První test Toyota Yaris 2014: hybrid neurazí, benzin těší, diesel ne

Faceliftované mini se pyšní novou přídí, lepším podvozkem a kvalitnějším interiérem. Zábavu ale čekejte hlavně u verze 1,33 VVT-i.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Toyota Yaris 2014: hybrid neurazí, benzin těší, diesel ne

28.7.2014 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

První test Toyota Yaris 2014: hybrid neurazí, benzin těší, diesel ne

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Faceliftované mini se pyšní novou přídí, lepším podvozkem a kvalitnějším interiérem. Zábavu ale čekejte hlavně u verze 1,33 VVT-i.

Trefa do černého jen v jedné verzi

Jsme u závěrečné rekapitulace, která asi přinese jedno překvapení související s názvem této kapitoly. Jakkoliv nejsem vyloženým zastáncem hybridní Toyoty Yaris, zájemcům o alternativní druh pohonu nemusím toto provedení japonského hatchbacku rozmlouvat, a to díky ještě docela rozumné ceně. Při sumě 365 tisíc korun levnější kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru v České republice neseženete, neboť taková Honda Jazz 1,3 i-VTEC + IMA startuje na sumě 439 900 Kč. Přitom nabízí 88 + 14 koní, akceleraci z klidu na stovku si ale natáhne na 12,1 sekundy. Vytáhnout se sice může vyšší maximálkou 175 km/h či objemnějším zavazadlovým prostorem (300 až 1 320 litrů), ten je však dán karoserií přibližující se spíše mini MPV než klasickému hatchbacku. A to již mnohému nemusí zapadat do vkusu.

Jakkoliv je ale cena hybridního modelu nízká, skutečné atraktivní projev nabízí až provedení osazené 1,33litrovým benzinovým čtyřválcem. Za jeho volantem se totiž pobavíte daleko více, přestože po stránce nákladů vás rovněž „nesežere”. Jeho projev je pocitově lehčí a přesnější, ovladatelnost vozu je snazší, brzdy jsou konzistentní a ve výsledku tak na jeho adresu plynou jen body k dobru. Zvláště pak na podvozek, který potěší komfortem i jistotou, pokud vůz vezmete trochu pod krkem. Jedinou vyloženě stinnou stránkou jsou tedy některé zádrhele u systému Toyota Touch 2, který i v tomto případě skrývá důležité údaje ve chvíli, kdy je nejvíce potřebujete. To je ale globální problém dotykových displejů, který asi jen sotva dojde nápravy (v takové Americe na tom sice pracují a do tamních vozů vrací řadu tlačítek, to však daný nešvar jen zjemní, nikoliv neeliminuje).

Zároveň pak musím dodat, že moje náklonnost k danému vozu pramení jak z nostalgických zážitků, o kterých jsem psal v úvodu, tak z faktu, že „x-manovskou“ tvář shledávám jakožto milovník komiksů velmi přitažlivou. Pochopím ale, když někdo raději upřednostní mnohem evropštější (myšleno po designové stránce) Volkswagen Polo, nebo že mu učaruje větší variabilita zmiňované Hondy Jazz.

První test Toyota Yaris 2014: hybrid neurazí, benzin těší, diesel ne - 34 - Toyota Yaris Hybrid 2014 prvni test oficialni foto 01První test Toyota Yaris 2014: hybrid neurazí, benzin těší, diesel ne - 35 - Toyota Yaris Hybrid 2014 prvni test oficialni foto 02První test Toyota Yaris 2014: hybrid neurazí, benzin těší, diesel ne - 36 - Toyota Yaris Hybrid 2014 prvni test oficialni foto 53

Cena

Základní cena testovaného vozu (Yaris 1,0 VVT-i Power 3D): 259 900 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Yaris Hybrid Power): 364 900 Kč
Cena testovaného provedení (Yaris Hybrid Active): 374 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, řadový čtyřválec uložený vpředu doplněný synchronním motorem s permanentním magnetem
Objem: 1 497 ccm
Největší výkon celé soustavy: 74 kW (100 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment benzinového motoru: 111 Nm při 3 800 - 4 400 ot./min
Největší točivý moment elektromotoru: 169 Nm
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: bezestupňová automatická převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 165 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 3,1 l
Kombinovaná: 3,3 l
Objem palivové nádrže: 36 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 950 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 510 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 085 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 286 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 768 l

Cena

Základní cena testovaného vozu (Yaris 1,0 VVT-i Power 3D): 259 900 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Yaris 1,33 Dual VVT-i Power): 284 900 Kč
Cena testovaného provedení (Yaris 1,33 Dual VVT-i Active): 294 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, řadový čtyřválec uložený vpředu
Objem: 1 329 ccm
Největší výkon: 73 kW (99 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment benzinového motoru: 125 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 175 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 4,3 l
Kombinovaná: 4,8 l
Objem palivové nádrže: 42 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 950 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 510 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 030 kg
Užitečná hmotnost: 460 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 286 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 768 l

Diskuze 5 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.