Rychlý test Honda Civic 1,6 i-DTEC: nejúspornější kompakt poslední dekády

(+ video) Ve většině ohledů z řady dalších kompaktů nevystupuje, v jednom je ale roznáší na kopytech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Honda Civic 1,6 i-DTEC: nejúspornější kompakt poslední dekády

30.5.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Rychlý test Honda Civic 1,6 i-DTEC: nejúspornější kompakt poslední dekády

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Ve většině ohledů z řady dalších kompaktů nevystupuje, v jednom je ale roznáší na kopytech.

Motor je to skvělý, ale vyplatí se?

Příznivcem dieselů jsem se nestal a už se jím asi nikdy nestanu, jejich vyšší provozní efektivitu ale respektuji. Když je navíc ve spojení s dalšími přednostmi motoru tak mimořádná jako u Civicu 1,6 i-DTEC, je výsledek i něčím, co bych si dokázal oblíbit - přece jen jsou cesty, na kterých takový motor odvede službu, kterou vyžadujete. Že je přitom mimořádně úsporný snad nebude nikomu vadit.

Ale to je asi špatný pohled. Předpokládám, že typickým zájemcem o podobným motorem vybavený vůz je palivový šetřílek až za hrob, který jakoukoli další funkci vnímá až v druhé řadě. Vtipné ale je, že rovněž takovým testovaný motor musí být schopen učarovat - je superúsporný a nemá, snad krom jen průměrného zvukového projevu, žádný podstatný nedostatek, pro který by bylo nutné jej zavrhovat. Rozumný charakter, vynikající ovladatelnost, slušná dynamika, to jsou všechno plusové body navíc. U zákazníků tohoto typu má podle mě Honda slušnou šanci zabodovat, neboť z hlediska spotřeby i celkových kvalit nabízí v tomto motorovém segmentu ze všech automobilek nejvíce.

Jinou otázkou ale je, jestli se investice do této pohonné jednotky vyplatí. Už fakt, že Civic s ním v základu stojí 464 000 Kč, může šetřílky odradit. Výhodou sice je, že Honda srovnatelně výkonný benzinový motor nenabízí, ale už to, že přijde dráž, než kolegou pravidelně opěvovaný a dynamicky podstatně potentnější 1,8 i-VTEC, leccos naznačuje. Navíc, pokud někdo chce šetřit, pravděpodobně bude jezdit pomalu a vyšší výkon než u základní benzinové jedna-čtyřky (100 koní...) stejně nevyužije. Oproti ní je dietní DTEC o 85 tisíc korun dražší a to je sakra hodně peněz.

Pokud budu optimistický a řeknu, že s dieselem bude jezdit s o 2 litry nižší spotřebou, pak jsme na úspoře nějakých 70 Kč na 100 km a nutnosti najet asi tak 120 tisíc km, abyste začali „vydělávat”. Jakkoli zde zůstane ve hře vyšší zůstatková hodnota dieselu (ale také je zde časová hodnota peněz, oněch 85 tisíc můžete vrazit třeba do... akcií Hondy a vydělávat jinak), je to pro strýčka Skrblíka s řidičákem poněkud hodně vzdálená meta. Tyhle počty ale musíte zvážit sami - pokud skončíte v plusu, doporučuji už jen cestu k nejbližšímu dealerovi Hondy a alespoň krátkou projížďku. Jestli se vám tento motor bude líbit v poslední generaci Civicu jako takovém, je totiž ještě trochu jiný rébus...

Rychlý test Honda Civic 1,6 i-DTEC: nejúspornější kompakt poslední dekády - 43 - Honda Civic 1 6 i-DTEC test 005Rychlý test Honda Civic 1,6 i-DTEC: nejúspornější kompakt poslední dekády - 44 - Honda Civic 1 6 i-DTEC test 073Rychlý test Honda Civic 1,6 i-DTEC: nejúspornější kompakt poslední dekády - 45 - Honda Civic 1 6 i-DTEC test 141

Cena

Základní cena vozu (1,4 i-VTEC S): 379 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (1,6 i-DTEC S): 464 000 Kč
Cena testovaného provedení (1,6 i-DTEC Sport): 514 000 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 597 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 207 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,0 l
Mimo město: 3,3 l
Kombinovaná: 3,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 300 mm
Šířka: 1 770 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Provozní hmotnost EU/DIN: 1 381/1 306 kg
Užitečná hmotnost: 489 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 467 - 477 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 368 -1 378 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.