První test RR Hybrid, RR Evoque 9q a LR Discovery 2014

Faceliftovné Disco a Evoque či hybridní Range a dieselový Sport nejsou ve stejné lize. Při testu všech ale začnete řešit, který je nejlepší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test RR Hybrid, RR Evoque 9q a LR Discovery 2014

9.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První test RR Hybrid, RR Evoque 9q a LR Discovery 2014

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Faceliftovné Disco a Evoque či hybridní Range a dieselový Sport nejsou ve stejné lize. Při testu všech ale začnete řešit, který je nejlepší.

Srovnávací test bez vítězů a poražených?

Dostáváme se možná k tomu nejdůležitějšímu, a tím je slavnostní vyhlášení. V jeho rámci nebudu dělat okolků a rovnou uvedu, že Discovery na nejlepší prostě už nemá, a to hlavně svou kabinou, ze které by se kolena podlomila maximálně nějakému lesníkovi, který většinu svého života tráví mimo civilizaci a nemá možnost srovnávat. Ten však sotva najde ve své portmonce více než milion korun, které na nákup potřebujete. Změnu samozřejmě přinese nová generace, která je prakticky za dveřmi. Tu jsme ale tentokrát netestovali, Disco tedy musí z kola ven. Stejně tak mi k srdcinepřirostl hybridní Range Rover. Přijde mi totiž, že za výrazným zvýšením ceny oproti základnímu turbodieselu, nabízí jen velmi málo elektromuziky. A zrovna ta by u alternativní verze měla hrát prim. Navíc je tu onen nekonzistentní brzdový pedál, s nímž jsem se nesžil, a ani samotná jízdní dynamika nebyla zrovna omračující.

Co se týče Range Roveru Sport SDV8, pak se jedná o důstojného zástupce a pochopím každého, kdo se pro něj rozhodne. I když já bych tak neučinil, neboť zvuk přeplňovaného benzinového osmiválce mi v uších zní dodnes. A počítám s tím, že pokud někdo má na jeho pořízení, pak bude mít asi i na jeho uživení. Díky tomu nám tu zbývá Evoque, kterého můžu vyhlásit jakožto vítěze tohoto zvláštního klání. a to bych do něj ještě před samotnou participací na mezinárodním představení vůbec neřekl.

Dokáže ale přebít mou lásku k RR SDV8 a RRS 5,0 S/C? No, na to se těžce odpovídá. Styl na to rozhodně má, stejně jako jízdní vlastnosti. Pokud by se ale mělo jednat o jediný vůz v rodině, pak by mi asi vadil nedostatečný prostor v zavazadelníku a na zadních sedadlech, i když zážitky zpoza volantu tuto absenci více než vyvažují. Ve výsledku bych však asi šel do benzinového Range Roveru Sport, momentálně je to totiž auto, které dokáže naprosto vše. A to je fakt, o kterém si jeho první generace mohla nechat pouze zdát. Bohužel, jeho vyšší cena je důvodem, proč zatím nefiguruje v mé garáži, ale pouze v mých snech.

První test RR Hybrid, RR Evoque 9q a LR Discovery 2014 - 49 - Range Rover Evoque 2014 test 06První test RR Hybrid, RR Evoque 9q a LR Discovery 2014 - 50 - Range Rover Hybrid 2014 test 16První test RR Hybrid, RR Evoque 9q a LR Discovery 2014 - 51 - Range Rover Sport SDV8 2014 test 09

Land Rover Discovery SCV6

Cena

Základní cena testovaného vozu (Land Rover Discovery 3,0 TDV6): 1 205 039 Kč

Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Land Rover Discovery SCV6): 55 600 Eur (cca 1 520 000 Kč)

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél
Objem: 2 995 ccm
Největší výkon: 250 kW (340 k)
Největší točivý moment: 450 Nm
Palivo: benzin
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,4 l
Mimo město: 9,9 l
Kombinovaná: 11,5 l
Objem palivové nádrže: 86 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 829 mm
Šířka: 1 915 mm
Výška: 1 887 mm
Rozvor náprav: 2 885 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 263 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 280 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 558 l

Range Rover Hybrid

Cena

Základní cena testovaného vozu (Range Rover 3,0 TDV6): 2 355 749 Kč

Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Range Rover 3,0 SDV6 HEV): 3 211 703 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél, elektromotor
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 250 kW (340 k)
Největší točivý moment: 700 Nm
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 218 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,7 l
Mimo město: 6,3 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 80 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 999 mm
Šířka: 1 983 mm
Výška: 1 835 mm
Rozvor náprav: 2 922 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 394 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 550 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 030 l

Range Rover Sport SDV8

Cena

Základní cena testovaného vozu (Range Rover Sport 3,0 TDV6): 1 574 452 Kč

Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Range Rover Sport SDV8): 2 173 644 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél
Objem: 4 367 ccm
Největší výkon: 250 kW (339 k) v 3 500 ot./min.
Největší točivý moment: 700 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min.
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 210 km/h (225 km/h s paketem Dynamic)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,5 l
Mimo město: 7,6 l
Kombinovaná: 8,7 l
Objem palivové nádrže: 105 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 850 mm
Šířka: 1 983 mm
Výška: 1 780 mm
Rozvor náprav: 2 923 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 398 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 784 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 761 l

Range Rover Evoque SD4

Cena

Základní cena testovaného vozu (Range Rover Evoque 2,2 eD4 2WD): 880 517 Kč

Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Range Rover Evoque 2,2 SD4 4WD): 1 059 113 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél
Objem: 2 179 ccm
Největší výkon: 140 kW (190 k)
Největší točivý moment: 420 Nm
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: devítistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,9 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 355 mm
Šířka: 1 900 mm
Výška: 1 605 mm
Rozvor náprav: 2 660 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 685 kg
Užitečná hmotnost: 500 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 550 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 445 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.