Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Honda Civic 1,6 i-DTEC: nejúspornější kompakt poslední dekády
30.5.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Ve většině ohledů z řady dalších kompaktů nevystupuje, v jednom je ale roznáší na kopytech.
Přehled kapitol
Motor je to skvělý, ale vyplatí se?
Příznivcem dieselů jsem se nestal a už se jím asi nikdy nestanu, jejich vyšší provozní efektivitu ale respektuji. Když je navíc ve spojení s dalšími přednostmi motoru tak mimořádná jako u Civicu 1,6 i-DTEC, je výsledek i něčím, co bych si dokázal oblíbit - přece jen jsou cesty, na kterých takový motor odvede službu, kterou vyžadujete. Že je přitom mimořádně úsporný snad nebude nikomu vadit.
Ale to je asi špatný pohled. Předpokládám, že typickým zájemcem o podobným motorem vybavený vůz je palivový šetřílek až za hrob, který jakoukoli další funkci vnímá až v druhé řadě. Vtipné ale je, že rovněž takovým testovaný motor musí být schopen učarovat - je superúsporný a nemá, snad krom jen průměrného zvukového projevu, žádný podstatný nedostatek, pro který by bylo nutné jej zavrhovat. Rozumný charakter, vynikající ovladatelnost, slušná dynamika, to jsou všechno plusové body navíc. U zákazníků tohoto typu má podle mě Honda slušnou šanci zabodovat, neboť z hlediska spotřeby i celkových kvalit nabízí v tomto motorovém segmentu ze všech automobilek nejvíce.
Jinou otázkou ale je, jestli se investice do této pohonné jednotky vyplatí. Už fakt, že Civic s ním v základu stojí 464 000 Kč, může šetřílky odradit. Výhodou sice je, že Honda srovnatelně výkonný benzinový motor nenabízí, ale už to, že přijde dráž, než kolegou pravidelně opěvovaný a dynamicky podstatně potentnější 1,8 i-VTEC, leccos naznačuje. Navíc, pokud někdo chce šetřit, pravděpodobně bude jezdit pomalu a vyšší výkon než u základní benzinové jedna-čtyřky (100 koní...) stejně nevyužije. Oproti ní je dietní DTEC o 85 tisíc korun dražší a to je sakra hodně peněz.
Pokud budu optimistický a řeknu, že s dieselem bude jezdit s o 2 litry nižší spotřebou, pak jsme na úspoře nějakých 70 Kč na 100 km a nutnosti najet asi tak 120 tisíc km, abyste začali „vydělávat”. Jakkoli zde zůstane ve hře vyšší zůstatková hodnota dieselu (ale také je zde časová hodnota peněz, oněch 85 tisíc můžete vrazit třeba do... akcií Hondy a vydělávat jinak), je to pro strýčka Skrblíka s řidičákem poněkud hodně vzdálená meta. Tyhle počty ale musíte zvážit sami - pokud skončíte v plusu, doporučuji už jen cestu k nejbližšímu dealerovi Hondy a alespoň krátkou projížďku. Jestli se vám tento motor bude líbit v poslední generaci Civicu jako takovém, je totiž ještě trochu jiný rébus...
Cena
Základní cena vozu (1,4 i-VTEC S): 379 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (1,6 i-DTEC S): 464 000 Kč
Cena testovaného provedení (1,6 i-DTEC Sport): 514 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 597 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 207 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,0 l
Mimo město: 3,3 l
Kombinovaná: 3,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 300 mm
Šířka: 1 770 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Provozní hmotnost EU/DIN: 1 381/1 306 kg
Užitečná hmotnost: 489 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 467 - 477 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 368 -1 378 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejčtenější články
- Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva