Rychlý test Škoda Octavia RS TDI 4x4: některá přání je lepší neplnit

 | 34 příspěvků | 26.2.2016 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Peha

Docela realistický pohled... | 26.2.2016 22:24reagovat
avatar

Docela realistický pohled. Nejel jsem s tím, ale čekal bych to tak. A pěkné čtení, Pavel Janda holt :o)

Nepřihlášený xpert

scout na okruh :)) přesně.. | 26.2.2016 22:26reagovat
avatar

scout na okruh :)) přesně to mě napadlo když to představili. ale jo, věřim že dobrý auto, ale rs s těmahle parametrama fakt nee

Nepřihlášený Václav G.

Být 24.2., myslím si, že v.. | 26.2.2016 22:30reagovat
avatar

Být 24.2., myslím si, že vypadla z testu 1, test pana Jandy ;-) Ale je pěkný. Mimochodem ten výfuk je opravdu příšerná věc, to je jak odpadkový koš!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený RoVi

Od nějakých 180 výš je ta.. | 26.2.2016 22:34reagovat
avatar

Od nějakých 180 výš je ta akcelerace fakt porod, konec vůbec. RS by mělo jet líp. Ale v této šedé vypadá vážně skvěle, líbilo by se mi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený stormtrooper

Na to, že to psal pan Jand.. | 26.2.2016 22:40reagovat
avatar

Na to, že to psal pan Janda, je tenhle test vážně slabota. Doufám že to je jen výjimka, protože to umíte lépe. Tohle zapomenu a budu se těšit na další.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pajda

poslední tester při smysle.. | 26.2.2016 22:41reagovat
avatar

poslední tester při smyslech se vrátil? docela hojí rány z marnýho čtení jinde. je to začátek nové éry?

Nepřihlášený pajda

Reakce na: Na to, že to psal pan Jand.. | 26.2.2016 22:47reagovat
avatar

nesouhlasíš s nějakým názorem, nebo? přijde mi to "standardní", čtivostí, kritičností i smyslem pro realitu. to na tom mám rád, asi mi v tom nic nechybí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Daniel Marek

Reakce na: Na to, že to psal pan Jand.. | 26.2.2016 22:49reagovat
avatar

"Nechápejte mě špatně, nejsem z těch, kteří by vyprávěli pohádky o tom, jak geniální čeští konstruktéři pod bičem německého otrokáře sypou své fantastické vynálezy do skartovačky."

:D jjj, tohle vypráví kde kdo. je jasný, že realita je jinde...

Nepřihlášený Václav G.

Reakce na: nesouhlasíš s nějakým názo.. | 26.2.2016 23:01reagovat
avatar

Podobně, nevidím problém. Asi to není nejlepší test pana Jandy, co jsem četl, ale na 35. verzi 1000x testované Octavie je to zajímavé až až. Mám teď pocit, že to auto znám, takže jako obvykle.

Nepřihlášený Mirro

Líbilo a neříkám to jen pr.. | 26.2.2016 23:12reagovat
avatar

Líbilo a neříkám to jen proto, že jsem rád, že pan Janda zase píše. Mně se na jeho testech líbí, že se nebojí říct celou pravdu, že to nejsou kecy. A to není jen o tom umět to sepsout, byť samo taky, ale i o tom umět to naplno pochválit. Obojí je nepopulární u části čtenářů, obojí bude jistě nasírat automobilky. A tady to pořád je. Samo subjektivní, ale to je v pořádku. Auto něco neumí? Tak je to tu naplno. Auto něco umí? Taky. A je to jedno auto pro něco jo a pro něco je? Je tu obojí. Proto si myslím, že jsou ty testy, nastaví hranice a každý se v tom najde. RS 4x4 TDI je podle toho praktický showcar, co se nebojí svižnosti, ale není to už hot liftback či jak. To dává smysl.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: Líbilo a neříkám to jen pr.. | 26.2.2016 23:19reagovat
avatar

líp bych to neřek. cítím z toho, že si to dělá podle sebe, nepřemýšlí 'co na to kdo řekne'. je to autentický a to je pěkný

Nepřihlášený Martas

Ten redaktor píše podle mě.. | 27.2.2016 00:31reagovat
avatar

Ten redaktor píše podle mě tak 2 třetiny článku úplně nepodstatný blbosti o ničem. To nemá hlavu ani patu. Mě teda osobně se mi taky příčí už jen spojení RS TDI v DSG. Varianta 4x4 by byla super, ale ve spojení s benzínovou verzí TSI. Ten diesel se mi příčí už taky kvůli tomu, že má pravou koncovku výfuku falešnou. Hrůza a děs!!! Já vlastním Octavii RS 230 a němůžu si ji vynachválit... TSI v manuálu a elektronickým samosvorem to je teprve jízda... Výkon je jak napovídá označení 230 koní (169 kW). Jsem s ní naprosto spokojen a nechci žádnou jinou variantu. Podle mě je právě tato verze čistokrevné RS. V zatáčkách tomu člověk může ví šlapat na krk a ta "špéra" je znát, že vás to podrží. V květnu ho budu mít rok a SUPER!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený biest

Reakce na: Ten redaktor píše podle mě.. | 27.2.2016 01:19reagovat
avatar

suhlasim s tebou ... ten text je zvlastny. Autor spomenul asi 20x ze ta octavia si meno RS nezasluzi ... Staci to napisat v texte raz a potom na konci. Takto je to neskutocne omackovanie a mrhanie textom...

naftova octavia scout je skvele auto ... RS ... no neviem ani mne to akosi nedava zmysel. ale tak zas chapem ludi, co chcu mat "RS" ale nemaju dost odvahy na benzin. pre nich to moze byt dobra volba. tiez si myslim ,ze by sa to nemalo volat RS ale mal by to byt skor nejaky packet, pripadne sportline a pod.

mne pride octavia RS230 tento tyzden :)

Nepřihlášený Hlava

Proč hodnotíte jak kdo píše.. | 27.2.2016 09:48reagovat
avatar

Proč hodnotíte jak kdo píše proboha.vždyť je to super. Já jsem majitelem "pravé" RS a jedné z nejrychlejších a nejzábavnějších u nás (pane Jando, nechcete vyzkoušet? :)) a stejně to rad čtu, zasměji se, dozvím se asi tak vše co chci. A opakování "není to práva RS" článku dodává správnou atmosféru.

Hodnoťme tu auta, ne češtinu proboha.

Nepřihlášený Karel

Pěkný test, jenom to opako.. | 27.2.2016 10:09reagovat
avatar

Pěkný test, jenom to opakování, že si nezaslouží nést znáčky RS stačilo napsat 5x a ne 50x, to už je trochu nuda. Ale jinak na chrochták s automatem na poměry p. Jandy velmi vysoké hodnocení, když si vzpomenu jak sejmul Ma6 s chrochtákem, tak mohou v Bolce slavit.

Nepřihlášený Martas

Reakce na: Být 24.2., myslím si, že v.. | 27.2.2016 14:51reagovat
avatar

Pro Biesta: Nebudete litovat a GRATULUJI Vám! Co se týče spotřeby benzinu u RS 230, tak když se s tím jezdí s citem, tak to jde i za 7,5 l/100 km. Ale když na to člověk hodně šlape a tak to jde i za 13 l. Já s tím jezdím podle pal. počítače už dlouho za 9,7 l což ujde.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Líbilo a neříkám to jen pr.. | 27.2.2016 19:05reagovat
avatar

Určitě ti přeju hodně dalších spokojených km, ale napsat o Octavii, že je to čistokrevné RS, to chce fakt koule. Nebo jsi to myslel jako RS v řadě octavia? Protože pak nevím, jak by čistokrevné byly Focus RS, Megane RS a podobní. :-) O "špéře" nemluvě, tahle elektronická náhrada nedosahuje ani z poloviny kvalit samosvoru. Osobně nechápu u Octavie označení RS, spíš bych to viděl na GT.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Porscheman

Reakce na: Určitě ti přeju hodně dalšíc.. | 27.2.2016 19:44reagovat
avatar

A co jsou Focus RS nebo Megane RS proti Porsche GT3 RS? Hračky pro děti. Osobně u všech těchto HB je RS označení pro srandu králíků.

Nepřihlášený Nyte

RS přece není žádná univer.. | 27.2.2016 21:11reagovat
avatar

RS přece není žádná univerzální zkratka pro supersport, každý výrobce si ji vykládá jinak, podle vlastní tradice.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený test

Reakce na: RS přece není žádná univer.. | 27.2.2016 23:13reagovat
avatar

presne tak, pripajam sa. nerozumiem tejto debate o nazvoch a skratkach...

Nepřihlášený 666

[i]- že automatická převod.. | 28.2.2016 09:23reagovat
avatar

[i]- že automatická převodovka není obdařena nesmyslně dlouhým zpřevodováním, které zvládne přizabít i špičkový benzinový dvoulitr[/i]

[i]Praxe běžného provozu dělá z pokusů o akceleraci v rychlostech okolo 200 km/h často marnou snahu. Stačí menší stoupání, protivítr, jiné než absolutně optimální otáčky motoru a nikam už se nejede.[/i]

Na druhou stranu zase nesmyslně krátká převodovka dělá toto chovaní ve vysokých rychlostech

Nepřihlášený JaRy

Pan Janda je jako obvykle.. | 29.2.2016 16:05reagovat
avatar

Pan Janda je jako obvykle skvělý. Vždy skvělý a svůj. I když s ním mnohdy zásadně nesouhlasím.

1. V záplavě dnešních pseudo sportovních SUV, které se deklarují jako téměř závodní je tato okta RS s motorem tdi a pohonem 4x4 zcela OK. Dokonce se nemá i s tím RS za co stydět.

2. Jandova averze k DSG.

Chápu, že pan Janda umí skvěle a citlivě řadit a dokonale si toho užívá, ale dsg to umí velmi dobře taky. Samozřejmě, že ve spojení s tdi to není ono... nedá se využít režim S.

U benzínu je to jiná káva režim S s točivým benzínovým motorem je naprosto úžasný. Motor nechá vytáčet a řadí suprově. Samozřejmě při řazení dolů a brždění motorem to človék umí líp, ale řazení nahoru je téměř dokonalé a dělá to možná líp než Janda.

Funguje přesně mezi vrcholem krouťáku a maximálním výkonem a nemusím vůbec čumět na otáčkoměr.

Nepřihlášený biest

Reakce na: Pro Biesta: Nebudete litov.. | 29.2.2016 22:10reagovat
avatar

to Martas: Dakujem Vam a tiez verim ze som vybral spravne. Hladal som kompromis nakolko potrebujem v ramci moznosti relativne priestorne auto s velkym kufrom ale zaroven mam rad sportove auta. V sucasosti su len dve auta, ktore sa zmestili do rozpoctu a zaroven sa mi aj pacili. Rozhodoval som vo finale medzi seat leon cupra ST a octaviou combi RS 230 ... vyhrala RS230 z mojich individualnych a hlavne racionalnych dovodov ... aj ked pre mnohych mozno rozhodnutie nepochopitelne ... sam som si pred kupou nepripustal, ze by som dal prednost octavii pred cuprou :)

Nepřihlášený DDT

Tohle auto mně nedíva smys.. | 2.3.2016 18:11reagovat
avatar

Tohle auto mně nedíva smysl. Kamarád kolegy koupil, tak jsem měl tu čest zkusit. Sedan, trochu více výbavy, milion korun s daní. Hm... Nejlepší dojem auto dělá tak z deseti metrů, a troufám si říct, že design exterieru je na tom autě asi to nejlepší (pominu li RS serepetičky, které třeba já osobně nemusím, ale to je věcí vkusu).

Interier působí tak nějak lacině a ošizeně, minimálně ve srovnání s dvojkovou generací, kde budil dojem větší kvality a bytenosti. Co je v interieru nevíce iritující je za a) odlesk mřížky výdechu topení v první spodní třetině čelního skla, a za b) v noci viditelná mřížka vyhřívání čelního skla.

Co do jízdy, motor relativně tichý, auto celkově těžké, 19 kola dají cítít sebemenší nerovnosti na cestě (osobně bych nedoporučil více než 17). Pocit ze síly motoru při zatížení dvou osob cca 220kg nic moc, a troufnu si říct, že 2.0TDI 150HP s manuálem a FWD pojede stejně.

DSG na nižší převody zbytečně motor táhá ke 4500 1/min (reálně motor táhne do 3500, s tím že do 4000 1/min se drží a potom vadne). Motor se umí sezbírat od cca 1500 1/min. Šestka relativně těžká vůči hmotnosti a síle motoru.

Sečteno podtrženo, za milion korun to auto moc smyslu nedává, a určitě by se vyplatilo třista tisíc přihodit a koupit A4 s šestiválcem. Tyto Oktávie budou dávat větší smysl s 1.6TDI v ceně okolo 0.5mil nebo s dvoulitrem 150 koní za 0.6mil.

Nepřihlášený Driver

Ten test je velmi nevšední... | 26.3.2016 00:31reagovat
avatar

Ten test je velmi nevšední. Autor se nedokáže povznést nad to, že mu auto nesedí a všem vnucuje subjektivní názory. Neustále je konfrontován tím označením RS a neustále si stěžuje, že auto funguje dobře jen do 90% zátěže. Celý test je o tom, že autor čekal od long rozvoru MQB vlastnosti rozvoru SHORT a od DSG čekal vlastnosti manuálu. Doporučil bych mu, aby se zamyslel. Před dvěmi generacemi lidi jezdili na koních a dnes auto co jede 250 je prostě nuda? Stačilo ten test sestříhat. Janda je dobrý herec ale mizerný režisér. Falešné výfuky má i GLE. Nikdy vám nezežloutnou. Zda se Vám to absurdní? Je to absurdní. Ale svět se točí dál. Povznést se je potřeba. Jak bude vypadat test Kodiaq? To se nasmějeme! Protože tam už nebude co hodnotit. Všechno tam bude špatně.

Nepřihlášený Peet

Opět dobře napsaný test. T.. | 17.4.2016 16:18reagovat
avatar

Opět dobře napsaný test. Testy pana Jandy mám moc rád, a četl bych je i kdyby testoval třeba kočárky.

Nepřihlášený Vašek

Jen by mě zajímalo za jako.. | 4.5.2016 10:32reagovat
avatar

Jen by mě zajímalo za jakou cenu se prodal, nebo si tento článek napsala škoda sama?

Nepřihlášený Xxx

Reakce na: Ten redaktor píše podle mě.. | 16.1.2017 16:59reagovat
avatar

Pocuvaj ma sem pozri si video z rs tdi a rs tsi tak veľky rozdiel tam určite neni ? uz len preto ze rs tdi da 0-100 za 7,3 a ta benzinova za 6,7 tak podla mna skoro nič ;) a benzinova da 250 a tdi da 235 tak tam tiež nic nevidim lebo po našich cestach možeš jít tak doprdele ;) a naco mam mať auto co ked mu pridam tak žere 20 litre ;) tak ako fakt ten diesel sa vydaril a keby som si ja čipol moju oktaviu na 230 koni tak by tu tvoju dala ;) som pozeral na youtube niekto to tam dal a dal tu oktaviu tsi ;)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr Král

Také souhlasím s názorem,.. | 8.2.2017 08:51reagovat
avatar

Také souhlasím s názorem, že Škoda Octavia RS by měla mít zážehový motor a manuální převodovku.

RS s TDI motorem byl příšerný už u dvojkové Octavie. A to nemluvím o spoustě technických problémů s těmito motory.

Benzinová eresa je sametová, má sílu, kterou lze dobře dávkovat a má s ohledem na výkon i velmi slušnou spotřebu.

DSG převodovka je rozhodně dobrá, ale do sportovního auta patří "fofrklacek".

Snad mi dá za pravdu každý kdo s těmi auty mohl jezdit a má tak srovnání.

Nepřihlášený Petr Král

Reakce na: Na to, že to psal pan Jand.. | 8.2.2017 08:52reagovat
avatar

Pan Janda z CIMBU.CZ ??

Nepřihlášený Milan

Reakce na: Od nějakých 180 výš je ta.. | 23.2.2017 13:40reagovat
avatar

Šedá farba??? Hnus a okrem to ho nebezpečná. vyzerá presne ako vyblednutý asfalt.

Nepřihlášený Svatopluk Černý

Reakce na: Pocuvaj ma sem pozri si vi.. | 9.1.2018 23:38reagovat
avatar

Přesně tak ?

Nepřihlášený Swatt3d3

Zdravím , píšete hlouposti.. | 23.3.2018 10:38reagovat
avatar

Zdravím , píšete hlouposti totální.Kára je velice povedená .Není to žádný závodní auto a ani být nemá , ale luxusní škodovka která vypadá dobře a sportovně. Jede perfektně za 0000 litrů! Už vidím jak jedete v CZ na našich silnicích 250 km !!! Tak se laskavě proberte z té vaší diskotéky :) Univerzální kára pecka!

Nepřihlášený 88952634

88952634 | 12.4.2020 03:32reagovat
avatar

88952634

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše