Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Bentley Conti Flying Spur Speed: britská M7
11.11.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Divím se, že se BMW pořád vyhýbá stvoření rychlé sedmičky, konkurence takové auto dávno nabízí. A kouzlu mu nechybí.
Přehled kapitol
Myslet lze rozumem, pochopit Flying Spur jen srdcem
Bentley Continental Flying Spur Speed je v mnoha ohledech projev toho nejlepšího, co lze mezi sedany této třídy koupit, ale už ze zkraje zmíněných důvodu nenabízí o tolik více než mnohdy citelně levnější konkurence. Testované auto přišlo skoro na 5 milionů korun a s ohledem na dobu svého vzniku se dostupnějšími souputníky v lecčems nechá i překonat - zejména palubní elektronika je očividně pozadu za tím, co dnes má BMW ve svém iDrive nebo i koncernové Audi v MMI.
Jakkoli je příjemné, že systém mluví česky, slova „Na trase se vyskytly dopravní komplikace” vyřčená úplně stejným hlasem jako v navigaci Amundsen ve Škodě Rapid, navíc systémem s podobným grafickým rozhraním, dávají najevo, že tohle absolutní špička ve všech směrech prostě není. A najdou se i jiné, podstatnější neduhy - v autě tohoto typu bych si představoval zejména lepší odstínění aerodynamického hluku, tohle může těm nejnáročnějším vadit.
Ani z pozice řidiče nepředstavuje Flying Spur Speed něco naprosto mimořádného. Nemám pocit, že bych do něj sedl a ocitl se v jiném světě, který jsem dosud znal leda z vyprávění. Ano, je nehorázně rychlé, ovládá se relativně snadno, po stránce komfortu a rychlosti jsem se ale lépe než třeba v M5 necítil. A to je pro Bentley jistě automobilový plebs.
Štěstí tohoto auta je, že většina zmíněných záležitostí vlastně není podstatná. Řízení je u podobné limuzíny jen prostředek k dosažení cíle, kterým je zajištění maximálního komfortu a rychlosti přepravy pro cestující vzadu. Nemůžete si stěžovat, že řídit tohle auto není slast, když to člověka, který jej kupuje, vlastně nezajímá. A pokud ano, tak na úrovni nesnesitelné/nesnesitelné a v tomto ohledu je všechno v pořádku. Pokud by si nějaký firemní řidič stěžoval na to, že musí někoho vozit tímhle autem, vezmu to za něj.
Spojení komfortu, rychlosti a příjemnosti přepravy pro ty, kteří neřídí, že ve Flying Spur Speed mimořádné a ano, tímto vůz svou existenci ospravedlňuje. Takhle nějak bych si představoval BMW M7 ušité podle aktuálních mnichovských vzorů - kombinace komfortu a rychlosti M5 rozšířená i tam, kam dnes v M5 nesahá, tedy na zadní sedadla.
Přes tato slova ale nejde o vůz, jehož koupi byste mohli „vymyslet”, příplatek za ten malý kousek jedinečnosti ve zmíněném směru je příliš velký. Pár milionů navíc si tak většina majitelů připlatí zřejmě hlavně za image, styl a výjimečnost značky Bentley, nebo prostě za to, že chtějí mít to nejlepší v určitém směru, za jakoukoli cenu. Dopočítat se k podobnému rozhodnutí rozumem asi nelze, pochopit jej srdcem ale ano. Já s tím problém nemám, otázkou pro mě ale je, jak dlouho bude za současného stavu světa existovat dostatek lidí, kteří budou moci při koupi auta nechat rozum stranou...
Proč ho chtít?
Na světě najdete jen velmi málo aut, ve kterých můžete být na zadních sedadlech vezeni v takovém komfortu takovou rychlostí. Pokud vůbec nějaké druhé existuje.
Proč ho nechtít?
Má svá léta a v některých ohledech je to znát. A pokud byste zatoužili superrychlé limuzíně, kterou chcete sami řídit, není Flying Spur Speed autem první volby.
Cena
Základní cena vozu (Continental Flying Spur Speed): 172 300 Eur (cca 4,38 milionu Kč)
Cena testovaného provedení (Continental Flying Spur Speed + příplatková výbava): 189 490 Eur (cca 4,81 milionu Kč)
Technické údaje
Motor
Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný dvanáctiválec s uspořádáním do W uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 5 998 ccm
Největší výkon: 449 kW (610 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 750 Nm při 1 700 - 5 600 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 322 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 26,2 l
Mimo město: 11,7 l
Kombinovaná: 17,0 l
Objem palivové nádrže: 90 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5 290 mm
Šířka: 1 976 mm
Výška: 1 388 mm
Rozvor náprav: 3 065 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 525 kg
Užitečná hmotnost: 415 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 475 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien