Rychlý test Honda Civic Tourer 2014 1,8i: kufrový premiant

Honda po letech doplnila nabídku Civicu kombíkem. Největší kufr ve třídě a neotřelý design mu prodeje mohou pomoci vylepšit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Honda Civic Tourer 2014 1,8i: kufrový premiant

25.5.2014 | Mirek Brokeš | 53 příspěvků

Rychlý test Honda Civic Tourer 2014 1,8i: kufrový premiant

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Honda po letech doplnila nabídku Civicu kombíkem. Největší kufr ve třídě a neotřelý design mu prodeje mohou pomoci vylepšit.

Civic Tourer za úvahu určitě stojí

Tourer přichází do jednoho z nejnabitějších segmentů a jako hlavní trumf hned v úvodu vynesl základní objem zavazadelníku. V tomto ohledu je to opravdu karta, na kterou konkurence zatím nemá odpověď a pokud se vezme do úvahy variabilita zadních sedadel, na její nalezení si asi ještě chvíli počkáme. Od začátku si ale kladu otázku, zdali to bude opravdu stačit - vítězství v dílčí kategorii není vše.

V těch ostatních Japonka s britským pasem už tak pevná v kramflecích není. Design přeskočím, u něj si každý napíše své plus či mínus podle vlastní chutě, pokulhávající ergonomii kabiny už ale opomenout nelze. Stejně tak tahá za kratší konec při hodnocení motorové nabídky, na výběr je pouze mezi benzínovou 1,8 a dieselovou 1,6.

Pokud se ale omezíme na srovnání výkonově podobných verzí, začne se poměr sil vyrovnávat. Octavia Combi 1,4 TSI nabídne větší prostor pro posádku a výrazně širší možnost individualizace, jenže je to auto, kterých stojí na každém rohu pět a navíc bude citelně dražší a nebude mít nastavitelné tlumiče. Golfů Variant už bude na silnicích výrazně méně, cenově to bude podobný příběh a navíc si ho budete muset důkladně hlídat před nenechavci. Z koncernové nabídky tak bude nejtvrdším oříškem Seat Leon ST a obávám se, že v jeho případě bude Civic bojovat marně. V rámci asijské konkurence ale Civic Tourer docela září.

Osobně si myslím, že Tourer má na trhu daleko větší šanci uspět než jeho krátký sourozenec. Civic sám o sobě je dobré auto, přesto je na něm znát osamocenost Hondy. Kombík k jeho dobrým vlastnostem přidává onen již zmíněný trumf a pokud je pro vás přepravní kapacita důležitá, lze jej považovat za velmi zajímavou alternativu čemukoliv, co se na trhu dá koupit.

Otázkou je, zda při koupi zvolit testovaný benzínový motor či superúspornou dieselovou 1,6. Ta bude v extrému citelně pomalejší, ale v běžném provozu se odmění opravdu minimální spotřebou a překvapivě i menším hlukem. Bohužel se za ní připlácí 35 000 Kč, takže se vyplatí jen těm s velkým kilometrovým nájezdem.

Rychlý test Honda Civic Tourer 2014 1,8i: kufrový premiant - 36 - Test Honda Civic Tourer 2014 ext 09 Rychlý test Honda Civic Tourer 2014 1,8i: kufrový premiant - 37 - Test Honda Civic Tourer 2014 int 01 Rychlý test Honda Civic Tourer 2014 1,8i: kufrový premiant - 38 - Test Honda Civic Tourer 2014 motor 02

Cena

Základní cena vozu (Civic Tourer 1,8 i-VTEC Comfort): 457 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Civic Tourer 1,8 i-VTEC Lifestyle): 531 400 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 104 kW (142 k) při 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 174 Nm při 4 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 535 mm
Šířka: 1 770 mm
Výška: 1 465 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Provozní hmotnost (vč. řidiče): 1 355 - 1 415 kg
Užitečná hmotnost (bez řidiče): 450 - 510 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 624 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 668 l

Diskuze 53 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše