Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Toyota Auris Touring Sports 2013: mezi východem a západem
16.7.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Toyota se vrací do dříve opuštěných pozic a s Aurisem kombi chce lovit v rodinných vodách. Může uspět?
Přehled kapitol
V obležení ze všech stran
Závěr začnu malým podivením se. Proč je v názvu prodloužené verze Aurisu slovo Sports? A také proč bylo při prezentaci tolikrát zmiňováno potěšení z jízdy a vtáhnutí řidiče do děje? Ke sportu má toto auto nejblíže, když využijete jeho přepravních schopností a naložíte do něj kolo, lyže nebo surf. A jakés takés potěšení z jízdy nabídne jen jedna jediná verze z pěti dostupných.
Možná z průzkumu mezi šéfy flotil vyplynulo, že mají za úkol v této třídě nakupovat „sportovně orientovaná kombi”. No, spíše ne. V tomto ohledu je daleko důležitější schopnost naplnit potřeby uživatele v podobě pohodové a levné přepravy na místo určení tak, aby se tam posádka mohla zhostit svého primárního úkolu. Třeba tak, jak to umí stájová kolegyně Toyota Verso. Přitom to nový Auris umí, nabízí pohodlná místa pro řidiče a pasažéra, hodně prostoru v kufru a obstojné jízdní vlastnosti za přijatelnou cenu. Jen sportovního na něm prostě mnoho není.
V konečném důsledku bude Auris soutěžit se stálicemi tohoto segmentu v podobě Octavie, Golfu či Astry, které jsou sice dražší, ale umí nabídnout silnější motory a větší image. Na druhé straně se musí vypořádat s levnějšími Korejci. Ti při srovnatelné nabídce konvenčních motorů a výbav bodují výrazně nižší cenou.
Jistým, ale diskutabilním trumfem je tak nabídka hybridní verze. Ta, jak se ukazuje, u řady společností plní spíše proklamativní účely, kterými chtějí provozovatelé dát najevo své uvědomění si potřeby ochrany přírodních zdrojů. To může nový kombík změnit, hybridní technologii spojil s praktičností. Faktorem, který bude také bude hrát velkou roli, je zůstatková hodnota hybridů po třech letech používání. Očekává se, že bude vyšší než u běžných paliv, ale na potvrzení tohoto odhadu se stále ještě čeká.
První zkušenosti ukázaly, že nejvýhodnější volbou je v našich podmínkách zlatá střední cesta v podobě benzínové jedna-šestky s manuálem. Umí jezdit se stejnou spotřebou jako hybrid, je lehčí, opravdu má schopnost pobavit a předpokládám, že bude i servisně levnější. Dokonce se vyhnula i tomu, co dnes téměř všichni mají a málokdo to chce - systému start-stop. Nakonec i Toyota předpokládá, že právě tato verze bude představovat dvě třetiny prodejů a pokud ji mám něco bezvýhradně odkývat, je to právě tento předpoklad...
Cena
Základní cena vozu (Auris Touring Sports 2013 1,33 Dual VVT-i Power): 354 900 Kč
Základní cena 1. testovaného provedení (Auris Touring Sports 2013 1,6 Valvematic Style): 454 900 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (Auris Touring Sports 2013 2,0 D4-D Style): 534 900 Kč
Základní cena 3. testovaného provedení (Auris Touring Sports 2013 Hybrid Style): 564 900 Kč
Technické údaje Toyoty Auris Touring Sports 2013 1,6 Valvematic
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 97 kW (132 k) při 6 400 ot./min
Největší točivý moment: 160 Nm při 4 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 6,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 760 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 205 kg
Užitečná hmotnost: 630 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 658 l
Technické údaje Toyoty Auris Touring Sports 2013 2,0 D4-D
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 91 kW (124 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 310 Nm při 1 600 - 2 400 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,4 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 760 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 345 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 658 l
Technické údaje Toyoty Auris Touring Sports 2013 Hybrid
Motor
Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 73 kW (99 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment: 142 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Největší výkon: 60 kW (82 k)
Největší točivý moment: 207 Nm
Největší výkon soustavy: 100 kW (136 k)
NiMH akumulátory o kapacitě 1,31 kWh
Přenos výkonu: bezestupňová automatická převodovka e-CVT, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 175 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 3,6 l
Mimo město: 3,6 l
Kombinovaná: 3,7 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 760 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 335 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 658 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.21. 11:00 - rutak11