Test Ford Mustang Boss 302 2012: šéf dostupných rychlíků

Mnozí jakýkoli Mustang častují slovy „americkej kýbl” a věřím, že pro to mají dobré důvody. Jenže ostrá verze Boss 302 prostě funguje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Ford Mustang Boss 302 2012: šéf dostupných rychlíků

19.12.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Ford Mustang Boss 302 2012: šéf dostupných rychlíků

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnozí jakýkoli Mustang častují slovy „americkej kýbl” a věřím, že pro to mají dobré důvody. Jenže ostrá verze Boss 302 prostě funguje.

Vzhledem k ceně úžasný

Nemohu říci, že by Ford Mustang Boss 302 byl autem podle mého gusta. Mám raději vozy sofistikovanější, třeba i méně výkonné, ale lehčí a přesnější. Tu pravou extázi za volantem zažívám tehdy, když třeba i trochu odříkavé auto dovoluje precizně dosahovat jednoho jasného maxima. A nemusím při tom jet 200 km/h.

Tohle Boss 302 neumí, ale to neznamená, že není zajímavý. Jízda s ním je z mého pohledu taková lacinější americká zábava - pustíte z hlavy nějakou snahu o precizní řízení a s plavností vozu vlastní si užíváte lehce klouzavých průletů zatáčkami třeba i ve 150 km/h. Auto na to má výkon, naladění i dostatečnou čitelnost a ovladatelnost.

Navíc je třeba říci, že i přes tento charakter není pomalý a mnoho oněch precizních strojů za vyšší ceny prostě rozválcuje svou silou. Agregát o objemu 302 kubických palců je v daném naladění dokonalost svého druhu, i když by v žádné anketě o motor roku nemohl vyhrát ani omylem - na to není ani dost „zelený”, ani dost „moderní”.

A to samé lze vlastně říci o autě jako takovém. Ono nemá žádnou výraznou technickou přednost, na papíře neokouzlí ani absolutním výkonem nebo hmotností. Jenže v reálu prostě funguje, je s ním spousta legrace a na okruhu potrápí i lecjakou 911.

Nejkouzelnější je ale to, kolik všechno zmíněné stojí. V Americe je Mustang odjakživa skoro za hubičku, u Denkeru si Boss 302 můžete koupit úplně nový za 1 272 000 Kč včetně daně. A to je hodně slušná cena za vůz, který dokáže v mnoha ohledech konkurovat lecjakému dvoumilionovému sporťáku. Jestli by mě něco přinutilo o něm přemýšlet i přes ne úplnou oddanost jeho charakteru, pak je to právě tohle - za dané peníze se prostě nic podobně schopného neprodává.

Test Ford Mustang Boss 302 2012: šéf dostupných rychlíků - 34 - Test Ford Mustang Boss 302 2012 rychly 01Test Ford Mustang Boss 302 2012: šéf dostupných rychlíků - 35 - Test Ford Mustang Boss 302 2012 rychly 30Test Ford Mustang Boss 302 2012: šéf dostupných rychlíků - 36 - Test Ford Mustang Boss 302 2012 rychly 32

Cena

Základní cena vozu u Denkeru (Mustang Boss 302 2012): 1 272 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 4 951 ccm
Největší výkon: 331 kW (450 k) při 7 400 ot./min
Největší točivý moment: 515 Nm při 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 277 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,1 s
Zrychlení z 0 na 160 km/h: 9,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km) dle amerických norem:
Město: 13,8 l
Dálnice: 9,0 l
Kombinovaná: 11,8 l
Objem palivové nádrže: 60,5 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 778 mm
Šířka: 1 877 mm
Výška: 1 400 mm
Rozvor náprav: 2 270 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 647 kg
Užitečná hmotnost: - kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 379 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše