Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4: vstříc novým zážitkům
21.9.2009 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
Čerstvou novinku mladoboleslavské automobilky Škoda s netradičně pojatým názvem Yeti jsme měli možnost otestovat ve verzi s nejsilnějším turbodieselem. Nejsme sice první, kteří píší své dojmy a zážitky s tímto čerstvým zbožím, ale můžeme vám nabídnout test nejsilnější verze se vznětovým dvoulitrem o výkonu 125 kW, který ještě zatím není oficiálně v prodeji.
Přehled kapitol
Zhodnocení
Škoda svým modelem Yeti zaměřeným na nové zákazníky, hledající hezky vypadající auto pro volný čas, udělala první krok. Nabídla vůz vhodný celoročním chatařům stejně jako pro každodenní ježdění po městě nebo dlouhé vzdálenosti. V kombinaci s dvoulitrovým dieselem, nabízející se ve třech výkonových variantách, bude pravděpodobně Yeti nejprodávanější. Rozhodně by nebylo špatné udělat srovnání s modelem se zážehovým motorem 1,8 TSI, který se nabízí jako nejbližší alternativa.
Je to vlastně tak trochu koncernový konkurent VW Tiguan, který má údajně větší prestiž a také vyšší cenu. Škoda Yeti nabízí podobné užitné hodnoty i komfortu jako zmíněný Tiguan a cena překračující 700 000 Kč (odhad dle ostatních verzí) také není rozhodně nízká. O něco příjemnější je fakt, že na rozdíl od Tiguanu si lze Škodu Yeti pořídit již od 359 800 Kč.
Plusy
Líbivý design
Přehledná karosérie
Kvalitně zpracovaný interiér
Komfortní podvozek převzatý z Octavie Scout
Nevadnoucí brzdy
Silná pohonná jednotka
Přesná šestistupňová převodovka
Mínusy
Hlučnější motor
Zavazadlový prostor
Vyšší cena
Technické parametry
Motor
Zážehový čtyřválec
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při 4 200 1/min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 750 - 2 500 1/min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová ručně řazená převodovka. Stálý pohon všech kol pomocí elektronické spojky Haldex.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,4 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,1 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 223 mm
Šířka: 1 793 mm (1 956 včetně zrcátek)
Výška: 1 691 mm
Rozvor náprav: 2 578 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 535 kg
Užitečná hmotnost: 545 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 0,405/ 0,510 m3 (dle polohy opěradel a pozice zadních opěradel)
Cena a výbava
Cena ve standardní výbavě: 649 800 Kč (Yeti 2,0 TDI 103 kW Experience)
Verze se 125 kW zatím není v prodeji
Cena testovaného modelu: zatím nestanovena
Základní výbava (verze Experience):
Interiér "DUNE" (sedadla-látka), dekor "Cosmic", Kola z lehké slitiny 225/50/R17 "DOLOMITE", Ochranné boční lišty dveří, Přední mlhové světlomety s Corner funkcí, Střešní nosič, černě lakovaný, Vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu s osvětlením nástupního prostoru (Boarding Spots), Airbagy řidiče, spolujezdce, hlavové, boční vpředu a kolenní řidiče, Bezpečnostní světla na výplních předních dveří, Day-light, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS, Imobilizér, Kontrola tlaku v pneumatikách, Light check - kontrola funkčnosti vnějšího osvětlení, Nastavitelný sklon světlometů z místa řidiče, Nouzový brzdový signál, Přední opěrky hlavy WOKS, Příprava pro uchycení 2 dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, El. přídavné topení pro dieselové motory, Funkce Off Road (pouze pro 4x4), Maxi DOT, Otevírání víčka palivové nádrže Push-Push s elektromagnetickým odjištěním, Přední sedadla s vyšší pozicí sezení pro cestující, Přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence), Servořízení (elektromechanický posilovač řízení), Volant čtyřramenný multifunkční pro rádio, Vyhřívané zadní sklo, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami, Zvuková signalizace nevypnutých světel, 8 reproduktorů, Audiozdířka v loketní opěre "JUMBO BOX", Centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky), CLIMATRONIC - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací, El. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, El. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Malý kožený paket (4-ramenný multifunkční kožený volant pro rádio), Rádio SWING 2 DIN s CD, MP3, Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, Tónovaná skla, Tempomat, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor, Vyhřívání předních sedadel
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis