První test Škoda Superb 2013 1,8 TSI 4x4: stejná a přece jiná

(+video) Některé facelifty mění auta od základu, jiných si sotva všimnete. Škoda šla u Superbu střední cestou a chybu po mém soudu neudělala.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Škoda Superb 2013 1,8 TSI 4x4: stejná a přece jiná

17.5.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

První test Škoda Superb 2013 1,8 TSI 4x4: stejná a přece jiná

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+video) Některé facelifty mění auta od základu, jiných si sotva všimnete. Škoda šla u Superbu střední cestou a chybu po mém soudu neudělala.

Zaostává leda v drobnostech

Mám pocit, že většina recenzentů má tendenci přistupovat ke zkoušení faceliftovaného Superbu stylem „co je jinak proti tomu, na co jsme si zvykli za minulá léta”. Je to jistě relevantní přístup, pravděpodobně ale skončí u konstatování „nic krom vzhledu” nebo „ne mnoho”. To možná něco řekne stávajícím majitelům takového auta, kteří si asi stejně kvůli faceliftu nové koupit nepoběží, ostatním to patrně mnoho nepoví.

Proto jsem k tomuto testu přistoupil jinak a díval se na Superb spíše optikou měřítek nastavených jeho aktuální konkurencí, jakkoli srovnání s dosavadním standardem jsem se též nebránil. A mám pocit, že v tomhle světle se Superb jeví o něco lépe - když se podíváte třeba na z mé strany lehce propíranou palubní elektroniku, která vám při „otevření úst” připomene znělku Kuřátek, říkáte si: „Co to ku... je?” Ale když se na tento projev podívám skrze nabídku třeba Mazdy 6 2013, chváleného to, zbrusu nového auta, které sází na displeje z mikrovlnné trouby s doroubovanou navigaci TomTom, kterou v Tescu rozdávají k nákupu banánů nad 1 000 Kč, reagujete na to jinak.

A nejde jen to, Superb dokáže být konkurenceschopný především z hlediska jízdního projevu, řidičského i komfortního a to je to nejpodstatnější. V některých drobnostech nad to přirozeně zaostává, ale ne za tím, co je ve třídě běžné, nýbrž za tím, co je ve třídě nejlepší. Můžete se samozřejmě trápit tím, co také facelift změnit mohl a nezměnil a budu vám rozumět. Facelifty mohou být menší i větší, tenhle je takový prostřední po mém soudu dává smysl. Většinu konkurentů Superb pořád strčí do kapsy, facelift to nezničil a přidal o trochu atraktivnější vzhled, který mu v tom může jen pomoci.

To je celá pravda a jakkoli se jistě bude lišit v závislosti na verzi, v případě liftbacku 1,8 TSI 4x4 platí beze zbytku. Na můj vkus je tohle auto zbytečné velké, doporučit se ho ale nebojím - je velmi dobré.

První test Škoda Superb 2013 1,8 TSI 4x4: stejná a přece jiná - 40 - Skoda Superb 2013 facelift 18 TSI 4x4 test prvni 004První test Škoda Superb 2013 1,8 TSI 4x4: stejná a přece jiná - 41 - Skoda Superb 2013 facelift 18 TSI 4x4 test prvni 065První test Škoda Superb 2013 1,8 TSI 4x4: stejná a přece jiná - 42 - Skoda Superb 2013 facelift 18 TSI 4x4 test prvni 133

Základní cena vozu (Superb Active 1,4 TSI): 539 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Superb Active 1,8 TSI): 599 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (Superb Elegance 1,8 TSI 4x4): 814 900 Kč (kompletní ceník)

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 118 kW (160 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 219 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,1 l
Mimo město: 6,3 l
Kombinovaná: 8,0 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 833 mm
Šířka: 1 817 mm
Výška: 1 462 mm
Rozvor náprav: 2 761 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 512/1 587 kg
Užitečná hmotnost: 638 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 595 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 700 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.