Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Octavia 2017: jaký je Kabaňův pohrobek?
10.2.2017 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Jen pro ty krásné oči si faceliftovanou Octavii asi nekoupíte. Naštěstí je tu ale ještě pár jiných důvodů, pro které byste mohli.
Přehled kapitol
Divně jen vypadá
Možná patříte mezi ty, kterým se faceliftovaná Octavie na pohled líbí. Je-li tomu tak, máte vlastně štěstí, protože nemusíte řešit dilema - dilema, jestli překousnout vzhled a dát přednost dobrému autu, nebo na něj kvůli jeho vizáži zanevřít. Přesně takové čeká ty ostatní, neboť třetí generace Octavie byla zejména v některých svých verzích už dosud velmi dobrá a teď je zkrátka ještě o něco lepší. Není to „jeden z těch kompaktů”, je to jedno z nejlepších aut své třídy, které spoustu dobrých vlastností snoubí s bezkonkurenční prostorností a praktičností.
A teď i s podivným vzhledem. Alespoň pro mě.
Zabránila by mi svérázná příď si tohle auto koupit? Ne, protože vybírat si podle vzhledu auto je stejně ošidné jako vybírat si podle vzhledu životního partnera. A proto to většina lidí nedělá, ani jedno. Pochopitelně, pokud se naskytnou dvě srovnatelné nabídky a jedna lépe vypadá, není důvod ji nedat přednost. Jenže takový mix vlastností jako Škoda Octavia nenabízí žádný jiný kompakt na trhu a pokud stojíte právě o ně, atraktivnější alternativa prostě neexistuje.
Mně se Octavie svými funkčními vlastnostmi přes jisté výhrady vždy zamlouvala a zamlouvá se mi i nyní, ještě více. Že dříve vypadala o něco lépe a hlavně elegantněji, mně mrzí, ale raději překousnu nepřekonatelné nutkání k pozvednutí vlastního obočí, když budu každé ráno k autu přicházet, než abych musel totéž opakovaně řešit po další hodiny jízdy z jiných důvodů. Auto má především fungovat a Octavie funguje skvěle. Jestli to stačí k tomu, abyste si ji vybrali, už musíte zvážit sami...
Cena
Základní cena testovaného vozu (Octavia Combi 2017 1,8 TSI 4x4 6 AT): 729 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 350 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 227 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 667 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 463 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 375/1 450 kg
Užitečná hmotnost: 638 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 610 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 740 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva