Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Škoda Octavia III 1,6 TDI: nejlepší jízda na klice
27.4.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Nová Octavia s menším dieselem nezaujme dynamicky ani řidičsky, absence podobných ambicí ji ale dopřává smysluplnější naladění.
Přehled kapitol
Nejsmysluplnější z dostupných
Tohle je jeden z testů, které jsem původně nechtěl psát, protože jsem si myslel, že půjde jen o další už dobře známou Octavii. Jenže tomu tak není, její naladění je ve srovnání se zbytkem nabídky docela specifické a minimálně mezi dostupnějšími verzemi mi přijde být nejsmysluplnější. Kdo si koupí Octavii s tímto výkonem, tuplem pak s naftovým motorem, jistě věří hlavně ve schopnost auta s nadhledem zvládat běžné přesuny a být přitom z uživatelského hlediska i provozních nákladů nenáročné.
Tohle Octavia III 1,6 TDI splňuje bezezbytku a k tomu pochopitelně přidává všechny své už známé přednosti od kvalitního zpracování až po zcela mimořádný vnitřní prostor. Vůz sice není zářivým vrcholem nabídky slabších dieselových kompaktů, ani obchodem roku, doporučit jej ke koupi le navzdory mým zcela odlišným preferencím mohu. Jsem přesvědčen, že to pro zákazníky s očekáváními vkládanými do podobného typu auta bude uspokojivá volba.
Verze 1,2 TSI se vedle tohoto provedení zdá být lepším „kaufem” a z čistě papírového hlediska jím je - motor TSI je dynamicky plně srovnatelný, ani jeho spotřeba není podstatně vyšší, navíc je levnější a projevuje se komfortněji. Jenže celkové naladění dané verze jde zkrátka jiným směrem a pochybuji, že půjde změnit pár jinými volbami v konfigurátoru. Pokud tedy váháte zrovna mezi těmito dvěma provedeními, je jen otázkou, co budete ochotni obětovat. Bez kompromisů to nepůjde ani v jednom případě...
Proč ho chtít?
Tohle auto může používat i člověk s nulovými vlohami pro řízení. S automatickou převodovkou po vás nežádá prakticky nic krom elementární orientace v prostoru, přitom skýtá veškeré přednosti typické pro třetí generaci Octavie, zejména pak enormní vnitřní prostor pro cestující i zavazadla. Je velmi úsporné a jeho žádoucím specifikem v rámci nabídky Octavie je naladění podvozku, které jako jediné vychází vstříc limitům zadní nápravy. Dokáže tak zajistit i solidní jízdní komfort, který nekazí ani při klidné jízdě decentně se projevující motor.
Proč ho nechtít?
Je to vůz pro pět cestujících a žádného řidiče - pokud chcete vědět, že své auto řídíte, zvolte jinou motorizaci nebo alespoň převodovku. Tomuto naladění odpovídá i fungování podvozku, jehož limity dokáže rychle vyjevit i docela skromný výkon motoru, omezená ovladatelnost a charakter motoru jasně preferující pohodovou jízdu.
Cena
Základní cena vozu (Octavia III 1,2 TSI 85 Active): 334 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Octavia III 1,6 TDI 105 Active): 424 900 Kč
Cena testovaného provedení (Octavia III 1,6 TDI 105 DSG Elegance + příplatková výbava): 863 500 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 77 kW (105 k) při 3 000 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 194 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,6 l
Mimo město: 3,5 l
Kombinovaná: 3,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 659 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 461 mm
Rozvor náprav: 2 686 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 245/1 320 kg
Užitečná hmotnost: 625 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 580 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva