První test VW Arteon 2,0 TSI 4Motion: Superb po návštěvě u německého krejčího

Má rozvor i délku Superbu a k tomu přikrčenou siluetu i profil podobný Panamerě. Pustil se VW do vykrádání nápadů svých vlastních značek?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test VW Arteon 2,0 TSI 4Motion: Superb po návštěvě u německého krejčího

20.8.2017 | Miro Mihálik | 50 příspěvků

První test VW Arteon 2,0 TSI 4Motion: Superb po návštěvě u německého krejčího

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Má rozvor i délku Superbu a k tomu přikrčenou siluetu i profil podobný Panamerě. Pustil se VW do vykrádání nápadů svých vlastních značek?

Chytře definován?

Superb je vzorovým příkladem, co dělá Škoda správně a francouzská, italská a někdy i německá konkurence na celé čáře špatně, když chcete přežít i ve vyšších patrech automobilových segmentů. Phaeton pohořel, protože chtěl bez patřičného jména i techniky vedle konstrukčně vyspělejšího hliníkového Audi vyletět příliš vysoko, Arteon se ale zdá být chytřejším řešením.

Nešplhá až nahoru a stojí na pevnějších, úspěšnějších základech. Vyplňuje mezeru, kterou mu prošlapal právě mladoboleslavský vůz, a aby VW zbytečně neokupovalo dceřiné teritorium a ponechalo vlastní píseček i Passatu, k velmi praktické a prostorné bázi přidává objektivně atraktivnější balení.

Jenže také vyšší cenovku startující na částce něco přes milion. Za tenhle vyzývavý oblek se to nezdá být mnoho, pravdou ale je, že racionálněji uvažující řidič musí zákonitě sáhnout raději po Superbu. Dostane to samé naladěné v komfortnějším duchu a za lepší peníze.

Arteon mnohem přesněji a s jasnějším záměrem cílí tam, kde se Superb připletl víceméně náhodou, o to náročnější ale jeho pozice bude. Zatímco škodovka si vedle trojky či pětky BMW a ekvivalentních typů od Audi a Mercedesu nemusí vůbec na nic hrát a podkopává jejich pozice apelem na čistý rozum, Volkswagen chce krást zákazníky právě těmto modelům hrou na emoce.

Potíž je v tom, že Arteonu rychle dojdou argumenty, pokud se řeč stočí k důstojnějším pohonným jednotkám. Možná proto Volkswagen chce V6 vrátit právě pod kapotu Arteonu. A i pak zůstane otázkou, jestli bude logo VW opravdu vnímáno jako skutečná paralela k uvedeným luxusním značkám. To si ale můžeme říci zase někdy příště...

První test VW Arteon 2,0 TSI 4Motion: Superb po návštěvě u německého krejčího - 31 - VW Arteon 2017 prvni jizda 007První test VW Arteon 2,0 TSI 4Motion: Superb po návštěvě u německého krejčího - 32 - VW Arteon 2017 prvni jizda 032První test VW Arteon 2,0 TSI 4Motion: Superb po návštěvě u německého krejčího - 33 - VW Arteon 2017 prvni jizda 132

Cena

Základní cena vozu (Arteon 2,0 TDI, 150 k): 1 007 900 Kč
Základní cena vozu (Arteon 2,0 TSI 4Motion Elegance, 280 k): 1 319 900 Kč

Technická data

Arteon 2,0 TSI 4Motion

Motor

Benzínový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 206 kW (280 k) při 5 100 - 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 700 - 5 600 ot./min
Palivo: natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,6 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,2 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,3 l
Objem palivové nádrže: 66 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 862 mm
Šířka: 1 871 mm
Výška: 1 450 mm
Rozvor náprav: 2 837 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 716 kg
Užitečná hmotnost: 465 - 599 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 563 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 557 l

Diskuze 50 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše