

.......to "tam" bylo myšleno v Německu.U nás je nemohl sehnat.

Nepřihlášený Pepa

To co zde v jednom článku.. | 21.4.2013 10:49reagovat
avatar

To co zde v jednom článku psala redakce, že si Renault dělá svoje testy? www.renault.tv www.suzukitv.de www.opel.tv naprosto stejná videa svojich produktů a testy pouze je zde někdo zaujatý proti určitým značkám!! Spíše trapný než zaujatý! Ve světe si můžou některé značky dovolit mít svoji televizní a internetovou stanici.Bohužel pro místí rádoby profesionální redaktori je to věc nepochopitelná. Clio se mi velice líbí

Nepřihlášený Johny

Mě se nové clio také líbí,.. | 14.5.2013 15:18reagovat
avatar

Mě se nové clio také líbí, jen bych uvítal možnost v nabídce si vybrat automat nebo manuál. Proč se hádat - pokud by dali na výběr oboum táborům, byl by klid.

Ohledně názoru, že celý svět jede na automatech - proč bychom se měli mi přizpůsobovat, že všude je to v módě. Nejde o to, že je to rychlejší, ale o ten pocit z jízdy. A zrovna Amerika, kde každej tlustej amík ten automat musí mít, protože s manuálem nepopojede, není dobrý argument :).

Nepřihlášený BorekB

Nové Clio RS jsem měl příl.. | 16.5.2013 21:43reagovat
avatar

Nové Clio RS jsem měl příležitost pár desítek km řídit a k článku bych měl pár komentářů:

* Zvuk motoru mi přišel naprosto v pořádku, do kabiny vede od motoru "trubka" a rozhodně tak není slyšet jen výfuk. Čtyřválce mi obecně neznějí moc lahodně, ale ten v Cliu je ještě relativně v pohodě (např. na rozdíl od sterilního projevu EcoBoostu ve Fiestě ST). Mimochodem, generátor zvuku jiných aut je volitelná záležitost, pokud by snad někdo pochyboval (a dokonce je k nalezení i ve standardních Cliích - jedná se o jednu z aplikací systému R-Link).

* Dvouspojka, ač je do podobného auta minimálně kontroverzní záležitostí a některé lidi definitivně odradí, mi sama o sobě extra špatná nepřišla. Ok, není extrémně rychlá, ale ve sportovním módu řadí za 150 ms, což je rychleji, než zvládne člověk s běžnou manuální převodovkou. Faktor zábavnosti si každý musí posoudit sám, mně třeba docela stačí, že na řazení musím myslet a pořád je na mě, abych tam měl správný kvalt - že se levá noha nudí a pravá ruka nekvedlá do H, mi zas tak moc nevadí.

* Co je bohužel vyloženě slabinou, jsou mechanismy řazení. Pádla jsou dobře popsána v článku - skutečně mají nedostatečný tvar a obecně bych je taky měl daleko radši na volantu. Tak si možná člověk řekne, že k řazení bude používat řadicí páku (plus a mínus je tady na správnou stranu - minus dopředu a plus dozadu, ne jako pro mě nepochopitelně u DSGček), ale i to má bohužel své problémy - konkrétně při přeřazování na vyšší stupně vadí zámek režimu, který je nepochopitelně skoro nahoře na hlavě řadicí páky. Mechanismy řazení jsou z mého pohledu jednoznačně výtka č. 1 vůči novému Cliu R.S.

* Co je naopak pro člověka zvyklého na běžné podvozky až odzbrojující, je podvozek. Jezdil jsem na Cupovém podvozku s 18'' koly (autor v článku uvádí velikosti 16'' a 17'', ale Clio se nabízí se 17 a 18'' koly) a i na této tvrdší variantě je auto komfortnější než např. běžné Clio (a vůbec celkem jakékoliv auto s běžnými tlumiči), přitom..

Nepřihlášený Michal

Automat bych neodsuzoval,.. | 21.9.2013 11:22reagovat
avatar

Automat bych neodsuzoval, měl jsem možnost se s tímto vozem svézt a ano pocitově je řazení automatu pomalejší, ale v reálu manuálně nezařadíte rychleji. Vlastnil jsem Clio Williems (naprostá šupa) a pak i 2 roky Clio 3 Rs. Problém vidím v tom že novináři testují tyto auta po krátkou dobu,takže sednou a jedou na max. Clio 4 je pro mě méně ostré ale je tím horší? Z pohledu toho který Clio RS vlastnil se to Nové RS se zbavilo největších neduhů toho starého a to: jízda po dálnici byla hrozná, krátké převody 6 kvaltu jsou supr na okresce na dálnici děs motor řve a řve. Ve městě taky žádná hitparáda řadit a řadit a hlavně je clio pěti dveř a to myslím moc konkurentů nenabízí.

Řeknu to tak, až bude verze Gordiny, tak jsi Clio koupím, ať jsi novináři a manželka říkají, co chtějí.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše