Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Mercedes SL 63 AMG 2013: maestro tango
19.8.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová generace ostrého SL není atlet, spíše tanečník v letech. Nepochybujte ale, že na silnici umí i tak předvést pořádné tango.
Přehled kapitol
Smím prosit?
Musím skončit, jak jsem začal. Nový Mercedes SL je i v provedení AMG majestát, pan Automobil, který se jen tak nenechá strhnout k nějakému bláznění. Je to takový učitel tance po padesátce - už ho asi nikdy neuvidíte lítat hodinu po parketu, pořád má ale potřebnou sílu, držení těla i eleganci. Svými schopnostmi, zkušenostmi a rozvahou pak dokáže předvádět něco mimořádného. Je to mistr, ke kterému chováte úctu, přestože víte, že byste jej v jakékoli taneční soutěži kdykoli porazili.
Takový je Mercedes SL 63 AMG a jeho jízdní projev. Navzdory svému výkonu to není žádný sporťák, na to není zejména potřebně čitelný a přesný. Vyměňuje to ale za zcela mimořádný komfort rychlé jízdy, který doplňuje luxusem i na roadster bezkonkurenčním prostorem. Pokud s ním budete chtít prožít rychlý přesun, budete naprosto spokojeni. Pokud zatoužíte po aktivnější jízdě, pak vás zklame až v momentě, kdy jej začnete přivádět ke krajnostem. Největším a zřejmě nejhůře akceptovatelným limitem je v takovém případě převodovka - náročnému zacházení vystavuje jasné stop a chápe se to vážně těžko. Když nějaká automobilka chce nabízet k nějakému modelu pouze automat, musí to být něco mimořádného, něco, co nebude vyhovovat leda pár promile zákazníků. To sedmikvalt v SL není, rozhodně ne při ostré jízdě.
Je faktem, že autu takové zacházení nesvědčí, že se při něm nesvede chovat precizně a že třeba vedle M6 bude na závodní dráze působit neohrabaně. Ale copak všechna auta musí být stejná? SL AMG se M6 možná přiblížilo, pořád ale hraje hlavně na komfortní strunu, kde se pro změnu nechytá bavorský konkurent. Ano, má preference je jinde a mohl bych se zlobit, že ji SL nevychází vstříc. Přesto říkám jen: „Smím prosit?” S tímhle maestrem si navzdory jeho limitům zatančím rád...
Cena
Základní cena vozu (SL 350): 2 444 200 Kč
Základní cena testovaného provedení (SL 63 AMG): 4 083 750 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 5 481 ccm
Největší výkon: 395 kW (537 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 800 Nm při 2 000 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 13,9 l
Mimo město: 7,6 l
Kombinovaná: 9,9 l
Objem palivové nádrže: 75 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 617 mm
Šířka: 1 877 mm
Výška: 1 315 mm
Rozvor náprav: 2 585 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 770 kg / 1 845 kg
Užitečná hmotnost: 380 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 364 504 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 10 minutami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva