Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test VW Golf VII Variant 1,6 TDI 4Motion: ideál chataře leda naoko
12.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Golf kombi s motorem TDI a 4x4. Že by ideál českého chalupáře, zabiják Octavie? Tak snadné to mít nebude.
Přehled kapitol
Jízdně stále vesměs stejný Golf
Co se podepsalo na spotřebě a celkem tupé dynamice, to se snaží Golf napravit ve všem ostatním. Například na dálnici projevuje dobrou vůli větší mírou stability a z rovnováhy ho jen tak ho něco nerozhodí. Lépe také odolává poryvům větru a dalším vzdušným úkazům při předjíždění kamionů, na brzdách je klidný a přímočarý. Jakmile se vám snad zachce rychlejší jízdy, také na tom nebude zrovna marně. Samozřejmě, že špatně na tom není už sériový Golf, ale tenhle s pohonem všech kol i přes vyšší hmotnost nedotáčivost takřka nezná, snaží se, seč mu zimní pneumatiky stačí, aby prodal všechno do posledního zbytku. Pokud už se hrne jinak než, jak by měl, pak celou délkou vozu, napravit to ale řidič může jednoduše ubráním plynu.
Vzhledem k tomu, že to všechno není v tomto případě příliš mnoho, nezadýchá se a udrží stopu při všech rychlostech, kterými ho budou jeho budoucí majitelé vodit. Lehce se nakloní, ale povrch se snaží kopírovat, jak jen je to možné a nikam neodskakuje. Přední kola neproklouznou ani ve chvíli, kdy mu nešetrně dáte najíst spojky při rozjezdu s lehce vytočeným motorem. V rychle projetých zatáčkách na mokru zase cítíte lehké tendence zádě vykružovat oblouky nastavené předními koly. Nějaká zběsilá jízda bokem se ale konat ani v extrému rozhodně nemůže (ani na sněhu), protože stabilizační systém ESC snese nanejvýš omezený režim Sport.
Pokud se zaměřím na samotnou kvalitu jízdy, pak se testovací kousek vyšvihl opět adaptivními tlumiči DCC se třemi stupni regulace. Na palubě díky němu panuje pohoda, ta akustická vydrží tak do 160 km/h. Tužší nastavení podvozku je spíše pocitové a notně se na tom dojmu podepisuje spíše tuhá karoserie. V Comfortu se Golf nese skoro s noblesou a menším vyrušením je jen občasné dupnutí tlumičů na větší nerovnosti. Takový drobný nedostatek ale na druhou stranu nedokázal plně eliminovat ani Mercedes (vyjma třídy S) se vzduchovým podvozkem Airmatic. U Golfu však měchy nejsou, a tak to spíše přisuzuji konstrukci zádě stavěné na větší zatížení.
Přesto ve výsledku musím říct, že co snad těžší verzi s pohonem všech kol ubralo na agilitě, to přidalo na kvalitě jízdy, neboť relativní pohodlí skýtá na sedmnáctkách dokonce i režim Sport. Investice do sedmnáctipalcových se jeví v tom nejlepším světle, protože na menších kolech se pneumatiky trochu žvýkají a na větších naopak trochu té gumy na výšku chybí. Řízení je nadále takové, jak ho už dobře známe. K rukám řidiče elektrický posilovač informace o pohybu předních kol nepředává, ale přesností a strmostí nikoho nezklame. Konečně i jím kladený odpor patří do kategorie těch nejlepších. Totéž platí o účinných brzdách s nevadnoucím účinkem. Zbývá tak jen sonda do tajů mechanické převodovky. Páka příjemného tvaru, krátké a přesné dráhy . tady ani v tuhosti spojkového pedálu problémy nenacházím. Řazení jde zlehka a v kulise se do požadované rychlosti trefíte vždy a všude. V těchto ohledech tedy jedině radost. Radost z jízdy? O té se bohužel hovořit nedá.
Ideální není, zavrženíhodný také ne
Dobrá, máme tady Golf s pohonem všech kol, turbodieselem a manuální převodovkou, který pobere snad naprosto všechna zavazadla, která jsem kdy v životě viděl. Na otázku, zda stojí verze Variant za těch 25 tisíc navíc odpovídám kladně, navíc dodávám, že možná takový Golf bohatě postačí všem, kteří pro jeho dřívější nedospělost dávali přednost Passatu ale ve skutečnosti Passat vlastně neužili. Současný Golf je totiž docela nenápadným, ale ve skutečnosti už velmi zdatným soupeřem. Pokud tedy nepotřebujete Passat pro těch pár centimetrů na kolena vzadu a silnější motory, je nová verze Golfu právě pro vás tou pravou. Ostatně tu máme také 2,0 TDI, a to vyjde s nejvyšší výbavou na 630 tisíc. Z hlediska vybavenosti je Golf dokonce levnější než srovnatelná Octavia Combi, a tak vítězí i zde.
Pokud se ale budu pídit po tom, zda utratit dalších šedesát tisíc za verzi 1,6 TDI s pohonem všech kol, pak nákup 4x4 pro těch pár dnů v roce raději vynechám a ušetřené prostředky věnuji na příplatkovou výbavu nebo silnější motor. Vyšší hmotnost sice není při volbě adaptivních tlumičů evidentní z jízdních vlastností, ale s Haldexem je vyšší i spotřeba, a to více než o litr (v reálu spíše o dva). Nejvíce by mi ale nakonec vadila velmi slabá dynamika diktovaná nadbytečnou hmotností. S vyšším využíváním přepravních kapacit vozu si nechci ochotu k akceleraci raději představovat. Berte zkrátka raději verzi s pohonem předních kol a vyberete si dost možná nejlepší kombíkovskou alternativu v podobě Golfu 1,4 TSI.
Pokud ale nadále tvrdošíjně prahnete po nejlepším „kompaktním“ kombi s pohonem všech kol, nebudu vám to rozmlouvat. Jedním z králů bude dozajista dynamičtější Variant 2,0 TDI 4Motion nebo Octavia Combi 1,8 TSI 4x4. Pro designově atraktivnější vozy se pak budete muset vydat zcela jinou cestou...
Cena
Základní cena vozu (Golf Variant 1,2 TSI/63 kW Trendline): 378 900 Kč
Základní cena testované verze (Golf Variant 1,6 TDI/77 kW 4Motion Comfortline): 574 900 Kč
Cena testovaného vozu (Golf Variant 1,6 TDI/77 kW 4Motion Comfortline + příplatková výbava): 701 199 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 77 kW (105 k) při 3 000-4 000 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500-2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 189 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,5 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,5 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 667 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 481 mm
Rozvor náprav: 2 635 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 494/1 419 kg
Užitečná hmotnost: 561 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 605 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 620 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před hodinou - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 3 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 6 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda