První test VW Golf Variant R, GTD a Alltrack: tři nové tváře všeuměla

(+ videa) Jsou jako bratři v triku. Sdílejí stejný základ, každý má ale v rukávu docela jiné trumfy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test VW Golf Variant R, GTD a Alltrack: tři nové tváře všeuměla

3.5.2015 | Mirek Brokeš | 5 příspěvků

První test VW Golf Variant R, GTD a Alltrack: tři nové tváře všeuměla

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Jsou jako bratři v triku. Sdílejí stejný základ, každý má ale v rukávu docela jiné trumfy.

Bratři v triku, jen každý trochu v jiném

Ať už jste z předchozího textu nabyli dojem jakýkoliv, v konečném důsledku ční nade vše jeden fakt. Stále je to Golf se vším, co k tomu patří. Všeuměl je to v jakékoli podobě a tohle jsou tři jeho nové tváře - každá jiná a přesto všechny v lecčems podobné. Ani pocity po přesednutí z jednoho do druhého vás nezbaví jistoty, že pořád sedíte ve stejném autě. V tom je ale paradoxně asi největší trumf Volkswagenu. Podařilo se mu přivést na svět tolik variant stejného produktu, že tu svou si může najít téměř každý. Když se ke Golfům ještě přidají Leoni a Octavie, vznikne až neuvěřitelná paleta kombinací. A nejlepší na tom je, že si nemusíte vybrat jen z ní.

To jsem ale odbočil. Standardní Golf Variant nabízí v rámci kompaktních kombíků jednu z nejceněnějších vlastností - prostornost. Čtyři dospělé pojme bez mrknutí oka a pro kufry má místa na rozdávání. Speciální verze k tomu přidávají specifický vzhled a každá jednu výraznou vlastnost navíc.

Alltrack je stále docela schopný na silnici a přitom toho hodně zvládne i v terénu. Navíc je nabízen s celou řadou motorů, byť většina je naftových a ty nejsilnější jen s DSG. Jenže to je jeho případě spíše výhoda, simulovaná redukce se v terénu opravdu může hodit. GTD je zase výborný cestovatel na dlouhé tratě. Je rychlý, přitom relativně úsporný a pohodlný. A R Variant zůstává třešničkou na dortu, kterou na našich silnicích moc často potkávat nebudeme. Jejím majitelům ale my ostatní můžeme jen závidět to extra množství schopností, které to auto má a kterých si oni mohou užívat při každé jízdě.

První test VW Golf Variant R, GTD a Alltrack: tři nové tváře všeuměla - 33 - VW Golf Alltrack 2015 first test ext 12První test VW Golf Variant R, GTD a Alltrack: tři nové tváře všeuměla - 34 - VW Golf Variant GTD 2015 first test ext 08První test VW Golf Variant R, GTD a Alltrack: tři nové tváře všeuměla - 35 - VW Golf Variant R 2015 first test ext 07První test VW Golf Variant R, GTD a Alltrack: tři nové tváře všeuměla - 36 - VW Golf Alltrack 2015 first test ext 06První test VW Golf Variant R, GTD a Alltrack: tři nové tváře všeuměla - 37 - VW Golf Variant GTD 2015 first test ext 22První test VW Golf Variant R, GTD a Alltrack: tři nové tváře všeuměla - 38 - VW Golf Variant R 2015 first test ext 17

Parametry VW Golf Alltrack

Cena

Základní cena vozu (1,6 TDI 4Motion): 669 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (2,0 TDI 135 kW 4Motion DSG): 854 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 135 kW (184 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol (Haldex 5)

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 219 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,7 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 679 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 515 mm
Světlá výška: 175 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Pohotovostní hmotnost EU: 1 584 kg
Užitečná hmotnost: 571 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 605 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 620 l

Parametry VW Golf GTD Variant

Cena

Základní cena vozu (GTD 2,0 TDI): 693 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (GTD 2,0 TDI DSG): 753 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 135 kW (184 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 229 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,7 l
Mimo město: 4,3 l
Kombinovaná: 4,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 679 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 570 mm
Světlá výška: 131 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost EU: 1 495 kg
Užitečná hmotnost: 600 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 605 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 620 l

VW Golf R Variant

Cena

Základní cena testovaného provedení (2,0 TSI 4Motion DSG): 1 049 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 5 500-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 800-5 500 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol, Haldex 5

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,7 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,0 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 596 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 467 mm
Světlá výška: 126 mm
Rozvor náprav: 2 63 mm
Pohotovostní hmotnost EU: 1 574 kg
Užitečná hmotnost: 581 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 605 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 620 l

Diskuze 5 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.