Rychlý test Bentley Conti Flying Spur Speed: britská M7

(+ video) Divím se, že se BMW pořád vyhýbá stvoření rychlé sedmičky, konkurence takové auto dávno nabízí. A kouzlu mu nechybí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Bentley Conti Flying Spur Speed: britská M7

11.11.2012 | Pavel Janda | 18 příspěvků

Rychlý test Bentley Conti Flying Spur Speed: britská M7

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Divím se, že se BMW pořád vyhýbá stvoření rychlé sedmičky, konkurence takové auto dávno nabízí. A kouzlu mu nechybí.

Myslet lze rozumem, pochopit Flying Spur jen srdcem

Bentley Continental Flying Spur Speed je v mnoha ohledech projev toho nejlepšího, co lze mezi sedany této třídy koupit, ale už ze zkraje zmíněných důvodu nenabízí o tolik více než mnohdy citelně levnější konkurence. Testované auto přišlo skoro na 5 milionů korun a s ohledem na dobu svého vzniku se dostupnějšími souputníky v lecčems nechá i překonat - zejména palubní elektronika je očividně pozadu za tím, co dnes má BMW ve svém iDrive nebo i koncernové Audi v MMI.

Jakkoli je příjemné, že systém mluví česky, slova „Na trase se vyskytly dopravní komplikace” vyřčená úplně stejným hlasem jako v navigaci Amundsen ve Škodě Rapid, navíc systémem s podobným grafickým rozhraním, dávají najevo, že tohle absolutní špička ve všech směrech prostě není. A najdou se i jiné, podstatnější neduhy - v autě tohoto typu bych si představoval zejména lepší odstínění aerodynamického hluku, tohle může těm nejnáročnějším vadit.

Rychlý test Bentley Conti Flying Spur Speed: britská M7 - 26 - Test Bentley Continental Flying Spur Speed rychly 12Rychlý test Bentley Conti Flying Spur Speed: britská M7 - 27 - Test Bentley Continental Flying Spur Speed rychly 13Rychlý test Bentley Conti Flying Spur Speed: britská M7 - 28 - Test Bentley Continental Flying Spur Speed rychly 16

Ani z pozice řidiče nepředstavuje Flying Spur Speed něco naprosto mimořádného. Nemám pocit, že bych do něj sedl a ocitl se v jiném světě, který jsem dosud znal leda z vyprávění. Ano, je nehorázně rychlé, ovládá se relativně snadno, po stránce komfortu a rychlosti jsem se ale lépe než třeba v M5 necítil. A to je pro Bentley jistě automobilový plebs.

Štěstí tohoto auta je, že většina zmíněných záležitostí vlastně není podstatná. Řízení je u podobné limuzíny jen prostředek k dosažení cíle, kterým je zajištění maximálního komfortu a rychlosti přepravy pro cestující vzadu. Nemůžete si stěžovat, že řídit tohle auto není slast, když to člověka, který jej kupuje, vlastně nezajímá. A pokud ano, tak na úrovni nesnesitelné/nesnesitelné a v tomto ohledu je všechno v pořádku. Pokud by si nějaký firemní řidič stěžoval na to, že musí někoho vozit tímhle autem, vezmu to za něj.

Spojení komfortu, rychlosti a příjemnosti přepravy pro ty, kteří neřídí, že ve Flying Spur Speed mimořádné a ano, tímto vůz svou existenci ospravedlňuje. Takhle nějak bych si představoval BMW M7 ušité podle aktuálních mnichovských vzorů - kombinace komfortu a rychlosti M5 rozšířená i tam, kam dnes v M5 nesahá, tedy na zadní sedadla.

Přes tato slova ale nejde o vůz, jehož koupi byste mohli „vymyslet”, příplatek za ten malý kousek jedinečnosti ve zmíněném směru je příliš velký. Pár milionů navíc si tak většina majitelů připlatí zřejmě hlavně za image, styl a výjimečnost značky Bentley, nebo prostě za to, že chtějí mít to nejlepší v určitém směru, za jakoukoli cenu. Dopočítat se k podobnému rozhodnutí rozumem asi nelze, pochopit jej srdcem ale ano. Já s tím problém nemám, otázkou pro mě ale je, jak dlouho bude za současného stavu světa existovat dostatek lidí, kteří budou moci při koupi auta nechat rozum stranou...

Rychlý test Bentley Conti Flying Spur Speed: britská M7 - 29 - Test Bentley Continental Flying Spur Speed rychly 11Rychlý test Bentley Conti Flying Spur Speed: britská M7 - 30 - Test Bentley Continental Flying Spur Speed rychly 38Rychlý test Bentley Conti Flying Spur Speed: britská M7 - 31 - Test Bentley Continental Flying Spur Speed rychly 79

Proč ho chtít?

Na světě najdete jen velmi málo aut, ve kterých můžete být na zadních sedadlech vezeni v takovém komfortu takovou rychlostí. Pokud vůbec nějaké druhé existuje.

Proč ho nechtít?

Má svá léta a v některých ohledech je to znát. A pokud byste zatoužili superrychlé limuzíně, kterou chcete sami řídit, není Flying Spur Speed autem první volby.

Cena

Základní cena vozu (Continental Flying Spur Speed): 172 300 Eur (cca 4,38 milionu Kč)
Cena testovaného provedení (Continental Flying Spur Speed + příplatková výbava): 189 490 Eur (cca 4,81 milionu Kč)

Technické údaje

Motor

Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný dvanáctiválec s uspořádáním do W uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 5 998 ccm
Největší výkon: 449 kW (610 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 750 Nm při 1 700 - 5 600 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 322 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 26,2 l
Mimo město: 11,7 l
Kombinovaná: 17,0 l
Objem palivové nádrže: 90 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 5 290 mm
Šířka: 1 976 mm
Výška: 1 388 mm
Rozvor náprav: 3 065 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 525 kg
Užitečná hmotnost: 415 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 475 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze 18 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše