Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Toyota Yaris 2014: hybrid neurazí, benzin těší, diesel ne
28.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Faceliftované mini se pyšní novou přídí, lepším podvozkem a kvalitnějším interiérem. Zábavu ale čekejte hlavně u verze 1,33 VVT-i.
Přehled kapitol
Trefa do černého jen v jedné verzi
Jsme u závěrečné rekapitulace, která asi přinese jedno překvapení související s názvem této kapitoly. Jakkoliv nejsem vyloženým zastáncem hybridní Toyoty Yaris, zájemcům o alternativní druh pohonu nemusím toto provedení japonského hatchbacku rozmlouvat, a to díky ještě docela rozumné ceně. Při sumě 365 tisíc korun levnější kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru v České republice neseženete, neboť taková Honda Jazz 1,3 i-VTEC + IMA startuje na sumě 439 900 Kč. Přitom nabízí 88 + 14 koní, akceleraci z klidu na stovku si ale natáhne na 12,1 sekundy. Vytáhnout se sice může vyšší maximálkou 175 km/h či objemnějším zavazadlovým prostorem (300 až 1 320 litrů), ten je však dán karoserií přibližující se spíše mini MPV než klasickému hatchbacku. A to již mnohému nemusí zapadat do vkusu.
Jakkoliv je ale cena hybridního modelu nízká, skutečné atraktivní projev nabízí až provedení osazené 1,33litrovým benzinovým čtyřválcem. Za jeho volantem se totiž pobavíte daleko více, přestože po stránce nákladů vás rovněž „nesežere”. Jeho projev je pocitově lehčí a přesnější, ovladatelnost vozu je snazší, brzdy jsou konzistentní a ve výsledku tak na jeho adresu plynou jen body k dobru. Zvláště pak na podvozek, který potěší komfortem i jistotou, pokud vůz vezmete trochu pod krkem. Jedinou vyloženě stinnou stránkou jsou tedy některé zádrhele u systému Toyota Touch 2, který i v tomto případě skrývá důležité údaje ve chvíli, kdy je nejvíce potřebujete. To je ale globální problém dotykových displejů, který asi jen sotva dojde nápravy (v takové Americe na tom sice pracují a do tamních vozů vrací řadu tlačítek, to však daný nešvar jen zjemní, nikoliv neeliminuje).
Zároveň pak musím dodat, že moje náklonnost k danému vozu pramení jak z nostalgických zážitků, o kterých jsem psal v úvodu, tak z faktu, že „x-manovskou“ tvář shledávám jakožto milovník komiksů velmi přitažlivou. Pochopím ale, když někdo raději upřednostní mnohem evropštější (myšleno po designové stránce) Volkswagen Polo, nebo že mu učaruje větší variabilita zmiňované Hondy Jazz.
Cena
Základní cena testovaného vozu (Yaris 1,0 VVT-i Power 3D): 259 900 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Yaris Hybrid Power): 364 900 Kč
Cena testovaného provedení (Yaris Hybrid Active): 374 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový čtyřválec uložený vpředu doplněný synchronním motorem s permanentním magnetem
Objem: 1 497 ccm
Největší výkon celé soustavy: 74 kW (100 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment benzinového motoru: 111 Nm při 3 800 - 4 400 ot./min
Největší točivý moment elektromotoru: 169 Nm
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: bezestupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 165 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 3,1 l
Kombinovaná: 3,3 l
Objem palivové nádrže: 36 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 950 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 510 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 085 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 286 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 768 l
Cena
Základní cena testovaného vozu (Yaris 1,0 VVT-i Power 3D): 259 900 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Yaris 1,33 Dual VVT-i Power): 284 900 Kč
Cena testovaného provedení (Yaris 1,33 Dual VVT-i Active): 294 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový čtyřválec uložený vpředu
Objem: 1 329 ccm
Největší výkon: 73 kW (99 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment benzinového motoru: 125 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 175 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 4,3 l
Kombinovaná: 4,8 l
Objem palivové nádrže: 42 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 950 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 510 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 030 kg
Užitečná hmotnost: 460 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 286 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 768 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
před 8 hodinami - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
dnes - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024
Nejčtenější články
- Šéf Lamborghini říká, že auta mu od covidu prodává YOLO efekt, asi proto je jeho novinka tak nudná
21.8.2024 - Škoda poprvé ukázala interiér své další novinky. Vyrábí ho z odpadků a starých hadrů, tím jistě naláká
21.8.2024 - Vzácný koncept, který psal dějiny aerodynamiky, shořel při převozu z automobilové show, nezbylo z něj prakticky nic
21.8.2024 - Aston Martin předvedl v akci svůj 835koňový lék na elektromobily. Místo nich přichází s novým V12
21.8.2024 - Nesmyslné 2,2tunové sportovní Hyundai za 1,8 milionu mělo vládnout aspoň sprintům, rybník mu ale vypálilo spalovací BMW
21.8.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.19. 20:29 - řidičBOB
- Škoda Auto obecně 09.19. 20:25 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.19. 18:02 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.19. 16:20 - Eda
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 09.19. 13:56 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 13:42 - pavproch
- BMW Divize 09.19. 10:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.19. 10:08 - řidičBOB