Rychlý test Audi S3 Sedan 2014: Golf R s kufrem

(+ video) Nazvat jakékoli Audi jen převlečeným VW zavání urážkou. Jenže umět to, co svede nový Golf R, není důvodem ke studu pro nikoho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Audi S3 Sedan 2014: Golf R s kufrem

31.5.2014 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Rychlý test Audi S3 Sedan 2014: Golf R s kufrem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nazvat jakékoli Audi jen převlečeným VW zavání urážkou. Jenže umět to, co svede nový Golf R, není důvodem ke studu pro nikoho.

Není jen jako Golf, ale stojí za příplatek 200 tisíc?

Nevyčítejte mi prosím, že slovo Golf se v tomto testu objevuje snad častěji než S3. Wolfsburského souputníka jsme otestovali důkladně, pořídili mnoho fotek i jízdní video, popsali veškerá zákoutí. Audi S3 Sedan jsme vedle toho měli k dispozici jen na pár dnů a několik stovek kilometrů a to svádí hlavně k hledání odlišností. Pokud vám v tomto testu některé informace chybí, přečtěte si recenzi Golfu R a sem si pak přijďte udělat ucelený obraz i o S3.

Ta ze stejné techniky zásadě odlišný bič nesplétá, chybou to ale není. Prostor udělat něco podstatně odlišného, zásadně nového byl vnitrokoncernovými konkurenty ponechán jen velmi malý, S3 se v něm ale po mém soudu pohybuje docela zdatně. Snaží se být o něco agilnější a daří se jí to, musím jen zopakovat svou pochybnost nad tím, kolik zákazníků si bude s to ještě podmanivějšího jízdního projevu dopřát a kolik bude pociťovat spíše jeho jen stinné stránky, třebaže nevýrazné.

To je ale jízdní či technická stránka věci, v případě té vizuální, „imidžové” a nakonec i ryze praktické hraje Audi S3 Sedan docela jiný part. Golf R je pořád Golf - na pohled neurazí, nenadchne, používat jej můžete hlavně tam, kde nechcete být vidět. V S3 Sedan vidět budete, navíc zvládne i roli distingovaného sedanu náročného obchodního cestujícího, což je part, který Golf R nezastane, ani kdyby se roztrhal.

Audi S3 Sedan je nakonec zajímavá už tím, že je jízdně stejně dobrá jako Golf, ale je to Audi, sedan a Golf R s kurem se jaksi nedělá. Jestli je to pro vás dost důvodů, abyste za něj vysázeli na stůl 200 tisíc korun navíc v základním provedení, musíte vědět sami. Nebudu se vám ale divit, pokud si odpovíte kladně - v určitých ohledech jsou to zkrátka úplně jiná auta, jen podobně dobře jezdí...

Rychlý test Audi S3 Sedan 2014: Golf R s kufrem - 32 - Test Audi S3 Sedan 2014 rychly 032Rychlý test Audi S3 Sedan 2014: Golf R s kufrem - 33 - Test Audi S3 Sedan 2014 rychly 044Rychlý test Audi S3 Sedan 2014: Golf R s kufrem - 34 - Test Audi S3 Sedan 2014 rychly 099

Cena

Základní cena vozu (A3 Sedan 1,4 TFSI Attraction 6MT): 614 900 Kč
Základní cena testovaného vozu (S3 Sedan 2,0 TSI/221 kW 6MT): 1 084 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 5 500-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 800-5 500 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 469 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1 392 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 535/1 460 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 390 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše