První test Seat Leon ST Cupra: štika v akváriu

Cupra loni zahájila tažení s cílem stanout mezi nejlepšími hothatchi. První svezení s delší verzí ukázalo, že ta nemá konkurenci vůbec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Seat Leon ST Cupra: štika v akváriu

15.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

První test Seat Leon ST Cupra: štika v akváriu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Cupra loni zahájila tažení s cílem stanout mezi nejlepšími hothatchi. První svezení s delší verzí ukázalo, že ta nemá konkurenci vůbec.

Bezkonkurenční nabídka

Příchod Cupry ST posouvá jeden z dnes nejrychleji se rozvíjejících podsegmentů trhu o řádný kus dále a současně ho vrací tam, kde kdysi začal. Hothatche původně opravdu plnily úlohu rodinných aut, bylo to ovšem v době, kdy byla i průměrná česká rodina schopna poskládat se do stodvacítky. Auta ale rostou a s nimi se zvětšuje i apetit rodin. Klasická pětidveřová karoserie tak opravdu opravdu nestačí, navíc i samy ostré hatchbacky se vyvinuly a řada z nich se vyvinula do podoby ostrého okruhového náčiní. Ty ale uspokojí jen úzký okruh zákazníků, většina chce méně ultimativnosti a více každodenní použitelnosti.

Právě pro ty bude Cupra ST velmi atraktivní. Na jedné straně svou nabídkou prostoru uspokojí požadavky běžného rodinného provozu, na druhé straně se chová jako hothatch, se kterým lze jezdit na úrovni opravdu sportovních aut z před deseti let. Seatu se v rámci naladění podvozku podařilo dosáhnout výborného kompromisu, který funguje téměř za všech okolností včetně okruhového ježdění.

Z hlediska konkurence je na tom Cupra ST k neporažení. Ve světle poměru ceníkové ceny, výbavy a nabízeného výkonu je téměř nelogické uvažovat o koupi Octavie RS, tu poráží na hlavu ve všech aspektech snad s výjimkou designu. Na ten ale auta nejezdí. Osobně vůbec nejsem fandou vzhledu Leonu a už vůbec ne jeho interiéru, ale oboje Cupře jednoznačně odpouštím. O Mégane GT220 snad ani netřeba mluvit a nemyslím, že by s kartami nejak zamíchal přicházející Peugeot 308 GT. Zbývá tak uvažovat o Golfu R Variant a Focusu ST kombi. První ze jmenovaných se ale diskvalifikuje sám svou o několik set tisíc vyšší cenou a také tím, že je v nabídce jen s DSG. A Focus ST kombi? Kdo ví, přiznám že osobní zkušenost nemám, ale už z papírového srovnání za Cuprou zaostává. Troufám si tak tvrdit, že z hlediska prodejů má před sebou světlou budoucnost...

První test Seat Leon ST Cupra: štika v akváriu - 25 - Seat Leon Cupra ST 280 2015 first test 05První test Seat Leon ST Cupra: štika v akváriu - 26 - Seat Leon Cupra ST 280 2015 first test 26První test Seat Leon ST Cupra: štika v akváriu - 27 - Seat Leon Cupra ST 280 2015 first test 28

Cena

Základní cena vozu i testovaného provedení (Leon ST Cupra 280 6MT): 711 900 Kč

Technické údaje Seat Leon Cupra ST 280 2015

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 206 kW (280 k) při 5 700-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 750-5 600 ot./min
Palivo: Natural 98/95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, samosvorný diferenciál, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,6 l
Kombinovaná: 6,7 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 535 mm
Šířka: 1 816 mm
Výška: 1 454 mm
Rozvor náprav: 2 636 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 440/1 395 kg
Užitečná hmotnost: 525 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 587 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1470 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše