Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Seat Leon Cupra 2017: se čtyřkolkou končí legrace
12.5.2017 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Seat Leon Cupra dostal facelift a s ním i podstatné technické novinky - výkon začínající trojkou a pohon 4x4. Jak se obojí projevuje v praxi. A co vzhled?
Přehled kapitol
Kombík je z nich nejlepší, opravdu
Všechny varianty Cupry nabízejí parádní svezení. Jenže jedna musí být nejlepší. Ne z toho či jiného hlediska, absolutně nejlepší. Podle mě to je kombík s pohonem předních kol a manuálem. Klepete si na čelo s tím, že hatchback musí být lepší? Není, delší varianta je jízdně zajímavější. Díky delšímu převisu má lépe usazené pozadí, současně s ním ale umí více mrsknout. Teď nemám na mysli nějaké posílání dveřmi napřed, byť i to s ním jde. Jádro pudla je v akčněji nastavené elastokinematice zadní nápravy. V kombíku je cítit, jak záď pomáhá vykružovat zatáčky, že se jen neveze. Jízdě to dává další stupeň volnosti, je to další prvek, kterým lze ovlivnit chování vozu a jízdu okořenit.
Je lepší o to víc, že tím netrpí použitelnost vozu coby rodinného přibližovadla. S jakoukoliv Cuprou sice lze jezdit dnes a denně a řešit s ní běžné každodenní potřeby, jenže kombík není o tolik větší, má vyváženější proporce a kufr dost velký i na sadu okruhových gum včetně disků. Uznávám argument, že to stále je kombík, hothatch musí být z podstaty krátký, jinak to není ono. Možná to tak je, ale kolik je lidí, kteří si mohou dovolit nebrat ohled na praktickou využitelnost auta? Daleko častějším zákazníkem bude někdo s rodinou a těm se větší kufr hodí vždy.
Vrátím se ještě k jedné z největších faceliftových novinek, ke čtyřkolce. V běžném životě se pohon všech kol samozřejmě uplatní častěji než někde na okruzích. Zvláště při rychlých startech při snížené adhezi. To je ale z mého pohledu její jediná výhoda. Z Cupry dělá relativně levné, komfortní a velice rychlé rodinné auto. Má-li jít o zábavu, je potřeba zůstat u pohonu předních kol, protože jen s ním Cupra působí, alespoň občas, jako natěšená tanečnice flamenca.
Cena
Základní cena vozu i testovaného provedení (Leon Cupra 300 5D 6MT): 769 900 Kč
Základní cena vozu i testovaného provedení (Leon ST Cupra 300 4Drive DSG): 894 900 Kč
Technické údaje Seat Leon Cupra 300 2017
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 5 500-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 800-5 500 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, samosvorný diferenciál, pohon předních kol/šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Leon Cupra 300 5D 6MT
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Leon ST Cupra 300 4Drive DSG
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h:4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,1 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Leon Cupra 300 5D 6MT
Délka: 4 281 mm
Šířka: 1 816 mm
Výška: 1 435 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 395/1 320 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg
Leon ST Cupra 300 4Drive DSG
Délka: 4 548 mm
Šířka: 1 816 mm
Výška: 1 431 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 545/1 320 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l/587
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1210/1470 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Do SUV to v čínském crash testu napálili ohnivou kouli, s autem projeli zdmi, pustili na něj jiný vůz. Přesto odjelo po svých
před 7 hodinamiPoslední video tragicky zesnulého Kena Blocka vás donutí uronit slzu nejen nad jeho smutným osudem
včeraBrutální Audi RS7 upravené na 1 040 koní ukázalo svou rychlost na Autobahnu. Zní jako samopal, 300 km/h dá pod 20 s
6.12.2023
Nejnovější články
Z propadáku Genesisu je dnes levná přehlížená ojetina, i když vydrží. Luxusní auto koupíte i jako dieselový kombík
před 4 hodinamiStávka proti Tesle v Evropě se zdá být jen bojem o moc. Lidé byli s platy spokojeni, odbory jim platí víc za „nepráci”
před 5 hodinamiDo SUV to v čínském crash testu napálili ohnivou kouli, s autem projeli zdmi, pustili na něj jiný vůz. Přesto odjelo po svých
před 7 hodinamiToyota si nechala patentovat manuální řazení se 14 stupni, vlhké sny fanoušků Rychle a zběsile se mohou splnit
před 8 hodinamiNejprodávanější MG v Evropě i v Česku dorazí příští rok v novém. Znovu se spalovacími motory a znovu levné
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Kuna v motoru - vaše zážitky 12.08. 17:12 - abgx1
- Koronavirus 12.08. 16:47 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.08. 11:01 - abgx1
- VW Arteon, 110kw FWD vs 176kw 4motion. 12.07. 22:28 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 12.07. 21:16 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 12.07. 09:48 - řidičBOB
- Renault Twingo 1999 - klíček/imobilizér 12.07. 09:46 - volfi
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.06. 12:15 - řidičBOB