Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Seat Ibiza Cupra 2016: 1,8 TSI a manuál tu měly být dávno
5.12.2015 | Marek Bednář | 19 příspěvků
Fandíte-li ostrým Seatům, nová Ibiza Cupra vás potěší dobrým motorem a manuálem. Pár drobností však kazí dojem.
Přehled kapitol
Povedená kapesní raketa
Ibiza Cupra byla vždy tak trochu lepší variantou k Polu GTI, pokud jste chtěli něco od koncernu VW a zároveň vám vadila usedlost Volkswagenu či stigmata spojená se Škodou nebo Audi. Ibiza Cupra je oproti Polu GTI mladistvější, má svěžejší design, trochu víc působí jako sporťák, čemuž také odpovídá naladění podvozku. Velmi ráda se projede točitými silničkami, ale ani dálniční kilometry nejsou problém, rozhodně není prkenná.
Má své nedostatky, např. vpravdě směšnou koncovku výfuku, matoucí tachometr a nepříjemný roh středové konzole přímo u vašeho pravého kolene. Také palubní deska je po změně trochu nudná a - ale to už je drobnost - mi vadí orientace ovládání zrcátek, knoflík ke mně není čelem. A motor nemá výkonovou špičku, třebaže to dohání horou výkonu.
Konkurence Ibizy Cupra se nabízí ve zmíněném Polu GTI, ale myslím si, že svým pojetím míří Polo trochu jinam a Seat se bude muset poprat se stroji jako Renault Clio RS, nad kterým snadno vyhraje převodovkou i motorem, a Peugeot 208 GTi, který předčí dynamikou a její dostupností. Ovšem, s hravostí a větší přítulností nejmenšího ostrého lvíčete už bude mít problém.
Právě mezi Peugeotem a Seatem bych se rozhodoval já, k přímému srovnání těchto dvou strojů se ale třeba dostaneme příště. Mám-li hodnotit v prvé řadě přechod k novému motoru a převodovce, řeknu jediné - takováhle měla být Ibiza Cupra už od začátku. Je o sto procent lepší než byla, dynamičtější, řidičštější, záživnější. Ibiza Cupra v této inkarnaci bude na trhu jen asi rok a pokud chcete čekat na převodovku DSG, nedočkáte se - s největší pravděpodobností ji nedostane. Radím koupit, dokud to jde, na dnešní dobu jde v podstatě o přemotorované auto s velkým potenciálem k dalším úpravám. A už proto má své kouzlo...
Proč ji chtít? Dobrý motor se spoustou výkonu a krásným zvukem je jako zjevení, s manuálním šestikvaltem se pracuje dobře a podvozek se skvěle drží asfaltu.
Proč ji nechtít? Interiér je trochu nuda, motor nemá výkonovou špičku a převodovka je dost dlouhá.
Cena
Základní cena vozu (Ibiza SC Reference 1,0 MPI 75 k): 264 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Ibiza Cupra 1,8 TSI 192 k): 440 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 141 kW (192 PS) při 4 300 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 450 - 4 200 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinovaná: 6 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 043 mm
Šířka: 1 693 mm
Výška: 1 428 mm
Rozvor náprav: 2 469 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 260 kg
Užitečná hmotnost: 515 kg
Vnitřní rozměry
Objem palivové nádrže: 45 l
Základní objem zavazadlového prostoru: 292 l
Diskuze 19 příspěvků
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
včera - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejnovější články
- Volkswagen začal prodávat další nové SUV, některé jeho partie probouzí vášně
před 7 hodinami - Podívejte se do luxusního pojízdného domu pro nejbohatší, pojetí odpovídá ceně
před 8 hodinami - Studie ukazuje, jaká auta se ani teď u prodejců neohřejí, výsledky mají svou logiku
před 10 hodinami - Mercedes varuje před dalšími špatnými zprávami, z nabídky vyřadí řadu modelů
před 11 hodinami - Nová Abramovičova jachta za 13 miliard se blíží dokončení, bude nejsilnější na světě
včera - První letošní test letních pneu zjistil brzdnou dráhu 53 typů, obě české značky propadly
včera - Němci říkají, že jejich nové řešení pohonu dělá spalovací motory čisté jako ty elektrické
včera - Konci Mitsubishi v Evropě se možná podaří zabránit, jeden trh už to ale má spočítané
včera - Dealeři VW nechápou, značka i v těžkých časech plošně zdraží auta, s jedinou výjimkou
včera - Ruský Rolls-Royce před spuštěním volného prodeje odhalil finální cenu, je až absurdní
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- iso konektor 00:55 - OndraK123
- Pneu koutek 00:14 - abgx1
- Volkswagen obecne 23:50 - fast001
- Elektromobily a vse kolem nich 22:02 - ExFun
- Vodíkový pohon - hydridová pasta 20:13 - mim1978
- BMW Divize 19:47 - Předseda
- Onboard videa 19:21 - abgx1
- Koronavirus 15:41 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12:59 - Lachende Bestien
- Lyžárna 23.2.2021 - jerry