Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4: vstříc novým zážitkům

Čerstvou novinku mladoboleslavské automobilky Škoda s netradičně pojatým názvem Yeti jsme měli možnost otestovat ve verzi s nejsilnějším turbodieselem. Nejsme sice první, kteří píší své dojmy a zážitky s tímto čerstvým zbožím, ale můžeme vám nabídnout test nejsilnější verze se vznětovým dvoulitrem o výkonu 125 kW, který ještě zatím není oficiálně v prodeji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4: vstříc novým zážitkům

21.9.2009 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek

Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4: vstříc novým zážitkům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čerstvou novinku mladoboleslavské automobilky Škoda s netradičně pojatým názvem Yeti jsme měli možnost otestovat ve verzi s nejsilnějším turbodieselem. Nejsme sice první, kteří píší své dojmy a zážitky s tímto čerstvým zbožím, ale můžeme vám nabídnout test nejsilnější verze se vznětovým dvoulitrem o výkonu 125 kW, který ještě zatím není oficiálně v prodeji.

Zhodnocení

Škoda svým modelem Yeti zaměřeným na nové zákazníky, hledající hezky vypadající auto pro volný čas, udělala první krok. Nabídla vůz vhodný celoročním chatařům stejně jako pro každodenní ježdění po městě nebo dlouhé vzdálenosti. V kombinaci s dvoulitrovým dieselem, nabízející se ve třech výkonových variantách, bude pravděpodobně Yeti nejprodávanější. Rozhodně by nebylo špatné udělat srovnání s modelem se zážehovým motorem 1,8 TSI, který se nabízí jako nejbližší alternativa.

Je to vlastně tak trochu koncernový konkurent VW Tiguan, který má údajně větší prestiž a také vyšší cenu. Škoda Yeti nabízí podobné užitné hodnoty i komfortu jako zmíněný Tiguan a cena překračující 700 000 Kč (odhad dle ostatních verzí) také není rozhodně nízká. O něco příjemnější je fakt, že na rozdíl od Tiguanu si lze Škodu Yeti pořídit již od 359 800 Kč.

Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4: vstříc novým zážitkům - 33 - skoda_yeti_test_2009_13Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4: vstříc novým zážitkům - 34 - skoda_yeti_test_2009_15Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4: vstříc novým zážitkům - 35 - skoda_yeti_test_2009_14

Plusy

Líbivý design
Přehledná karosérie
Kvalitně zpracovaný interiér
Komfortní podvozek převzatý z Octavie Scout
Nevadnoucí brzdy
Silná pohonná jednotka
Přesná šestistupňová převodovka

Mínusy

Hlučnější motor
Zavazadlový prostor
Vyšší cena

Technické parametry

Motor

Zážehový čtyřválec
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při 4 200 1/min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 750 - 2 500 1/min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová ručně řazená převodovka. Stálý pohon všech kol pomocí elektronické spojky Haldex.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,4 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,1 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 223 mm
Šířka: 1 793 mm (1 956 včetně zrcátek)
Výška: 1 691 mm
Rozvor náprav: 2 578 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 535 kg
Užitečná hmotnost: 545 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 0,405/ 0,510 m3 (dle polohy opěradel a pozice zadních opěradel)

Cena a výbava

Cena ve standardní výbavě: 649 800 Kč (Yeti 2,0 TDI 103 kW Experience)
Verze se 125 kW zatím není v prodeji

Cena testovaného modelu: zatím nestanovena

Základní výbava (verze Experience):
Interiér "DUNE" (sedadla-látka), dekor "Cosmic", Kola z lehké slitiny 225/50/R17 "DOLOMITE", Ochranné boční lišty dveří, Přední mlhové světlomety s Corner funkcí, Střešní nosič, černě lakovaný, Vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu s osvětlením nástupního prostoru (Boarding Spots), Airbagy řidiče, spolujezdce, hlavové, boční vpředu a kolenní řidiče, Bezpečnostní světla na výplních předních dveří, Day-light, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS, Imobilizér, Kontrola tlaku v pneumatikách, Light check - kontrola funkčnosti vnějšího osvětlení, Nastavitelný sklon světlometů z místa řidiče, Nouzový brzdový signál, Přední opěrky hlavy WOKS, Příprava pro uchycení 2 dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, El. přídavné topení pro dieselové motory, Funkce Off Road (pouze pro 4x4), Maxi DOT, Otevírání víčka palivové nádrže Push-Push s elektromagnetickým odjištěním, Přední sedadla s vyšší pozicí sezení pro cestující, Přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence), Servořízení (elektromechanický posilovač řízení), Volant čtyřramenný multifunkční pro rádio, Vyhřívané zadní sklo, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami, Zvuková signalizace nevypnutých světel, 8 reproduktorů, Audiozdířka v loketní opěre "JUMBO BOX", Centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky), CLIMATRONIC - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací, El. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, El. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Malý kožený paket (4-ramenný multifunkční kožený volant pro rádio), Rádio SWING 2 DIN s CD, MP3, Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, Tónovaná skla, Tempomat, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor, Vyhřívání předních sedadel

Milan Šmíd

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše