Rychlý test Seat Toledo 2013 1,2 TSI 85: familia rapida

(+ video) Rapid nebo Toledo, které z dvojčat vybrat? Jsou rozdíly jen ve vzhledu, nebo i jinde? A bude stačit slabší verze nejmenšího TSI?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Seat Toledo 2013 1,2 TSI 85: familia rapida

3.7.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Rychlý test Seat Toledo 2013 1,2 TSI 85: familia rapida

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Rapid nebo Toledo, které z dvojčat vybrat? Jsou rozdíly jen ve vzhledu, nebo i jinde? A bude stačit slabší verze nejmenšího TSI?

Úspěšná recyklace za ne zcela úspěšnou cenu

Škodovka se sestrojením Rapidu pustila stejnou cestou, po které už nějakou dobu úspěšně kráčí Renault v Dacii. Vytáhla z archivu lety odzkoušenou techniku a poskládala svého vlastního Franksteina. Jeho životní roli postavila okolo filozofie, která je od převzetí Volkswagenem středobodem jejího fungování. Hodně muziky za málo peněz, alespoň takto se jej pokusila uvést při vstupu na trh. Seat k tomu přidal trochu z atraktivity své designové školy a přidal zavedené jméno. Bohužel, nefungovalo to ani u v jednom případě, alespoň ne zpočátku. Realita sice přinesla hodně muziky, ale pojem „málo peněz” si zákazníci evidentně vyložili jinak.

Dle mého názoru očekávali něco trochu jiného. Snad něco ve stylu Dacie, která vyrábí levná auta, která sice opravdu levně vypadají, ale svou úlohu si splní. Rapid/Toledo chce být levným vozem, ale současně chce působit drahým dojmem. V tom vidím jeho základní problém. Málokdo z jeho reálných zákazníků bude řešit, že přední náprava je z první Fabie a zadní snad z Octavie nebo odkud. Daleko podstatnější budou praktické schopnosti v podobě prostoru a odolnosti. Ano, to vše dostanou, k tomu i moderní techniku v podobě TSI motorů. Jenže proč platit 320 000 Kč za Toledo s 85 k pod kapotou, když Renault Fluence nabízející stejné papírově jízdní výkony stojí o 50 000 méně?

Ceny obou boleslavských sourozenců byly v nedávné době upraveny směrem dolů, což jejich atraktivitu na trhu zvýšilo. K velmi slušnému fungování na silnici a moderní technice pod kapotou konečně mohou nabídnout i výhodnější cenu. Přesto mám pocit, že ani teď se z nich nestane prodejní šlágr, stále zůstávají někde mezi tím, co zákazníci vnímají jako levné a co už jako drahé - pro první budou tyto modely s cenou pořád příliš vysoko, pro druhé budou nadále trochu ošizené (u Toleda to bylo patrné hlavně v interiéru). Jak se bude toto vnímání zákazníků vyvíjet, ukáže čas, po funkční stránce ale vůz i v dalším testu, až na zmíněné výtky, prospěl.

Rychlý test Seat Toledo 2013 1,2 TSI 85: familia rapida - 25 - Test Seat Toledo 1,2TSI 85 2013 Jizda 15Rychlý test Seat Toledo 2013 1,2 TSI 85: familia rapida - 26 - Test Seat Toledo 1,2TSI 85 2013 Motor 1Rychlý test Seat Toledo 2013 1,2 TSI 85: familia rapida - 27 - Test Seat Toledo 1,2TSI 85 2013 Int 01

Proč ho chtít?

Je to docela pohledné auto, které má očekávané schopnosti v podobě velké přepravní kapacity a schopnosti komfortně zvládat české cesty. Nečekaně dokáže být i zábavné.

Proč ho chtít?/Proč ho nechtít?

Na spoustě míst je šetření na materiálech až příliš viditelné. Na trhu se přitom najdou levnější alternativy, které šetření více najevo nedávají.

Cena

Základní cena vozu (Toledo 2013 1,2 MPI 55 kW Basis): 269 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Toledo 2013 1,2 TSI 63 kW Reference): 322 900 Kč
Cena testovaného provedení (Toledo 2013 1,2 TSI 63 kW Reference + paket Reference): 322 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 197 ccm
Největší výkon: 63 kW (85 k) při 4 800 ot./min
Největší točivý moment: 160 Nm při 1 500 - 3 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 183 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,5 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,1 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 482 mm
Šířka: 1 703 mm
Výška: 1 461 mm
Rozvor náprav: 2 602 mm
Pohotovostní hmotnost (bez řidiče): 1 155 kg
Užitečná hmotnost: 460 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 550 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše