Rychlý test BMW M6 F13 s manuální převodovkou: vrchol mezi vrcholy

 | 28 příspěvků | 19.4.2013 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený J.C.

Skvělý test úžasného auta,.. | 19.4.2013 09:16reagovat
avatar

Skvělý test úžasného auta, slintám. Věřil jsem, že M6 s manuálem bude skvělá. Od začátku týdne tu vyšly zajímavé testy, ale na tahle auta je Mr. PJ jednička.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Skvělý test úžasného auta,.. | 19.4.2013 09:18reagovat
avatar

pridavam se, tohle vezme za srdce. jen fakt nechapu, proc to tu bmw neprodava, co by mu to asi udelalo...

Nepřihlášený MMenc

Ja vím, že ten zvuk je z r.. | 19.4.2013 09:22reagovat
avatar

Ja vím, že ten zvuk je z repráků, ale je skvělej :-) To má říz už na poslech :-) Test bezvadný, to jsem zase jednou jen hltal.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený M. Sixt

Tohle tesat: "co si sami n.. | 19.4.2013 09:28reagovat
avatar

Tohle tesat: "co si sami neodřídíte, to nemáte, na všechno ostatní je tady Playstation." Kdo chce umělá auta, ať si koupí konzoli. Vážně moc pěkný článek.

Nepřihlášený Embed

Docenit manuál neumí každý,.. | 19.4.2013 09:30reagovat
avatar

Docenit manuál neumí každý, moc za to děkuju. Líbí se mi celá ta story kolem Maxe Ahmeho a tohle k tomu. Možná jsem naivní, ale třeba takové věci vážně přinutí BMW změnit přístup.

Nepřihlášený Snowman000

Tak zase som 10 minut nedy.. | 19.4.2013 09:41reagovat
avatar

Tak zase som 10 minut nedychal a cely sa oslintal...proste nech zije manual :) Velke diky Maxovi a obrovska poklona PJ! DAKUJEM

Nepřihlášený JKT

Docela sluśný udělat test.. | 19.4.2013 09:51reagovat
avatar

Docela sluśný udělat test takového auta teď v ČR a ještě takhle pěkně. Nic není dokonalý, ale nechci rýt, tohle se mi vážně líbí.

Nepřihlášený RoVi

Dobrá ptáce, test i auto... | 19.4.2013 10:02reagovat
avatar

Dobrá ptáce, test i auto. Jen víc takových.

Nepřihlášený Otes

Reakce na: Ja vím, že ten zvuk je z r.. | 19.4.2013 10:05reagovat
avatar

No mě se zase naopak ten zvuk z repráku absolutně hnusí, V8 má znít jinak...

Nepřihlášený Rob Kolář

Uvádění románových příběhů.. | 19.4.2013 10:17reagovat
avatar

Uvádění románových příběhů na pravou míru, když jsme u toho Saturnina :) Klasický pjanda, líbí.

Nepřihlášený jarka

Krásná óda na manuál, ámen.. | 19.4.2013 13:26reagovat
avatar

Krásná óda na manuál, ámen.

Nepřihlášený mattbaylesa

Tomu ja rikam ZDTecko - za.. | 19.4.2013 13:51reagovat
avatar

Tomu ja rikam ZDTecko - zatracene dobry test... Ne, vazne, jako bych se tim svezl, dekuji.

Nepřihlášený Vincent

Možná je to zkreslením via.. | 19.4.2013 17:06reagovat
avatar

Možná je to zkreslením via reproduktory, ale zní to jako čtyřválec s děravým výfukem. A všimli jste si, jak se mu nechce do otáček, alespoň podle zvuku? Nevím, ale jako by to byl diesel. Kde že ty vody V10 jsou.....

karelpipa

ten zvuk je teda strašnej. | 19.4.2013 21:20reagovat
avatar

ten zvuk je teda strašnej.

Nepřihlášený Petr Š.

Velmi dobrý test ...a hlav.. | 20.4.2013 10:27reagovat
avatar

Velmi dobrý test ...a hlavně je to něco jiného, než na ostatních "auto webech". Vždycky zamáčknu slzu, když si vzpomenu na starší BMW s manuálem a atmosférou. Tehdy ještě svět dával smysl:).

P.S. - Bude v dohledné době test Mazdy 6 s benzínovým motorem a manuálem?

Nepřihlášený drugster

Vypada vymazlene, neuveri.. | 20.4.2013 10:37reagovat
avatar

Vypada vymazlene, neuveritelne potentne, a to rikam i pres to, ze jsem o 6er obecne rekl, ze je to parnik, se kterym se na zaoceanskou plavbu nevydam. S fofr klackem je to proste vic auto pro chlapy :-)

Nepřihlášený Zdenek

Může mi někde vysvětlit, p.. | 20.4.2013 13:08reagovat
avatar

Může mi někde vysvětlit, proč má pan řidič na fotkách rozmazanej obličej? To je jakože tajný jo?

Nepřihlášený Vincent

Ještě jena věc, klidně mě.. | 20.4.2013 14:32reagovat
avatar

Ještě jena věc, klidně mě ukamenujte. Je vidět, jak p. Janda neustále s autem zápasí, což může být jistě zábavné. Ale s půltunovým mrňavým Caterhamem, nebo třeba GT86, ale s dvoutunovým, pětimetrovým autem, který je rádo, že se vůbec vejde na okresku, tam bych spíš uvítal efektivitu - a tudíž 4X4. Snad bude M3 lepší.

Nepřihlášený Jirka

Jedním slovem úžasné... měl.. | 20.4.2013 19:31reagovat
avatar

Jedním slovem úžasné... měl jsem čest M6 řídit, ale s manuálem to musí být ještě větší zábava a peklo :-)

Nepřihlášený Petr

Vincent: Na videu výjime.. | 20.4.2013 20:08reagovat
avatar

Vincent:

Na videu výjimečně není Janda, řídil někdo jiný. Janda řídí úplně, ale úplně jinak.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vincent

Reakce na: Vincent: Na videu výjime.. | 20.4.2013 20:15reagovat
avatar

Aha...no, podle nohou a rukou identifikuju maximálně mojí přítelkyni, pana Jandu ne :)

což ovšem na věci nic nemění....

Nepřihlášený David

Hodně pěkný článek, dost z.. | 20.4.2013 23:36reagovat
avatar

Hodně pěkný článek, dost závidím zkušenost s novou M6 a navíc s manuálem. Hodně se mi líbí, že má autor zdravý rozum, říká co si myslí a má podobné názory jako já :) K článku bych řekl toto: vadí mi používání nesmyslně dlouhých závorek, po jejichž přečtení pomalu nevím na co další věta navazuje. Taky mě dost zaráží to, že autor asi po sobě nečte článek než ho uveřejní, je tam hromada dvojitých slov a chybějících písmen..ubírá to na profesionalitě a určitě by každý ocenil, kdyby to bylo aspon po technické stránce bez chyby.

Nepřihlášený Vincent

Jo...a problém 5er a 6er j.. | 21.4.2013 00:05reagovat
avatar

Jo...a problém 5er a 6er je, že obě řady "nadokovali" na sedmičku.... minulé generace měly hybridní platformu, vpředu hliník.... řídil jsem E60 M5, převodovka sice kope, ale vadí to? V10 byla poezie. Točivá bestie. Lineární, žádný kopance newtonmetrů "vocpodu". Škoda, že v M neprosadili pokračování....ale co kdyby vzniklo "proper" M? Kdyby vedle sebe stála F10 a F12 s T V8 a V10? Štěknul by někdo po V8? Kromě lidí, co potřebujou kopanec ve 1200 otáčkách? Kolik takových si kupovalo M? Ale jedna krize a omezování tady byla v 70tých letech, třeba to zase přejde.

Nepřihlášený Richard

Pěkný článek, ostatně jako.. | 24.4.2013 08:29reagovat
avatar

Pěkný článek, ostatně jako vždy. Líbí se mi vyzdvihnuté řídičské atributy, které dělají řízení vozu řízením. Jsem rád, že existuje takový web, který vyzdvihuje a v recenzi dokáže ocenit pravou radost z jízdy:) Jsem spokojeným návštěvníkem.

Vzhledem k často zmíněné klasice v podobě manuální převodovky a spojkového pedálu si ale nedokážu odpustit jednu výtku: meziplyn, který je předváděn na videu není ničím jiným, než drcnutí do plynu, aby se srovnaly otáčky lamely spojky a setrvačníku. Třeba motorek v tomhle pomáhá antihop spojka, která zajistí krátký prokluz. Toto dělá snad každá začátečnice, protože jinak auto cukne, nebo je nutné déle nechat spojku v záběru.

Pokud také dodáváte, že nejde o absolutní nahánění desetinek sekundy-s čímž souhlasím, zkuste předvádět klasický meziplyn s dvojitým vyšlápnutím spojky. Jednak je technika náročnější (logické, protože pouhé ťuknutí do plynu je značně simple), dále ušetříte převodovce synchronizační čas/prodloužíte její životnost a to celkem podstatně a v neposlední řadě zařazení probíhá s menším tlakem na řadicí páku.

Kdyby se jela absolutní pila, myslím, že málokdo dokáže dávat přesné meziplyny pod plnýma brzdama před zatáčkou. Nicméně věnovat tolik prostoru v článku, kde jsem nabyl dojmu o opravdové řidičské nirváně, ťukání do plynu, to mi přijde bezvýznamné a jen pro zdánlivý efekt.

PS: zkuste se projet silnějším vozem, zejména BMW z devadesátých let - a je mi jasné, že jste to udělal - velice rychle poznáte, kdo uměl opravdu řadit a kdo prasecky zřadil na dvojku do 5tis. 1/min.

Nepřihlášený Davcza

Richard: Jak už tu v di.. | 25.4.2013 08:34reagovat
avatar

Richard:

Jak už tu v diskuzi bylo zmíněno, na videu výjimečně neřídí autor testu, ten vámi popisovaným způsobem řadí běžně, hádám, že zřejmě řídí majitel...?

Nepřihlášený porsche

jen je mi líto majitele té.. | 13.5.2013 14:27reagovat
avatar

jen je mi líto majitele té M6, když se snažil dohnat to Porsche, to bylo asi poprvé co zapochyboval o BMW :)

Nepřihlášený Máchal

Měl jsem tu ČEST řídit M6.. | 9.9.2013 12:59reagovat
avatar

Měl jsem tu ČEST řídit M6 E63 V10 a musím říct, že to mělo zvouček oproti tomuto V8. Manuál bych bral, ale s V10 :-)

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše