Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test VW Arteon 2,0 TSI 4Motion: Superb po návštěvě u německého krejčího
20.8.2017 | Miro Mihálik | 50 příspěvků
Má rozvor i délku Superbu a k tomu přikrčenou siluetu i profil podobný Panamerě. Pustil se VW do vykrádání nápadů svých vlastních značek?
Přehled kapitol
Chytře definován?
Superb je vzorovým příkladem, co dělá Škoda správně a francouzská, italská a někdy i německá konkurence na celé čáře špatně, když chcete přežít i ve vyšších patrech automobilových segmentů. Phaeton pohořel, protože chtěl bez patřičného jména i techniky vedle konstrukčně vyspělejšího hliníkového Audi vyletět příliš vysoko, Arteon se ale zdá být chytřejším řešením.
Nešplhá až nahoru a stojí na pevnějších, úspěšnějších základech. Vyplňuje mezeru, kterou mu prošlapal právě mladoboleslavský vůz, a aby VW zbytečně neokupovalo dceřiné teritorium a ponechalo vlastní píseček i Passatu, k velmi praktické a prostorné bázi přidává objektivně atraktivnější balení.
Jenže také vyšší cenovku startující na částce něco přes milion. Za tenhle vyzývavý oblek se to nezdá být mnoho, pravdou ale je, že racionálněji uvažující řidič musí zákonitě sáhnout raději po Superbu. Dostane to samé naladěné v komfortnějším duchu a za lepší peníze.
Arteon mnohem přesněji a s jasnějším záměrem cílí tam, kde se Superb připletl víceméně náhodou, o to náročnější ale jeho pozice bude. Zatímco škodovka si vedle trojky či pětky BMW a ekvivalentních typů od Audi a Mercedesu nemusí vůbec na nic hrát a podkopává jejich pozice apelem na čistý rozum, Volkswagen chce krást zákazníky právě těmto modelům hrou na emoce.
Potíž je v tom, že Arteonu rychle dojdou argumenty, pokud se řeč stočí k důstojnějším pohonným jednotkám. Možná proto Volkswagen chce V6 vrátit právě pod kapotu Arteonu. A i pak zůstane otázkou, jestli bude logo VW opravdu vnímáno jako skutečná paralela k uvedeným luxusním značkám. To si ale můžeme říci zase někdy příště...
Cena
Základní cena vozu (Arteon 2,0 TDI, 150 k): 1 007 900 Kč
Základní cena vozu (Arteon 2,0 TSI 4Motion Elegance, 280 k): 1 319 900 Kč
Technická data
Arteon 2,0 TSI 4Motion
Motor
Benzínový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 206 kW (280 k) při 5 100 - 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 700 - 5 600 ot./min
Palivo: natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,6 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,2 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,3 l
Objem palivové nádrže: 66 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 862 mm
Šířka: 1 871 mm
Výška: 1 450 mm
Rozvor náprav: 2 837 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 716 kg
Užitečná hmotnost: 465 - 599 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 563 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 557 l
Diskuze 50 příspěvků
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 21:16 - abgx1
- IT poradna 21:11 - abgx1
- Onboard videa 20:13 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 19:48 - řidičBOB
- Octavia IV 17:32 - řidičBOB
- Genevo ONE - Zkušenosti 17:08 - Kavis
- Koronavirus 14:17 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 14:04 - Lachende Bestien
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 13:29 - pavproch
- iso konektor 08:02 - OndraK123