První test Seat Leon Cupra 2017: se čtyřkolkou končí legrace

Seat Leon Cupra dostal facelift a s ním i podstatné technické novinky - výkon začínající trojkou a pohon 4x4. Jak se obojí projevuje v praxi. A co vzhled?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Seat Leon Cupra 2017: se čtyřkolkou končí legrace

12.5.2017 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

První test Seat Leon Cupra 2017: se čtyřkolkou končí legrace

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Seat Leon Cupra dostal facelift a s ním i podstatné technické novinky - výkon začínající trojkou a pohon 4x4. Jak se obojí projevuje v praxi. A co vzhled?

Kombík je z nich nejlepší, opravdu

Všechny varianty Cupry nabízejí parádní svezení. Jenže jedna musí být nejlepší. Ne z toho či jiného hlediska, absolutně nejlepší. Podle mě to je kombík s pohonem předních kol a manuálem. Klepete si na čelo s tím, že hatchback musí být lepší? Není, delší varianta je jízdně zajímavější. Díky delšímu převisu má lépe usazené pozadí, současně s ním ale umí více mrsknout. Teď nemám na mysli nějaké posílání dveřmi napřed, byť i to s ním jde. Jádro pudla je v akčněji nastavené elastokinematice zadní nápravy. V kombíku je cítit, jak záď pomáhá vykružovat zatáčky, že se jen neveze. Jízdě to dává další stupeň volnosti, je to další prvek, kterým lze ovlivnit chování vozu a jízdu okořenit.

Je lepší o to víc, že tím netrpí použitelnost vozu coby rodinného přibližovadla. S jakoukoliv Cuprou sice lze jezdit dnes a denně a řešit s ní běžné každodenní potřeby, jenže kombík není o tolik větší, má vyváženější proporce a kufr dost velký i na sadu okruhových gum včetně disků. Uznávám argument, že to stále je kombík, hothatch musí být z podstaty krátký, jinak to není ono. Možná to tak je, ale kolik je lidí, kteří si mohou dovolit nebrat ohled na praktickou využitelnost auta? Daleko častějším zákazníkem bude někdo s rodinou a těm se větší kufr hodí vždy.

Vrátím se ještě k jedné z největších faceliftových novinek, ke čtyřkolce. V běžném životě se pohon všech kol samozřejmě uplatní častěji než někde na okruzích. Zvláště při rychlých startech při snížené adhezi. To je ale z mého pohledu její jediná výhoda. Z Cupry dělá relativně levné, komfortní a velice rychlé rodinné auto. Má-li jít o zábavu, je potřeba zůstat u pohonu předních kol, protože jen s ním Cupra působí, alespoň občas, jako natěšená tanečnice flamenca.

První test Seat Leon Cupra 2017: se čtyřkolkou končí legrace - 19 - Test Seat Leon Cupra 2017 ext 01První test Seat Leon Cupra 2017: se čtyřkolkou končí legrace - 20 - Test Seat Leon Cupra 2017 int 01První test Seat Leon Cupra 2017: se čtyřkolkou končí legrace - 21 - Test Seat Leon Cupra 2017 ext 23

Cena

Základní cena vozu i testovaného provedení (Leon Cupra 300 5D 6MT): 769 900 Kč
Základní cena vozu i testovaného provedení (Leon ST Cupra 300 4Drive DSG): 894 900 Kč

Technické údaje Seat Leon Cupra 300 2017

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 5 500-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 800-5 500 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, samosvorný diferenciál, pohon předních kol/šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Leon Cupra 300 5D 6MT
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Leon ST Cupra 300 4Drive DSG
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h:4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,1 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Leon Cupra 300 5D 6MT
Délka: 4 281 mm
Šířka: 1 816 mm
Výška: 1 435 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 395/1 320 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg

Leon ST Cupra 300 4Drive DSG
Délka: 4 548 mm
Šířka: 1 816 mm
Výška: 1 431 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 545/1 320 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l/587
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1210/1470 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše