Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Honda Civic Tourer 2014 1,8i: kufrový premiant
25.5.2014 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Honda po letech doplnila nabídku Civicu kombíkem. Největší kufr ve třídě a neotřelý design mu prodeje mohou pomoci vylepšit.
Přehled kapitol
Civic Tourer za úvahu určitě stojí
Tourer přichází do jednoho z nejnabitějších segmentů a jako hlavní trumf hned v úvodu vynesl základní objem zavazadelníku. V tomto ohledu je to opravdu karta, na kterou konkurence zatím nemá odpověď a pokud se vezme do úvahy variabilita zadních sedadel, na její nalezení si asi ještě chvíli počkáme. Od začátku si ale kladu otázku, zdali to bude opravdu stačit - vítězství v dílčí kategorii není vše.
V těch ostatních Japonka s britským pasem už tak pevná v kramflecích není. Design přeskočím, u něj si každý napíše své plus či mínus podle vlastní chutě, pokulhávající ergonomii kabiny už ale opomenout nelze. Stejně tak tahá za kratší konec při hodnocení motorové nabídky, na výběr je pouze mezi benzínovou 1,8 a dieselovou 1,6.
Pokud se ale omezíme na srovnání výkonově podobných verzí, začne se poměr sil vyrovnávat. Octavia Combi 1,4 TSI nabídne větší prostor pro posádku a výrazně širší možnost individualizace, jenže je to auto, kterých stojí na každém rohu pět a navíc bude citelně dražší a nebude mít nastavitelné tlumiče. Golfů Variant už bude na silnicích výrazně méně, cenově to bude podobný příběh a navíc si ho budete muset důkladně hlídat před nenechavci. Z koncernové nabídky tak bude nejtvrdším oříškem Seat Leon ST a obávám se, že v jeho případě bude Civic bojovat marně. V rámci asijské konkurence ale Civic Tourer docela září.
Osobně si myslím, že Tourer má na trhu daleko větší šanci uspět než jeho krátký sourozenec. Civic sám o sobě je dobré auto, přesto je na něm znát osamocenost Hondy. Kombík k jeho dobrým vlastnostem přidává onen již zmíněný trumf a pokud je pro vás přepravní kapacita důležitá, lze jej považovat za velmi zajímavou alternativu čemukoliv, co se na trhu dá koupit.
Otázkou je, zda při koupi zvolit testovaný benzínový motor či superúspornou dieselovou 1,6. Ta bude v extrému citelně pomalejší, ale v běžném provozu se odmění opravdu minimální spotřebou a překvapivě i menším hlukem. Bohužel se za ní připlácí 35 000 Kč, takže se vyplatí jen těm s velkým kilometrovým nájezdem.
Cena
Základní cena vozu (Civic Tourer 1,8 i-VTEC Comfort): 457 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Civic Tourer 1,8 i-VTEC Lifestyle): 531 400 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 104 kW (142 k) při 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 174 Nm při 4 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 535 mm
Šířka: 1 770 mm
Výška: 1 465 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Provozní hmotnost (vč. řidiče): 1 355 - 1 415 kg
Užitečná hmotnost (bez řidiče): 450 - 510 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 624 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 668 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch