První test Toyota RAV4 2013: na silnici doma, v terénu se neztratí

Jeden ze zakladatelů segmentu kompaktních SUV se vrací ve čtvrté inkarnaci. Novinka ale kompaktním SUV ani moc být nechce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Toyota RAV4 2013: na silnici doma, v terénu se neztratí

11.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První test Toyota RAV4 2013: na silnici doma, v terénu se neztratí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jeden ze zakladatelů segmentu kompaktních SUV se vrací ve čtvrté inkarnaci. Novinka ale kompaktním SUV ani moc být nechce.

Neurazí, ohromí ale jen částečně

Pomalu se tedy dostáváme ke slibovanému závěru, kdy si můžeme říci, zda se čtvrté generaci povedlo překročit stín svých předchůdců. Nu, podařilo i nepodařilo. Pokud se zaměřím na kvalitu interiéru, výbavu či bezpečnostní systémy zahrnující třeba monitorování mrtvého úhlu nebo varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, pak ano. Nová Toyota RAV4 zvládá v tomto ohledu překonat všechny generace předchozí, přičemž díky nižšímu posezu za volantem připomínajícímu spíše osobní než terénní automobily schramstne také stále početnější konkurenci. Pokud ale čekáte intenzivnější jízdní prožitky, které předchozí generace naservírovat dovedly, pak se obávám, že nová RAV4 zamířila blíže k průměru - moje zážitky z prvního testování v okolí Barcelony budou zřejmě pomalu blednout, až se z nich nakonec stane jen historka o tom, kterak jsme s kolegou sjeli z vytyčené cesty do vcelku náročného terénu, jehož vstupní bránu strážila tabulka s nakreslenou puškou.

Vůz tak svým pojetím spíše hraje na strunu zdravého rozumu, což pochopitelně není nic špatného. Krom kvalitnější kabiny nabízí i poznání větší a použitelnější zavazadlový prostor a na silnici si s ním můžete dovolit i překvapivě kurážnou jízdu. I přes výrazné silniční zaměření nová RAV4 zvládá také jízdu v terénu, kde se ale musíte spokojit s omezeným komfortem benzinového provedení, tady hraje prim jemněji odpružená dieselová verze.

Z přehmatů se nejvýraznějším jeví být „skalní převis” uprostřed palubní desky zakrývající tlačítka pod ním (vyjma Sportu je to vyhřívání sedadel a režim Eco pro diesel s automatem). Poněkud „neoffroadový vzhled” také nemusí být po chuti každému, nepříjemným překvapením ale byla spíše vyšší spotřeba naftové verze 2,2 D-CAT, kterou ale má dost pravděpodobně na svědomí hlavně automatická převodovka. Jak si tyto vlastnosti dáte dohromady s poněkud neskromnými cenami, to už je na vás, já se nebudu divit jedinému zákazníkovi, který japonské SUV upřednostní třeba před Volkswagenem Tiguan nebo Fordem Kuga.

První test Toyota RAV4 2013: na silnici doma, v terénu se neztratí - 25 - Toyota RAV4 2013 prvni test 048První test Toyota RAV4 2013: na silnici doma, v terénu se neztratí - 26 - Toyota RAV4 2013 prvni test 016První test Toyota RAV4 2013: na silnici doma, v terénu se neztratí - 27 - Toyota RAV4 2013 prvni test 086

Cena

Základní cena vozu (RAV4 2,0 D-4D): 614 900 Kč

Základní cena vozu s první testovanou motorizací (RAV4 2,0 Valvematic): 641 900 Kč
Cena prvního testovaného provedení (RAV4 2,0 Valvematic Active): 681 900 Kč

Základní cena vozu s druhou testovanou motorizací (RAV4 2,2 D-4D): 686 900 Kč
Cena druhého testovaného provedení (RAV4 2,2 D-CAT Active): 771 900 Kč<

Technické údaje Toyota RAV4 2,0 Valvematic

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 987 ccm
Největší výkon: 111 kW (150 k) při 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 195 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 185 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,3 l
Mimo město: 6,0 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 570 mm
Šířka: 1 845 mm
Výška: 1 660 mm
Rozvor náprav: 2 660 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 595 kg
Užitečná hmotnost: 505 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 547 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 746 l

Technické údaje Toyota RAV4 2,2 D-CAT

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválcový turbodiesel uložený vpředu napříč
Objem: 2 231 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 2 000 - 2 800 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 185 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 570 mm
Šířka: 1 845 mm
Výška: 1 660 mm
Rozvor náprav: 2 660 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 755 kg
Užitečná hmotnost: 485 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 547 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 746 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.