První test Seat Leon Cupra 280 2014: rovnou na vrchol

 | 105 příspěvků | 28.2.2014 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Petr Starý

Suverénně nejvýmluvnější t.. | 28.2.2014 17:52reagovat
avatar

Suverénně nejvýmluvnější test nové Cupry, co jsem zatím četl, a to sleduju hlavně Brity. Na tom jízdním videu to opravdu lítá jako nic, nádherná jízda. Palce nahoru, Seat má zase jednou něco extra.

Nepřihlášený xpert

cekani to nebylo kratky, a.. | 28.2.2014 17:56reagovat
avatar

cekani to nebylo kratky, ale stalo za to, jizda na videu me bavi ani jsem s tim nejel :)

Nepřihlášený Jackson

S tím posunem je to fakt,.. | 28.2.2014 18:07reagovat
avatar

S tím posunem je to fakt, je to levnější než starší Cupra R a nepochybně o hodně rychlejší. A to je pár let, tak čtyři maximálně. Test dobrý, jízda excelentní, nejlepší je ta poslední část.

Nepřihlášený Embed

"Cupradši Seat" :-) Heh, t.. | 28.2.2014 18:09reagovat
avatar

"Cupradši Seat" :-) Heh, to by mohli použít jako slogan. Každopádně pokud je to takhle dobrý, nebo spíš bude takhle dobrý i v sérii (pár aut na prezentaci se snadno poladí), tak za 670 tisíc není co řešit, GTI vedle toho vadne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený K.S.

Lítá to nádherně a když se.. | 28.2.2014 18:11reagovat
avatar

Lítá to nádherně a když se to líbí P.J., něco to znamená. Dost o něm uvažuji, nevíte kdy to bude reálně v ČR?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Lítá to nádherně a když se.. | 28.2.2014 18:13reagovat
avatar

1. brezen ma zacit prodej, takze zitra. ale to asi u dealeru nebude, to bych videl tak na duben.

Nepřihlášený xpert

Reakce na: "Cupradši Seat" :-) Heh, t.. | 28.2.2014 18:16reagovat
avatar

jj, gti je zjevne sterilnejsi, pomalejsi, stejne drahy a nezda se, ze by cupra byla nejaky hardore. takze bych rek, ze gti ma dost problem :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Embed

Reakce na: jj, gti je zjevne sterilne.. | 28.2.2014 18:20reagovat
avatar

Jenže Golf tady má úplně jiný renomé, podle mě spousta lidí ani neví, že Leon Cupra je prakticky ze stejných dílů. Ale tak věřím, že se bude prodávat dobře, entré má prvotřídní.

Nepřihlášený Gahan

Divím se divím, že Leon ma.. | 28.2.2014 18:27reagovat
avatar

Divím se divím, že Leon ma vypínatelné ESP a Golf ne. Ale jedině dobře. Tohle auto vypadá fakt výborně, jsem docela zvědavý na Golf R nebo S3, to by mohlo být ještě lepší. A dík za pěkný test, z toho se člověk vážně dozví, textem i obrazem :-p

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Neo Neo

Líbí, test i auto. Asi byc.. | 28.2.2014 18:42reagovat
avatar

Líbí, test i auto. Asi bych váhal, jestli nedat přednost Octavii, přece jen je větší, ale tohle vypadá o dost řízněji. Každopádně pěkné.

Zobrazit reakce..

spartan

Znova parádny test a parád.. | 28.2.2014 19:48reagovat
avatar

Znova parádny test a parádne video. Teraz mám FR 1.8 TSI, ale vyzerá to, že budem meniť za Cupru SC 280 M6.

Nepřihlášený

Reakce na: Lítá to nádherně a když se.. | 28.2.2014 20:05reagovat
avatar

Jsou stastlivci, kteri ji uz maji objednanou

Nepřihlášený

Reakce na: Divím se divím, že Leon ma.. | 28.2.2014 20:07reagovat
avatar

Golf R je nudny. Je rychly akorat v primce. Jinak neohrabany a o 30% drazsi

Nepřihlášený

Reakce na: Líbí, test i auto. Asi byc.. | 28.2.2014 20:08reagovat
avatar

Jenze s RS si nikdy takhle nezajezdis

Nepřihlášený peeticek

pre Leon 5dv FR 1.8tsi som.. | 28.2.2014 20:08reagovat
avatar

pre Leon 5dv FR 1.8tsi som viac menej rozhodnuty, ale toto je moooc velke lakadlo! naozaj krasa..

@spartan -- aku mas realnu spotrebu?

normalne jazdenie, dynamicka jazda, eco run?

Kvalita spracovania, poruchy?

diks

p.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kopitar

Mam leon 5f 1.8 tsi, uprav.. | 28.2.2014 20:27reagovat
avatar

Mam leon 5f 1.8 tsi, uprava mtm + catback vejfuk, 360 nm, 234 ps. Spotreba eco pod 4, naloz max 22, v prumeru jejdim za 9. Da se jezdit v klidu pod 7, ale jezdim opravdu rychle. Najeto mam 35000.

Nepřihlášený Pavel

Tak tohle vypadá celkem za.. | 28.2.2014 23:32reagovat
avatar

Tak tohle vypadá celkem zajímavě, určitě jak bude na trhu odzkouším testovací jízdu. Jen pro porovnání ještě posílám odkaz na test S3 s DSG a Golf R manuál a BMW M135i. http://www.autobild.de/artikel/vw-golf-r-audi-s3-bmw-m135i-v ergleich-4580555.html. U Audi i VW se jedná o stejný motor jen jiné výkonové naladění + haldex a i ta spotřeba vypadá vážně hodně dobře na daný výkons, DSG v S3 má nejspíše o něco delší převody na 5 a 6 a tak je ještě o něco úspornější v testu a díky kratším prvním 4 kvaltům je i o něco rychlejší do 200.

No a tahle auta dávají 200 s manuálem za 19,6 sec tak i tento Seat by to mohl realně zvládnout za nějakých +- 21 sec což je za dané peníze naprosto perfektní volba, už se těším na testovačku.

Nepřihlášený pylot

No auto vypadá dobře, jede.. | 28.2.2014 23:34reagovat
avatar

No auto vypadá dobře, jede dobře a je i za dobrý peníze. Akorát to prase za volantem by se nad sebou mělo občas zamyslet.

Nepřihlášený R3

Chlapi co vlastníte nový L.. | 1.3.2014 07:49reagovat
avatar

Chlapi co vlastníte nový Leon..nebo jste v něm jezdili, mám otázku. Pokud jste mněli možnost svést se v novém Golfu, nebo Octavii.....jaká je objektivně kvalita zpracování v porovnání s Leonem?

Díky za odpověď Robin

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Carlos

Auto hezký, ta jízda p. Ja.. | 1.3.2014 08:16reagovat
avatar

Auto hezký, ta jízda p. Jandy ovšem šílená. Jezdím hodně na motorce a potkat takový hovado, tak ho dojedu a omlátím mu hlavu o kapotu! V těch levých zatáčkách v protisměru, když do nich evidentně není vidět, to je super vizitka fundovanýho novináře. Navíc řídí na dlouhou ruku, není tam plynulost... Když se chce člověk vykravit, má jet na okruh nebo někam, kde nebude nikoho druhýho ohrožovat. Pochybuju, že to byla zavřená silnice!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fajadefil

Ejha, tak jandova Octavia.. | 1.3.2014 08:39reagovat
avatar

Ejha, tak jandova Octavia RS je predsalen rychlejsia ako Seat Cupra, hoci octavia ma o 60 koni menej. To su mi ale veci...

spartan

Reakce na: pre Leon 5dv FR 1.8tsi som.. | 1.3.2014 10:46reagovat
avatar

peeticek: Ja chodím s DSG dlhodobo za 7,5l dosť danymickým štýlom, pri "ostrej" jazde to u mňa ide v pohode okolo 10, podla predpisov sa dá ísť za papierové hodnoty, teda okolo 5,5l. Kvalita spracovania podla mňa velmi dobrá vzhladom na triedu, plasty sú velmi kvalitné, nvŕzga nič. Poruchy zatial žiadne.

Pokial ale uvažuješ nad Cuprou a si Slovák, tak ešte rátaj s 2 500€ registračným poplatikom, pri 1.8 TSI je to "len" okolo 600€.

dĹľard

Auto je velice povedené a.. | 1.3.2014 11:03reagovat
avatar

Auto je velice povedené a hlavně interiér se oproti minulé verzi posunul o dost dál. Líbí se mi opravdu decentní vzhled neevokující sportovní ambice, ale člověk je očividně dle testu najde :) ORS, ST, MRS nebo GTI jsou za mě, poraženi.

Čekal jsem větší rozdíl mezi ORS a Cuprou. Je to zvláštní, že o 60 koní silnější a o pár kil lehčí Cupra s podobně udělaným motorem jede na 200km/h jen o vteřinu lépe.

Zobrazit reakce..

dĹľard

Reakce na: Auto hezký, ta jízda p. Ja.. | 1.3.2014 11:05reagovat
avatar

Opravdu si myslíš, že by si p. Janda a štáb AF dovolil v zahraničí a na cestě, kterou ani neznají takovou jízdu v provozu? Navíc, nepotakli jediné auto? Uzavřená trasa to na 99% byla. Věřím, že kluci jedni Španělští nachystali pečlivě pro novináře trsasu, kde to můžou oroštovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pylot

Reakce na: Opravdu si myslíš, že by s.. | 1.3.2014 11:53reagovat
avatar

Podívej se na konci první jízdy dolu, uvidíš, že na tu silnici, po který právě p. Janda sjel, míří do protisměru kamion. V diskuzi u jednoho z předchozích článků se vyjádřil i bývalý kolega p. Jandy, že opravdu ty tratě uzavřené nebývají a p. Janda si s tím prostě jen neláme hlavu. Je to prostě nebezpečný hovado a jednou někoho zabije.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Chlapi co vlastníte nový L.. | 1.3.2014 11:55reagovat
avatar

Leon ma hodne ovladacich prvku z A3. Kvalita interieru je spickova. Golf v Highlinu vypada trochu luxusneji. Ale zase ma horsi ergonomii-multifukcni volant, dotykove radio. S octavii je to horsi. Ta je takovy praktik. Nektere veci jsou dost osizene. Prvni Leon mel komplet pristrojovku z A3. Druhy vylepseny podvozek Golfa a dalo by se jmenovat dale. Mne se Leon libi vice. Neni v nicem horsi nez Golf. Jizdne je lepsi. Jen nema tolik cinkrlatek v interieru. Skodovka je lowcost koncernu. Starsi gen podvozku, pouzita technika. Je pro ty, kteri chteji co nejvetsi auto.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R3

Reakce na: Leon ma hodne ovladacich p.. | 1.3.2014 12:08reagovat
avatar

Díky za reakci

Moc se mi líbí nová S3 sedan, ale když uvážím, že začíná někde kolem 1mil 34 tis a po dovybavení jsem na 1,2-1,3 mil.. což už je opravdu raketa, tak prostě mi Leon cupra přijde jako jasná volba.....mít za jednu s3 skoro dva leony.. tak takový rozdíl v kvalitě tam prostě nebude...a to že je s3 člyřkola to nedožene

Zobrazit reakce..

martinkkk

Tak to je podle mě velmi s.. | 1.3.2014 13:13reagovat
avatar

Tak to je podle mě velmi slušná nabídka. Pokud bych si měl vybrat z trojice Octavia, Golf a nebo Leon, tak jednoznačně Leon. Nicméně... dlaší test auta koncernu VW nebo WV ? Ani nevím jak se to píše :D Ptám se tedy kdy bude test něčeho neněmeckého a více emotivního ? Především mám na mysli RCZ-R ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Díky za reakci Moc se m.. | 1.3.2014 14:23reagovat
avatar

Ja mel dve A3 TDI po sobe a pak potreboval penize i na jine srandy :-) Tak jsem se dostal k Leonu. Design a jizdni vlastnosti jsou top. Lepsi nez Golf. Ten jsem samozrejme take zkousel a ma spousta znamych. Az na pozlatka v interieru neni v nicem lepsi. Octavka me vzdy zklamala. Osizena, tuctova. Nesmyslny cenik, kde je vse za priplatek. Napr soucasny Leon uz ma vse ve Style. Nemluve o verzi FR. Na Cupru teda nemam. Ale po TDI ere :-) mam 1.4 TSI FR a to je taky slusna hracka a pozor spotreba 6,5 a to to slusne hulim

Nepřihlášený

Reakce na: Díky za reakci Moc se m.. | 1.3.2014 14:29reagovat
avatar

A jeste jedna vec. Zil jsem v tom, ze dneska uz jsou vsechny auta dobry. Ale focus, astra, korejci, francouzi jsou o tolik horsi auta, ze kdyz jsem je zkusil, tak mi to vyrazilo dech. Jizdne, razeni, rizeni,... Krom premie mi k leonu jedine srovnatelne auto prijde mazda 3

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Abre

Reakce na: A jeste jedna vec. Zil jse.. | 1.3.2014 15:34reagovat
avatar

Tak zrovna FoFo2 jsem vlastnil a ted mam Golf6.

Focal jasne lepsi rizeni, ovladatelnost, brzdy, razeni nez G6. V cem u me prohral je pouze kvalita interieru, a ted nemyslim tvrdy plasty, ale vrzani vseho mozneho, a pak komfort jizdy. Byl prilis tvrdy.

Ze by mi presednuti do G6 vyrazilo dech, to fakt ne, jen ta jizda DCC + 15" disky je samozrejme nekde jinde.

Nepřihlášený kluc

Reakce na: Auto je velice povedené a.. | 1.3.2014 16:30reagovat
avatar

Podle britského EVO zůstává Mégane RS dál králem HH. Ale Leon byl také chválen a stal se králem koncernových HH, které testuje p. Janda.

Nepřihlášený

Leon na MQB neni adekvatni.. | 1.3.2014 16:57reagovat
avatar

Leon na MQB neni adekvatni srovnani s G6

Nepřihlášený

Jenze s Megane RS se po me.. | 1.3.2014 17:00reagovat
avatar

Jenze s Megane RS se po meste prakticky neda jezdit a tudiz tezko muze byt jedinym vozem v rodine. Kdezto s Cuprou muzes i na nedelni nakup. Ja na okruh nejezdim, tak Megane RS nedocenim. A ani se mi nelibi

Nepřihlášený robert+

Ja bych si pral srovnani L.. | 1.3.2014 17:24reagovat
avatar

Ja bych si pral srovnani Leona Cupra s AR Giulietta QV..

Nepřihlášený petr

Reakce na: Podívej se na konci první.. | 1.3.2014 21:42reagovat
avatar

Clovece mas pravdu, fakt tam normalne najizdi kamion... Pokud to vazne je jak to vypada, tak doufam, ze az to jednou Jandovi nevyjde, tak se zabije sam a nesejme v nejaky zatacce rodinu ve Fabii nebo lidi co jdou kus po silnici na houby...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený retron

na novinarskych prezentaci.. | 1.3.2014 21:59reagovat
avatar

na novinarskych prezentacich nejsou nikdy uzavrene trate, krom okruhu nebo offroadovych trati

Nepřihlášený

Reakce na: Tak to je podle mě velmi s.. | 2.3.2014 09:02reagovat
avatar

RCZ-R me teda vubec nebere. Za tu cenu je spousta lepsich aut. Treba Cupra :-)

Nepřihlášený miro

a čo interier vrzga ako v.. | 2.3.2014 09:12reagovat
avatar

a čo interier vrzga ako v terejšej cupre?

Nepřihlášený

Interier byl trochu zastar.. | 2.3.2014 09:20reagovat
avatar

Interier byl trochu zastaraly, ale nevrzal. Pochybuju, ze jsi jel v Cupre 1P

Nepřihlášený Yellec

Reakce na: Auto hezký, ta jízda p. Ja.. | 2.3.2014 13:38reagovat
avatar

Mě to jako šílená jízda teda nepřijde. Uvědom si, že kamera míří rovně. Řidič má podstatně širší zorné pole a může se podívat doleva bočním oknem. Přímo v protisměru jede do levých zatáček jen tam, kde si je jistý že nic nejede proti. Tam kde není vidět jede max po čáře. Všude má dostatečnou rezervu, že i kdyby mu vyjel někdo stejně rychlý, má čas uhnout na svou stranu. Taky jezdím na motorce, potkat ho když jedu pilu nahoru asi bych se docela leknul, ale s tím holt musíme počítat. Já už dvakrát auto na svojí půlce v zatáčce potkal. Ani v jednom nejel p. Janda. Ten by při míjení byl dávno na svojí straně. Uhýbat jsem musel já.

Zobrazit reakce..

m.z.

Reakce na: Mě to jako šílená jízda te.. | 2.3.2014 14:26reagovat
avatar

To neřeš, to je už takový místní folklór.

Nepřihlášený Eliška Junková

Je to čurák, jednou někoho.. | 2.3.2014 14:32reagovat
avatar

Je to čurák, jednou někoho zabije.

Nepřihlášený sdg

"Mě to jako šílená jízda t.. | 2.3.2014 15:06reagovat
avatar

"Mě to jako šílená jízda teda nepřijde. Uvědom si, že kamera míří rovně. Řidič má podstatně širší zorné pole a může se podívat doleva bočním oknem. Přímo v protisměru jede do levých zatáček jen tam, kde si je jistý že nic nejede proti. Tam kde není vidět jede max po čáře. Všude má dostatečnou rezervu, že i kdyby mu vyjel někdo stejně rychlý, má čas uhnout na svou stranu."

Všechno tohle může být pravda a věřím tomu, že to tak skutečně je, nicméně má to jedno podstatné ale - není zde brán vůbec žádný ohled na to, že tam může jet nezkušený řidič, který bude s velkou pravděpodobností v leknutí reagovat neadekvátně situaci - strhnout to, dostat pod brzdama smyk atd. Co na tom, že pilu jedoucí řidič vše vyřeší za něj a dotyčný nemusí ani hnout prstem. Nemůžeš po nikom spravedlivě chtít, aby se na silnici dokázal s chladnou hlavou vypořádat s tím, že mu někdo podobný takhle vyjede ze zatáčky. Řidič jede dle svých schopností, o tom žádná, ovšem nebere ohledy na horší řidičské dovednosti ostatních.

Nehledě na to, že případná chyba druhého řidiče může být takového charakteru, že nabourají oba, protože na určité situace v takové rychlosti reagovat nelze.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Yellec

Reakce na: "Mě to jako šílená jízda t.. | 2.3.2014 16:54reagovat
avatar

Nezaměňujme příčinu a následek. Schopnost reagovat na neočekávané situace je přece pro bezpečné řízení klíčová. Lekavý řidič může stejně tak zbrkle reagovat na vyběhnuvšího zajíce, nebo míč co dětem utekl ze hřiště. Takoví dle mě v provozu nemají co dělat. Problém vidím v tom, že dneska dostane papíry úplně každý. Pak se v provozu pohybují řidiči co jedou po široké okresce zásadně 65km/h a když napadne centimetr sněhu, provoz zpomalí na 40. Řešil bych to řidičákem na zkoušku. Papíry dostaneš, ale za dva roky musíš při zkoušce ukázat, že nejsi brzda provozu, umíš se rozjet na zelenou (bez 15 metrové mezery před čumákem), na skidpadu předvést že když dostaneš smyk, si nezakryješ rukama oči a nedupneš na brzdu. Ale to by v našem Kocourkově stejně nefungovalo, protože každý zná někoho co zná někoho kdo zkoušku zařídí :-(

Nepřihlášený sdg

"Schopnost reagovat na neo.. | 2.3.2014 17:30reagovat
avatar

"Schopnost reagovat na neočekávané situace je přece pro bezpečné řízení klíčová. Lekavý řidič může stejně tak zbrkle reagovat na vyběhnuvšího zajíce, nebo míč co dětem utekl ze hřiště. Takoví dle mě v provozu nemají co dělat."

Žádný učený z nebe nespadl. Jak se asi má naučit správně a adekvátně reagovat? Samozřejmě - ježděním . Je to graduální proces, žádná změna není skoková. Můžeš mít vedle sebe učitele autoškoly či někoho jiného, kdo bude dohlížet, ale v tomhle ti nepomůže - je to reflexivní chování a tím pádem je k těmto chybám náchylný zpočátku každý. S tvým tvrzením by se do provozu nedostal nikdy nikdo - ty, já, ani pjanda.

Zajít, míč atd. - to jsou věci, které prostě neovlivníš. Proč tedy tímto chováním k nim zbytečně přidávat ještě další potenciálně nebezpečný jev?

Nepřihlášený jarka

Okreskový video mi přijde.. | 2.3.2014 17:32reagovat
avatar

Okreskový video mi přijde odpovídající standardům pJandy :) (v dobrém i ve zlém, sám bych se takhle rychle nedovážil, ale furt je vidět, že je to daleko od limitů). Co mě ale zklamalo byla taková na pohled nečistá jízda na okruhu, tam bych čekal celkově čistší jízdu odpovídající jemnosti řidičskýho stylu pJandy. Hádám, že byl na tomto okruhu úplně prvně...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pylot

Tak řekněme video v čase 1.. | 2.3.2014 17:58reagovat
avatar

Tak řekněme video v čase 1:06 jede do levé zatáčky, do které evidentně vidět být nemůže, půlkou auta v protisměru. Podle zvuku bych odhadl, že tam míň jak 3000 otáček nemá a podle druhé kamery je vidět, že tam má trojku. To znamená, že může jet okolo 70 km/h, což je něco málo přes 19 m/s. Viditelnost na levý pruh bych odhadnul okolo 20 metrů, ale ať nežeru, tak mu dáme 30 metrů. Když proti němu pojede jiný řidič rychlostí 50 km/h ( přes13 m/s) ve svém pruhu, tak mají asi 0,9 sekundy na to, aby vyhodnotili situaci, zareagovali a dokázali auto vyvést ze směru. Reakční doba například když budete klikat myškou na signál, bude u těch lepších jedinců asi 0,25 s. Při řízení, když počítáte s tím, že něco přijít může, ale nejste si tím naprosto jistí a ani nevíte, jak to bude vypadat, to bude víc než 0,5 sekundy, otočit volantem bude trvat tak 0,1 až 0,2 sekundy a zbývá vám 7 metrů na to, aby se auto s mírně vytočenými koly dostalo z kolizní dráhy. Co myslíte, vyšlo by to?

zajda

Reakce na: Okreskový video mi přijde.. | 2.3.2014 18:31reagovat
avatar

No však je tam psané že to bylo druhé odjeté kolo vůbec. Božínku ale 5:14 se mu zadrhla páka a pokazil meziplyn, to je na autoforu neomluvitelné...snad jen testoval víru svých následovníků :D

spartan

7:58:44 na NS... neuverite.. | 2.3.2014 20:25reagovat
avatar

7:58:44 na NS... neuveritelný čas http://www.youtube.com/watch?v=BpjPJ22h10E

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R3

Reakce na: 7:58:44 na NS... neuverite.. | 2.3.2014 20:40reagovat
avatar

Leon 7:58:44

časy konkurence na Nordschleife

http://www.sportauto.de/rundenzeiten-nuerbur gring-nordschleife-3649995.html?sort=Heft

bazmeque

Já bych se, s dovolením, v.. | 2.3.2014 20:44reagovat
avatar

Já bych se, s dovolením, vrátil spátky k autu... :)

... které je moc hezké. Poměr cena:výkon (myslím "celkový", nejen motoru) mi přijde ukrutně zajímavý. Možná jsem to přehlédl, ale myslím, že nepadla zmínka o jinak celkem podstatné věci, a sice že Cupra má v základu LED světlomety (nejen tuzerské diodky na denní svíceni) i mimo to velmi štědrou výbavu, takže cena do 750k Kč bude finální i se všemi serepetičkami. Kdyby se jednalo o jednostranně zaměřené auto á la... nevím, Toyobaru GT-86, tak to bude šumák, u hatchbacku s potenciálem plnit i každodenní povinnosti to je ale bezesporu extrémně lákavé.

Osobně se mi líbí i design. Za ty jednoduché, ostré tvary bez sebeúčelných pozlátek (A45 se skutečně jeví v tomto světle přímo trapně) ode mě má velké plus.

Zároveň by mě hodně zajímalo srovnání s Focusem ST. Na ten zněla většinou docela chvála, a cenově, výkonově i zaměřením si přímo konkurují...

zajda

Reakce na: 7:58:44 na NS... neuverite.. | 2.3.2014 20:46reagovat
avatar

Tak to je fakt krásný čas na takhle všestranné auto, 10s pod Méganem Trophy.

Nepřihlášený Dalibor

Reakce na: Chlapi co vlastníte nový L.. | 3.3.2014 09:15reagovat
avatar

Na první pohled jak Golf, tak Octavia vypadají luxusněji ale po chvíli používání přijdeš na to že Leon v ničem nezaostává a kvalita je +- stejná. Mně osobně se víc líbí ta jednoduchost Leonu, která má své kouzlo. Jinak jízdně komfort 1 Golf 2 Leon 3 Octavia, ovladatelnost 1 Leon, 2 Golf, 3 Octavia.

Golf se kupuje kvůli jménu, Octavia kvůli kufru, Leon má šmrnc a při stejných kvalitách je za nejlepší cenu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Raďas

Dopr.. proc tenhle motor n.. | 3.3.2014 19:16reagovat
avatar

Dopr.. proc tenhle motor nema GT86? Takhle to je porad ve hvezdach co poridit, predokolku jsem uz nechtel, ale tohle fakt laka. Tohle prekona asi jen novy CTR!

Nepřihlášený

Reakce na: Na první pohled jak Golf,.. | 3.3.2014 19:44reagovat
avatar

Rozhodne nesouhlasim, ze OIII vypada luxusneji

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený sova

Reakce na: Rozhodne nesouhlasim, ze O.. | 4.3.2014 09:05reagovat
avatar

OIII je aspon o tridu vys, tak proto

Nepřihlášený

Aha, to jsem nevěděl, takže.. | 4.3.2014 12:25reagovat
avatar

Aha, to jsem nevěděl, takže střední třída nebo rovnou vyšší střední ?!!!

Nepřihlášený

Reakce na: Rozhodne nesouhlasim, ze O.. | 4.3.2014 12:42reagovat
avatar

asi jsem nepoužil ten přesný výraz ale první dojem je lepší

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: asi jsem nepoužil ten přes.. | 4.3.2014 16:50reagovat
avatar

Nevím včem. Leon je hezčí, kvalitnější. Stačí se podívat na nelakované části u Octy, papundekl v kufru atd. Možná ten první dojem, ale na druhý je to mrdka

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Zajimave, ze v DE stoji od.. | 5.3.2014 09:30reagovat
avatar

Zajimave, ze v DE stoji od 32.000€ a to jeste 3dv. model SC..coz je o hodne vic nez ceska cena. Hadam, ze vybava bude o hodne lepsi. Jinak mi to prijde divny..

Nepřihlášený Karel Semelka

Skutečně vyčerpávající pře.. | 5.3.2014 09:46reagovat
avatar

Skutečně vyčerpávající představení vynikajícího vozu. Srovnávat Cupru s vozy mnohdy jiné kategorie je směšné stejně jako estetické dojmy. Seat si prostě hraje svoji ligu a podle mě je tam hodně srdíčka a adrenalinu. Nejsem expert, ale pokud chcete vůz sportovního ražení a nemáte na rozhazování, mohu upřímně doporučit. Seatu se podařilo za přijatelné peníze vytvořit to, co jiní nedokázali a tečka. Vůz se dá používat v běžném provozu aníž by trpěl, a za náklady stejné jako běžné vozy. No, a pro úplné blázny uvedu, že motor se dá snadno čipem od Bosch nakrmit skoro o sto koní. S jeho předchůdcem z r. 2007 jsem najezdil sto deset tisíc km bez jakýchkoliv potíží. Snad ještě upozorním, že ruce k němu neprodávají. Svézt se jako pan Janda možná dokážete za pár měsíců, nebo ne..., nebo jako já přijdete na to, že tady něco nehraje: buďto já na to nemám, nebo tenhle mazlík žádné limity nemá...

Nepřihlášený Polibte mi zadel

Reakce na: Nevím včem. Leon je hezčí,.. | 5.3.2014 09:46reagovat
avatar

Mrdka byl tvůj tata, měl tě stříknout do kopřiv... Zakomplexovaní zkurvenci co jezdí 15 let starým aušusem a jejich koníček je nadávat na Škodu. A přímu ty mrdkův synu, píšeš o Leonu jako by byl něco jiného a přitom to je pořád stejný plech a technika jako ta Octa. Končím s pročítáním těchto diskusí, protože na AF chodí opravdový výběr...

Zobrazit reakce..

m.z.

Reakce na: Mrdka byl tvůj tata, měl t.. | 5.3.2014 14:29reagovat
avatar

Hlasuj, toto je kvalitní názor :-)))

Nepřihlášený

Reakce na: Mrdka byl tvůj tata, měl t.. | 5.3.2014 16:12reagovat
avatar

Já právě mám rok starýho Leona 5F a naprostá spokojenost. Zkoušel jsem i OIII před koupí a právě objevil tyto nedostatky v kvalitě, nehledě na jízdní komfort, vlastnosti, ergonomii. Prostě můj názor. Nevidím na tom nic špatného

Nepřihlášený

Okta kvalit leonu nedosahu.. | 5.3.2014 21:13reagovat
avatar

Okta kvalit leonu nedosahuje v zadnem smeru. Ale kdo oba modely detailne neporovnal si stejne bude mlit svy. Jediny co ma vetsi kufr

Nepřihlášený

Ja vybiral 3 mesice a vcer.. | 9.3.2014 12:27reagovat
avatar

Ja vybiral 3 mesice a vcera objednal Leon 1.8 TSI FR

Nepřihlášený

Octavie byla nejvetsi favo.. | 9.3.2014 12:30reagovat
avatar

Octavie byla nejvetsi favorit, protoze byla muj predchozi vuz. Ale leon je hezci, netuctovy, s led svetly skoro premiovka a dotazenejsi a z lepsich materialu v detailech. Zkoumal jsem to hodne a nekolikrat. A take lip jezdi a je lip utlumeny

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Octavie byla nejvetsi favo.. | 10.3.2014 10:28reagovat
avatar

A zkoušel jsi i golfa 7, jak je na tom s utlumením, nebo výběr byl jen mezi Octavkou a Leonem?

Nepřihlášený

Golfa jsem samo zkoušel. S.. | 10.3.2014 16:39reagovat
avatar

Golfa jsem samo zkoušel. S Leonem utlumení na stejno. Leon má subjektivně lepší podvozek. Je zábavnější

Nepřihlášený

Supr kara | 15.3.2014 02:07reagovat
avatar

Supr kara

Nepřihlášený

Tak ty skořepinové sedačky.. | 18.3.2014 15:41reagovat
avatar

Tak ty skořepinové sedačky co jsou na fotkách budou v nabídce až v červenci za příplatek.....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Mam objednanou cervenou :-.. | 23.3.2014 12:48reagovat
avatar

Mam objednanou cervenou :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Mam objednanou cervenou :-.. | 29.3.2014 23:02reagovat
avatar

Tak pak dej pls fotky na net....cervenou bych rad videl :-)

Nepřihlášený Honza

Pěkné břibližovadlo :-) | 17.6.2014 14:28reagovat
avatar

Pěkné břibližovadlo :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Pěkné břibližovadlo :-) | 17.6.2014 14:28reagovat
avatar

jojo taky se mi líbí

Nepřihlášený

Reakce na: Clovece mas pravdu, fakt t.. | 7.10.2014 20:00reagovat
avatar

Jen pro info: ta silnice po které jede kamion je dálnice A2 z (Barcelona-Madrid).Video je natáčeno na silnici N II-A.Již velice málo využívaná silnice přes Coll de Bruc ,kterou nahradila výše zmíněná dálnice.Provoz minimální,ale to tam chlapci z Martorellu určitě znají je to z fabriky cca 25 km.

Nepřihlášený Pavel

Dotaz na P. Jandu: I na zák.. | 16.12.2014 14:19reagovat
avatar

Dotaz na P. Jandu: I na základě Vaší recenze jsem Cupru objednal. Poněkud mne ale zaskočilo, když mi prodejce nyní těsně před dodáním oznámil, že vzdálenost brzdy a plynu nemusím zkoumat, protože auto při užití brzdy automaticky odpojuje plyn! To mne u takového auta docela zaskočilo. Je to tak, nebo prodejce nemá dostatek informací? V obsáhlém testu jste se o téhle důležité vlastnosti nijak nezmínil. Dále by mne zajímalo, jak se Cupra chová při "vypnutém" ESP? Dovolí vybočení zádě? U octavie psali, že vás zadek pustí cca 30°. Jak Cupra? Je s vypnutým ESP nedotáčivá? Jak se vlastně chová.? To mi také v testu chybělo. Děkuji.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Rozhodne nesouhlasim, ze O.. | 16.12.2014 17:01reagovat
avatar

To musím zásadně nesouhlasit. jel jsem zkušební jízdu Kiou GT (to je proti Cupře naprostý gumák, Octavií III RS a Leonem Cuprou a rozhodl se pro Cupru i proto, že OIII na mne působila uvnitř méně hodnotně /uznávám, že Cupra v interieru není žádná perla, ale působila na mne líp/. Rozhodující ale bylo srovnání jízdy. Cupra na mne působila rozhodně minimálně o level výš. Kromě pocitu stability, zrychlení byla i daleko pohodlnější. Octavia III bez adaptivních tlumičů poskakovala trochu jako koza.

Nepřihlášený

Reakce na: Dotaz na P. Jandu: I na zák.. | 16.12.2014 23:36reagovat
avatar

Zadny plyn se neodpojuje. S vypnutym ESP dovoli jet dverma napred. Pri hrozicim pretoceni se stabilizace aktivuje

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Zadny plyn se neodpojuje... | 21.12.2014 11:28reagovat
avatar

Zajímalo by mne, kde jste tohle vzal. Vy ho máte?

Nepřihlášený

Ano, vlastnim | 21.12.2014 20:09reagovat
avatar

Ano, vlastnim

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Ano, vlastnim | 23.12.2014 01:17reagovat
avatar

To je zvláštní, já už také, vyzkoušel jsem a plyn odpojuje. Pokud šlápnu na brzdu trochu více než symbolicky :-), plyn se automaticky odpojí.

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Ano, vlastnim | 23.12.2014 01:41reagovat
avatar

Zaznamenal jsem ještě různé jiné drobné nedostatky: dálková led světla svítí hůř než moje stará Primera s žárovkou H7, denní barva světla, ale světlo je takové podivně rozplizlé - opravdu nic moc. Pokud potřebujete potmě couvat, máte dost smůlu, couvací světlo je tak mizerné, že prakticky vůbec neosvětluje vozovku za vámi. Zatím ještě pořád někdy nevím (jezdím 3 dny) co plyn udělá. V některých režimech a nižších otáčkách (v městském pojíždění) dlouho nějak moc nereaguje a pak málem políbíte kufr auta před Vámi. Ach jo, starý dobrý mechanický plyn. Vymezení drah řazení se mi nezdá příliš přesné jednoznačné, snad je to věc zvyku - zatím občas zařadím 3 místo 5... :-(. Turbodíru (zatím jsem jezdil jen s atmosférou ) cítím, ale není problém. No starý dobrý analogový auto to není. Ale jinak je jako raketa, podvozek výborný, v zatáčkách jede jako po kolejích a snese hodně hovadský zacházení. Přes 185 na naši ;( látaný dálnici s vyjetýma brázdama v pohodě. Brzdy v běžném provozu skvělý, přitom výborně dávkovatelný. Často zmiňované problémy s trakcí - občas (zřídka) trochu na mokru zasahuje elektronika, pokud na to zostra šlápnete. Auto zatím vždy výborně čitelný, ale limitům jsem zatím neměl odvahu se přiblížit ani zdaleka. No však jsme oba v záběhu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Zaznamenal jsem ještě různ.. | 23.12.2014 09:56reagovat
avatar

Koukám, že s těma full led je to jako na houpačce. Někdo si je moc chválí, jinej je haní. Asi záleží na tom na co byl kdo zvyklej, ale nesouhlasím s tím, že full led svítí hůž než halogen. Sám jsem měl možnost to porovnat s více auty s halogenama a není tomu tak. Nicméně je pravda, že v takovém pažoutu 308 ty full led svítí celkem špatně, rozhodně hůř než u Leona.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Koukám, že s těma full led.. | 23.12.2014 18:46reagovat
avatar

Je to charakterem svetla. Nevim jak to rict. Je prijemne, prirozene. A videt je perfektne. Ale pokud je nekdo zvykli na ostre svetlomety, muze takto pochybovat. Neni to proste ten klasicky kuzel

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Zaznamenal jsem ještě různ.. | 23.12.2014 18:47reagovat
avatar

Nechci se te nejak dotknout, ale z toho co popisujes mi prijde, ze neumis moc ridit

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Je to charakterem svetla... | 23.12.2014 18:51reagovat
avatar

A take sviti vice do stran, coz castecne kompenzuje, ze nejsou nataceci

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Nechci se te nejak dotknou.. | 24.12.2014 02:56reagovat
avatar

Možná neumím. Ale se staršími typy aut jsem nikdy neměl otazník kolem dávkování plynu, ani se mi nestávalo, že bych si pletl kvalty ;).

Mám pocit, že s dnešními auty je to jako s mobilními telefony. Umějí neskutečný věci... ale s nostalgií vzpomínáte na Nokii z poloviny 90 let. Výborně plnila to , k čemu jste ji potřebovali ;-). Ale ta Cupra mne fakt baví, snad se s ní i řídit naučím ;)

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Je to charakterem svetla... | 24.12.2014 03:04reagovat
avatar

Může být. Full led asi není pro krátkozraký oko, který vidí hůř za šera. Tu rozplizlost a neostrost jejich světla pak ani brýle nespasí. Soudím, že s tím pokrokem budou muset krátkozraký přestat řídit :) :) :)

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Je to charakterem svetla... | 24.12.2014 10:14reagovat
avatar

Souhlasím, měl jsem z těch led světel stejný pocit, celkově spokojenost. Full Led v Leonu svítí lépe než halogen a zároveň to není takové umělé světlo jako třeba u xenonů. Samozřejmě nejvíce na nich oceňuji ten parádní design. Kdybych šel do Leona, sáhnu po led.

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Nechci se te nejak dotknou.. | 20.1.2015 10:42reagovat
avatar

... no dodatečně jsem našel dva podrobné testy, které Cupře vyčítají nepřesné vymezení drah řazení (horší než WW i Octavia). Takže z mojí osobní zkušenosti je to pravda.

Ještě dodatek. Na radu prodejce jsem na zimu přezul na 17" kola. Jízda se při nastavení modu Konfort stává i po Praze až plavně pohodlnou ;-), ovšem trakce se mi zdá znatelně horší (gumy v testech velmi dobře hodnocené Continental). Tedy v tom smyslu, že protiprokluz problikává téměř při každém přidání plynu.

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Tak ty skořepinové sedačky.. | 20.1.2015 10:48reagovat
avatar

Investoval jsem do skořepin a rozhodně nelituji. nejsou to sice "závodní" Recara, ale investice se rozhodně vyplatila. Jsou všestranně lepší než standardně montovaná sedadla, pohodlné, s vyhříváním a tělo při rychlejším průjezdu zatáčkou drží znatelně líp. Jsem s nimi velmi spokojen.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše