Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Mercedes ML 63 AMG 2012: Grizzly
17.8.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Auta od Mercedesu mají někteří ve zvyku označovat jako medvědy. Takto to dopadne, když se z jednoho z největších stane šelma.
Přehled kapitol
Vážně kus medvěda
Nový Mercedes ML 63 AMG je skutečně něco jako grizzly. Tento medvěd může v extrémním případě vážit až k 700 kilogramů, přesto dokáže běžet rychlostí až 55 km/h. A teď se ukaž, Usaine Bolte, kdo je tu král.
Není to můj šálek kávy, ale jisté kouzlo ani takovému autu nejde upřít - sedět někde v místech, kde spočinete v autobusu a z pozice kárajícího pana učitele sledovat marné snažení řidiče sporťáku střední třídy, kterak se marně snaží prodat svých 300 nebo 350 koní a ukázat dorážejícímu autobusu záda. A nejde je jen o to. Špičkové ML není jen výkonné a rychlé, je i komfortní, prostorné, na své proporce se slušně řídí a když na to přijde, projede i tam, kde se ostatní otáčejí. Je to prostě vše v jednom - nic není dokonalé, ale všechno je hodně dobré.
Podobný megamix ale pochopitelně něco stojí a není to jen nemalá pořizovací cena. Smířit se musíte i s vysokou spotřebou paliva - už fakt, že extrémní economy run znamenal 8,2 litru benzinu na 100 km něco naznačuje, v praxi budete s velkou opatrností jezdit podle předpisů za 13-15 litrů. Pár akcelerací a jste na 20, užívejte si dynamiky plnými doušky a okusíte padesátku. Extrém jsem nezkoušel, ale více než oněch 50 litrů to bude určitě. Konec konců i grizzly si před procházkou jistě zakousne nějakou tu laňku či dvě.
Nezdá se ale, že by tohle potenciální majitele trápilo, konec konců je to zřejmé už z papírových parametrů a přesto je ML 63 AMG nejprodávanějším AMG v České republice. Chápat to nemusíte, faktem ale je, že tohle auto funguje v rámci možností pozoruhodně dobře a pokud vás vlastnictví právě takto pojatého vozu bude těšit, nemám krom obecného odporu k rychlým SUV žádný věcný důvod vám jeho koupi rozmlouvat.
Proč ho chtít
Je to až fascinující kombinace tolika různých automobilových vlastností v jednom, z nichž snad žádná není ve srovnání s libovolnou konkurencí vyloženě špatná. Auto je rychlé, komfortní, silniční i terénní a jakkoli v žádné situaci není tak dobré jako vůz stvořený primárně pro to, či ono, ve všech je lepší, než byste čekali.
Proč ho nechtít
Rozhodně to není nejrozumnější a nejefektivnější způsob, jak se po světě přesouvat rychlostmi, které ML 63 AMG dokáže vyvinout. Ve všem, co dělá, zkrátka doplácí na svou všelijakost a pokud byste po vrcholném ML toužili pro jednu konkrétní vlastnost, najděte si raději vůz, který ji bez kompromisů zvládá lépe.
Cena
Základní cena vozu (ML 250 BlueTec 4Matic): 1 434 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (ML 63 AMG 4Matic): 2 779 200 Kč
Cena vozu v testovaném provedení (ML 63 AMG 4Matic + příplatková výbava): 3 287 988 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 5 481 ccm
Největší výkon: 386 kW (525 k) při 5 250 - 5 750 ot./min
Největší točivý moment: 700 Nm při 1 750 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 15,7 l
Mimo město: 9,6 l
Kombinovaná: 11,8 l
Objem palivové nádrže: 93 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 804 mm
Šířka: 1 1926mm
Výška: 1 796 mm
Rozvor náprav: 2 915 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 345 kg
Užitečná hmotnost: 705 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 690 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 100 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 23:22 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999