Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Seat Leon Cupra 2017: se čtyřkolkou končí legrace
12.5.2017 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Seat Leon Cupra dostal facelift a s ním i podstatné technické novinky - výkon začínající trojkou a pohon 4x4. Jak se obojí projevuje v praxi. A co vzhled?
Přehled kapitol
Kombík je z nich nejlepší, opravdu
Všechny varianty Cupry nabízejí parádní svezení. Jenže jedna musí být nejlepší. Ne z toho či jiného hlediska, absolutně nejlepší. Podle mě to je kombík s pohonem předních kol a manuálem. Klepete si na čelo s tím, že hatchback musí být lepší? Není, delší varianta je jízdně zajímavější. Díky delšímu převisu má lépe usazené pozadí, současně s ním ale umí více mrsknout. Teď nemám na mysli nějaké posílání dveřmi napřed, byť i to s ním jde. Jádro pudla je v akčněji nastavené elastokinematice zadní nápravy. V kombíku je cítit, jak záď pomáhá vykružovat zatáčky, že se jen neveze. Jízdě to dává další stupeň volnosti, je to další prvek, kterým lze ovlivnit chování vozu a jízdu okořenit.
Je lepší o to víc, že tím netrpí použitelnost vozu coby rodinného přibližovadla. S jakoukoliv Cuprou sice lze jezdit dnes a denně a řešit s ní běžné každodenní potřeby, jenže kombík není o tolik větší, má vyváženější proporce a kufr dost velký i na sadu okruhových gum včetně disků. Uznávám argument, že to stále je kombík, hothatch musí být z podstaty krátký, jinak to není ono. Možná to tak je, ale kolik je lidí, kteří si mohou dovolit nebrat ohled na praktickou využitelnost auta? Daleko častějším zákazníkem bude někdo s rodinou a těm se větší kufr hodí vždy.
Vrátím se ještě k jedné z největších faceliftových novinek, ke čtyřkolce. V běžném životě se pohon všech kol samozřejmě uplatní častěji než někde na okruzích. Zvláště při rychlých startech při snížené adhezi. To je ale z mého pohledu její jediná výhoda. Z Cupry dělá relativně levné, komfortní a velice rychlé rodinné auto. Má-li jít o zábavu, je potřeba zůstat u pohonu předních kol, protože jen s ním Cupra působí, alespoň občas, jako natěšená tanečnice flamenca.
Cena
Základní cena vozu i testovaného provedení (Leon Cupra 300 5D 6MT): 769 900 Kč
Základní cena vozu i testovaného provedení (Leon ST Cupra 300 4Drive DSG): 894 900 Kč
Technické údaje Seat Leon Cupra 300 2017
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 5 500-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 800-5 500 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, samosvorný diferenciál, pohon předních kol/šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Leon Cupra 300 5D 6MT
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Leon ST Cupra 300 4Drive DSG
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h:4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,1 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Leon Cupra 300 5D 6MT
Délka: 4 281 mm
Šířka: 1 816 mm
Výška: 1 435 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 395/1 320 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg
Leon ST Cupra 300 4Drive DSG
Délka: 4 548 mm
Šířka: 1 816 mm
Výška: 1 431 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 545/1 320 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l/587
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1210/1470 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 47 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry