Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test VW Golf VII 1,6 TDI: více evoluce, než se zdá
2.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Torzní zadní náprava, pětistupňový manuál a posun v designu srovnatelný s faceliftem. Tohle že má být ten revoluční Golf?
Přehled kapitol
Na svezení v nejlepším Golfu VII zatím čekáme
Testy aut obvykle uzavíráme konstatováním, proč dané auto ano nebo ne. K tomuto verdiktu je u nového Golfu zatím brzy - ve srovnání se standardními testy to byla jednohubka proti několikachodovému menu. Přesto pár kapitol uzavřít můžeme.
Navzdory značnému zjednodušení zadní nápravy slabších verzí se ukazuje, že to nemusí být automaticky na škodu, pokud ústup od dynamiky automobilka vykompenzuje vyšším komfortem jízdy, což se zde bezezbytku potvrzuje. Dále tady máme kabinu, která překračuje veškerá očekávání a znamená zlepšení nejen na poměry Golfu, ale obecně Volkswagenu. Pokud má být tohle příštím standardem, wolfsburgské vozy míří opravdu vysoko a budou svým majitelům dělat radost.
Motor 1,6 TDI je obyčejný svými výkony a mírně nadprůměrný odhlučněním a kultivovaností, ale jeho chování degraduje jen pětistupňová manuální převodovka, o které tu zatím nebyla řeč. Řadicí páka se pohybuje v kulise jako dětským olejíčkem namazané soukolí a je radost s ní pracovat, převody jsou ale delší než hodiny před ztrátou panictví. Normálně byste u podobného dieselu vnímali turboefekt jako sled událostí plyn-chvíli se nic neděje-nástup síly-zátah. Jenže s EA288 1,6 šlápnete na plyn, a pokud tam nemáte trojku nebo ještě lépe nižší kvalt, poslední stádium rezignuje úplně anebo se motor sbírá do otáček jako alkoholik ze silnice.
Manuál obvykle považuji za lepší volbu než alternativní automat, ale tady je i bez vyzkoušení nad slunce jasné, v čem tkví výhoda sedmistupňového DSG, když mají obě převodovky naprosto stejnou akceleraci na stovku (10,7 sekundy) i maximálku (192 km/h). Bude to chtít vyzkoušet benzínové varianty i výkonnější dvoulitrové TDI, abychom mohli dát doporučení, které kombinace motor-převodovka představují nejzajímavější spojení, protože jiné než ekonomické testované provedení být nemůže.
Při pohledu na cenovku asi nemusím připomínat, že úsporné jen z pohledu provozních nákladů a nikoli na pořízení. TDI s výkonem 105 koní se v základní výbavě Trendline (obsahující 7 airbagů, automatickou klimatizaci, systém rozpoznávání únavy, kontroly tlaku v pneu, kompletní elektrifikaci nebo výškově stavitelnou sedačkou řidiče) neprodává. Musíte si objednat střední stupeň Comfortline za necelých 450 tisíc a to je o zhruba 35 tisíc více, než požaduje Hyundai za i30 1,6 CRDi Trikolor s výkonem 128 koní a šestistupňovým manuálem.
Od Volkswagenu to může být troufalé, ale sedmé pokračování Golfu je teprve na svém začátku, a ačkoli české zastoupení tvrdí, že nepůjde cestou slev, první vlna zákazníků se chytá prostě proto, že vůz chce a je ochotna si za něj připlatit. A když opadne, tak se částky prostě upraví nebo vymyslí časově omezené, ale opakující se akce. Přesto mám však daleko k tomu, abych označil nový Golf za ekonomický nesmysl. Levný není, ale více než kdykoli jindy můžete říci, že si Volkswagen nenechal připlatit za značku, ale skutečnou kvalitu.
Cena
Základní cena vozu (Golf 1,2 TSI 85 Trendline): 339 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Golf 1,6 TDI 105 Comfortline): 448 900 Kč
Cena testovaného provedení (Golf 1,6 TDI 105 Comfortline a Highline): 448 900 a 478 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 77 kW (105 k) při 3 000 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500 - 2 750 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,6 l
Mimo město: 3,3 l
Kombinovaná: 3,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 255 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 452 mm
Rozvor náprav: 2 637 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 220 kg
Užitečná hmotnost: 580 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 270
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nejčtenější články
Okřídlené ruské supersporty moří nepřestávají fascinovat, na vodu spustili už šestý moderní kus
13.6.2025„Bugatti pro chudé” dostane ještě výkonnější verzi, při testech ji prozradily malé detaily. Bude snad ještě rychlejší než skutečné Bugatti
13.6.2025Osmiválce znovu táhnou. Venku je další novinka, kterou si bez motoru V8 lidé prostě neumí představit
13.6.2025Mansory není nic svaté, svými úpravami zprznilo i největší současný propadák Mercedesu
13.6.2025Fiat našel využití pro svou upadající slavnou značku, začal prodávat lidové Maserati. Za jeho cenu je to terno
13.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva