Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Toyota RAV4 2013: na silnici doma, v terénu se neztratí
11.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden ze zakladatelů segmentu kompaktních SUV se vrací ve čtvrté inkarnaci. Novinka ale kompaktním SUV ani moc být nechce.
Přehled kapitol
Neurazí, ohromí ale jen částečně
Pomalu se tedy dostáváme ke slibovanému závěru, kdy si můžeme říci, zda se čtvrté generaci povedlo překročit stín svých předchůdců. Nu, podařilo i nepodařilo. Pokud se zaměřím na kvalitu interiéru, výbavu či bezpečnostní systémy zahrnující třeba monitorování mrtvého úhlu nebo varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, pak ano. Nová Toyota RAV4 zvládá v tomto ohledu překonat všechny generace předchozí, přičemž díky nižšímu posezu za volantem připomínajícímu spíše osobní než terénní automobily schramstne také stále početnější konkurenci. Pokud ale čekáte intenzivnější jízdní prožitky, které předchozí generace naservírovat dovedly, pak se obávám, že nová RAV4 zamířila blíže k průměru - moje zážitky z prvního testování v okolí Barcelony budou zřejmě pomalu blednout, až se z nich nakonec stane jen historka o tom, kterak jsme s kolegou sjeli z vytyčené cesty do vcelku náročného terénu, jehož vstupní bránu strážila tabulka s nakreslenou puškou.
Vůz tak svým pojetím spíše hraje na strunu zdravého rozumu, což pochopitelně není nic špatného. Krom kvalitnější kabiny nabízí i poznání větší a použitelnější zavazadlový prostor a na silnici si s ním můžete dovolit i překvapivě kurážnou jízdu. I přes výrazné silniční zaměření nová RAV4 zvládá také jízdu v terénu, kde se ale musíte spokojit s omezeným komfortem benzinového provedení, tady hraje prim jemněji odpružená dieselová verze.
Z přehmatů se nejvýraznějším jeví být „skalní převis” uprostřed palubní desky zakrývající tlačítka pod ním (vyjma Sportu je to vyhřívání sedadel a režim Eco pro diesel s automatem). Poněkud „neoffroadový vzhled” také nemusí být po chuti každému, nepříjemným překvapením ale byla spíše vyšší spotřeba naftové verze 2,2 D-CAT, kterou ale má dost pravděpodobně na svědomí hlavně automatická převodovka. Jak si tyto vlastnosti dáte dohromady s poněkud neskromnými cenami, to už je na vás, já se nebudu divit jedinému zákazníkovi, který japonské SUV upřednostní třeba před Volkswagenem Tiguan nebo Fordem Kuga.
Cena
Základní cena vozu (RAV4 2,0 D-4D): 614 900 Kč
Základní cena vozu s první testovanou motorizací (RAV4 2,0 Valvematic): 641 900 Kč
Cena prvního testovaného provedení (RAV4 2,0 Valvematic Active): 681 900 Kč
Základní cena vozu s druhou testovanou motorizací (RAV4 2,2 D-4D): 686 900 Kč
Cena druhého testovaného provedení (RAV4 2,2 D-CAT Active): 771 900 Kč<
Technické údaje Toyota RAV4 2,0 Valvematic
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 987 ccm
Největší výkon: 111 kW (150 k) při 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 195 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 185 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,3 l
Mimo město: 6,0 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 570 mm
Šířka: 1 845 mm
Výška: 1 660 mm
Rozvor náprav: 2 660 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 595 kg
Užitečná hmotnost: 505 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 547 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 746 l
Technické údaje Toyota RAV4 2,2 D-CAT
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválcový turbodiesel uložený vpředu napříč
Objem: 2 231 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 2 000 - 2 800 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 185 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 570 mm
Šířka: 1 845 mm
Výška: 1 660 mm
Rozvor náprav: 2 660 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 755 kg
Užitečná hmotnost: 485 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 547 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 746 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 11 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva