První test Toyota Auris Touring Sports 2013: mezi východem a západem

Toyota se vrací do dříve opuštěných pozic a s Aurisem kombi chce lovit v rodinných vodách. Může uspět?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Toyota Auris Touring Sports 2013: mezi východem a západem

16.7.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

První test Toyota Auris Touring Sports 2013: mezi východem a západem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Toyota se vrací do dříve opuštěných pozic a s Aurisem kombi chce lovit v rodinných vodách. Může uspět?

V obležení ze všech stran

Závěr začnu malým podivením se. Proč je v názvu prodloužené verze Aurisu slovo Sports? A také proč bylo při prezentaci tolikrát zmiňováno potěšení z jízdy a vtáhnutí řidiče do děje? Ke sportu má toto auto nejblíže, když využijete jeho přepravních schopností a naložíte do něj kolo, lyže nebo surf. A jakés takés potěšení z jízdy nabídne jen jedna jediná verze z pěti dostupných.

Možná z průzkumu mezi šéfy flotil vyplynulo, že mají za úkol v této třídě nakupovat „sportovně orientovaná kombi”. No, spíše ne. V tomto ohledu je daleko důležitější schopnost naplnit potřeby uživatele v podobě pohodové a levné přepravy na místo určení tak, aby se tam posádka mohla zhostit svého primárního úkolu. Třeba tak, jak to umí stájová kolegyně Toyota Verso. Přitom to nový Auris umí, nabízí pohodlná místa pro řidiče a pasažéra, hodně prostoru v kufru a obstojné jízdní vlastnosti za přijatelnou cenu. Jen sportovního na něm prostě mnoho není.

V konečném důsledku bude Auris soutěžit se stálicemi tohoto segmentu v podobě Octavie, Golfu či Astry, které jsou sice dražší, ale umí nabídnout silnější motory a větší image. Na druhé straně se musí vypořádat s levnějšími Korejci. Ti při srovnatelné nabídce konvenčních motorů a výbav bodují výrazně nižší cenou.

Jistým, ale diskutabilním trumfem je tak nabídka hybridní verze. Ta, jak se ukazuje, u řady společností plní spíše proklamativní účely, kterými chtějí provozovatelé dát najevo své uvědomění si potřeby ochrany přírodních zdrojů. To může nový kombík změnit, hybridní technologii spojil s praktičností. Faktorem, který bude také bude hrát velkou roli, je zůstatková hodnota hybridů po třech letech používání. Očekává se, že bude vyšší než u běžných paliv, ale na potvrzení tohoto odhadu se stále ještě čeká.

První zkušenosti ukázaly, že nejvýhodnější volbou je v našich podmínkách zlatá střední cesta v podobě benzínové jedna-šestky s manuálem. Umí jezdit se stejnou spotřebou jako hybrid, je lehčí, opravdu má schopnost pobavit a předpokládám, že bude i servisně levnější. Dokonce se vyhnula i tomu, co dnes téměř všichni mají a málokdo to chce - systému start-stop. Nakonec i Toyota předpokládá, že právě tato verze bude představovat dvě třetiny prodejů a pokud ji mám něco bezvýhradně odkývat, je to právě tento předpoklad...

První test Toyota Auris Touring Sports 2013: mezi východem a západem - 32 - Toyota Auris Touring Sports 2013 test ext 10První test Toyota Auris Touring Sports 2013: mezi východem a západem - 33 - Toyota Auris Touring Sports 2013 test int 03První test Toyota Auris Touring Sports 2013: mezi východem a západem - 34 - Toyota Auris Touring Sports 2013 test ext 22

Cena

Základní cena vozu (Auris Touring Sports 2013 1,33 Dual VVT-i Power): 354 900 Kč
Základní cena 1. testovaného provedení (Auris Touring Sports 2013 1,6 Valvematic Style): 454 900 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (Auris Touring Sports 2013 2,0 D4-D Style): 534 900 Kč
Základní cena 3. testovaného provedení (Auris Touring Sports 2013 Hybrid Style): 564 900 Kč

Technické údaje Toyoty Auris Touring Sports 2013 1,6 Valvematic

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 97 kW (132 k) při 6 400 ot./min
Největší točivý moment: 160 Nm při 4 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 6,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 760 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 205 kg
Užitečná hmotnost: 630 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 658 l

Technické údaje Toyoty Auris Touring Sports 2013 2,0 D4-D

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 91 kW (124 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 310 Nm při 1 600 - 2 400 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,4 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 760 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 345 kg
Užitečná hmotnost: 570 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 658 l

Technické údaje Toyoty Auris Touring Sports 2013 Hybrid

Motor

Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 73 kW (99 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment: 142 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95

Synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Největší výkon: 60 kW (82 k)
Největší točivý moment: 207 Nm

Největší výkon soustavy: 100 kW (136 k)
NiMH akumulátory o kapacitě 1,31 kWh
Přenos výkonu: bezestupňová automatická převodovka e-CVT, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 175 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 3,6 l
Mimo město: 3,6 l
Kombinovaná: 3,7 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 760 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 335 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 658 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše