Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Toyota Yaris 2014: hybrid neurazí, benzin těší, diesel ne
28.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Faceliftované mini se pyšní novou přídí, lepším podvozkem a kvalitnějším interiérem. Zábavu ale čekejte hlavně u verze 1,33 VVT-i.
Přehled kapitol
Trefa do černého jen v jedné verzi
Jsme u závěrečné rekapitulace, která asi přinese jedno překvapení související s názvem této kapitoly. Jakkoliv nejsem vyloženým zastáncem hybridní Toyoty Yaris, zájemcům o alternativní druh pohonu nemusím toto provedení japonského hatchbacku rozmlouvat, a to díky ještě docela rozumné ceně. Při sumě 365 tisíc korun levnější kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru v České republice neseženete, neboť taková Honda Jazz 1,3 i-VTEC + IMA startuje na sumě 439 900 Kč. Přitom nabízí 88 + 14 koní, akceleraci z klidu na stovku si ale natáhne na 12,1 sekundy. Vytáhnout se sice může vyšší maximálkou 175 km/h či objemnějším zavazadlovým prostorem (300 až 1 320 litrů), ten je však dán karoserií přibližující se spíše mini MPV než klasickému hatchbacku. A to již mnohému nemusí zapadat do vkusu.
Jakkoliv je ale cena hybridního modelu nízká, skutečné atraktivní projev nabízí až provedení osazené 1,33litrovým benzinovým čtyřválcem. Za jeho volantem se totiž pobavíte daleko více, přestože po stránce nákladů vás rovněž „nesežere”. Jeho projev je pocitově lehčí a přesnější, ovladatelnost vozu je snazší, brzdy jsou konzistentní a ve výsledku tak na jeho adresu plynou jen body k dobru. Zvláště pak na podvozek, který potěší komfortem i jistotou, pokud vůz vezmete trochu pod krkem. Jedinou vyloženě stinnou stránkou jsou tedy některé zádrhele u systému Toyota Touch 2, který i v tomto případě skrývá důležité údaje ve chvíli, kdy je nejvíce potřebujete. To je ale globální problém dotykových displejů, který asi jen sotva dojde nápravy (v takové Americe na tom sice pracují a do tamních vozů vrací řadu tlačítek, to však daný nešvar jen zjemní, nikoliv neeliminuje).
Zároveň pak musím dodat, že moje náklonnost k danému vozu pramení jak z nostalgických zážitků, o kterých jsem psal v úvodu, tak z faktu, že „x-manovskou“ tvář shledávám jakožto milovník komiksů velmi přitažlivou. Pochopím ale, když někdo raději upřednostní mnohem evropštější (myšleno po designové stránce) Volkswagen Polo, nebo že mu učaruje větší variabilita zmiňované Hondy Jazz.
Cena
Základní cena testovaného vozu (Yaris 1,0 VVT-i Power 3D): 259 900 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Yaris Hybrid Power): 364 900 Kč
Cena testovaného provedení (Yaris Hybrid Active): 374 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový čtyřválec uložený vpředu doplněný synchronním motorem s permanentním magnetem
Objem: 1 497 ccm
Největší výkon celé soustavy: 74 kW (100 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment benzinového motoru: 111 Nm při 3 800 - 4 400 ot./min
Největší točivý moment elektromotoru: 169 Nm
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: bezestupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 165 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 3,1 l
Kombinovaná: 3,3 l
Objem palivové nádrže: 36 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 950 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 510 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 085 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 286 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 768 l
Cena
Základní cena testovaného vozu (Yaris 1,0 VVT-i Power 3D): 259 900 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Yaris 1,33 Dual VVT-i Power): 284 900 Kč
Cena testovaného provedení (Yaris 1,33 Dual VVT-i Active): 294 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový čtyřválec uložený vpředu
Objem: 1 329 ccm
Největší výkon: 73 kW (99 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment benzinového motoru: 125 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 175 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 4,3 l
Kombinovaná: 4,8 l
Objem palivové nádrže: 42 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 950 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 510 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 030 kg
Užitečná hmotnost: 460 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 286 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 768 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
před 11 hodinamiNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
včeraBugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zákazníci Tesly zuří, firma jim nově začala dodávat auta s téměř vybitými bateriemi
před 4 hodinami59metrovou luxusní superjachtu už 7 let nikdo nechce, svůj osud zkouší zlomit slevou 118 milionů Kč
před 5 hodinamiV zemi zaslíbené elektromobilům se lidé stále více vrací k ojetým dieselům, je to smutný obraz doby
před 7 hodinamiStellantis už připouští, že na nová auta lidé nebudou mít, otevírá si zadní vrátka k jinému řešení
před 8 hodinamiElektromobily trápí další přehlížený problém, „upíří vysávání” dramaticky devastuje jejich efektivitu
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva