První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním

Pátá generace přichází právě včas. V 90 procentech je zpět ve hře, klíčové motorizaci ale chybí dynamika.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním

8.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pátá generace přichází právě včas. V 90 procentech je zpět ve hře, klíčové motorizaci ale chybí dynamika.

Až na motor si Outback zaslouží vysoké známky

Nejnovější Subaru Outback je v konečném hodnocení velmi dobrou alternativou, a to jak ke kombiverzím střední třídy, tak k nafintěným „esúvéčkům“. Subaristy jistě potěší, že v některých případech alespoň částečně zasupluje na výletech do Alp off-road, a to nejen kvůli čtyřkolce, ale i dalším systémům, které řidiče povětšinou neruší. Dokážu si ho představit ale hlavně v roli jednoho z nejpříjemnějších rodinných kombíků, ne-li zcela nejpohodlnějšího z této kategorie, což je dáno primárně brilantním podvozkem a prvotřídním odhlučněním.

To, co bylo vlastní předchozí generaci, a sice ne zrovna slušivý kabátek, je nyní také minulostí, což jsou další body k dobru. Bonusem je také talent pro bezchybné žehlení ošklivých silnic a přilnavost v zatáčkách, dále stabilita v jakýchkoliv rychlostech i bezpečnost potvrzená nejrůznějšími nárazovými testy. Věčnou škodou tedy zůstává, že Outback zaostává za konkurenty pohonným ústrojím naftové verze, která není s to přinést alespoň průměrnou dynamiku, přitom stále s průměrnou spotřebou a diskutabilní variátorovou převodovkou. Reputaci napravuje v podstatě jen kultivovaností, jež na druhou stranu poskočila na vyšší úroveň.

Dá se ovšem předpokládat, že vším ostatním bude dělat budoucím majitelům radost. V první řadě mě v tomto ohledu napadá jeho vnější design a o světelné roky modernější interiér protkaný lepšími materiály a ještě větším prostorem pro posádku. Také výbava je podstatně zajímavější a totéž se týká asistenčních systémů, které i díky technologii EyeSight ve většině situací umějí zpříjemnit život. Skutečně. Asi bych neřekl, že mě zaujme dříve spíše konzervativní kombi, ale pravdou zůstává, že Outbacku se to podařilo. Budete s ním navíc docela výjimeční, což se také počítá. A v případě potřeby s ním odtáhnete až 1,8 tuny těžký přívěs...

Otazníkem tak zůstává ve finále jen cena, která se do doby uvedení na trh - poloviny letošního března - určitě objeví. Když uvážíme 989 tisíc, sumu testovaného kusu minulé generace, u novinky tipujeme za ještě více muziky tak 1,02 milionu korun. Na jednu stranu to není málo, protože si za ně pořídíte skutečně ledacos, na druhou má mnohem více bodů v kolonce plusů, než kdykoliv předtím. Co dodat? Velkolepý návrat na scénu.

První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním - 52 - Test Subaru Outback 20D Lin 2015 prvni perex 02První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním - 53 - Test Subaru Outback 20D Lin 2015 prvni 061První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním - 54 - Test Subaru Outback 20D Lin 2015 prvni 119

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný plochý čtyřválec uložený vpředu podélně
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 600 - 2 800 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: automatická převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT), symetrický pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,1 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 815 mm
Šířka: 1 840 mm
Výška: 1 605 mm
Rozvor náprav: 2 745 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 689/1 614 kg
Užitečná hmotnost: - kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 512 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 848 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše