Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV

Mastodonta Q7 nově pohání vznětový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Dosahuje lehce zapamatovatelných hodnot: 500 koní, 1000 N.m a na silnici si není radno s ním zahrávat. To jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži i my.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV

30.12.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mastodonta Q7 nově pohání vznětový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Dosahuje lehce zapamatovatelných hodnot: 500 koní, 1000 N.m a na silnici si není radno s ním zahrávat. To jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži i my.

Mistr točivého momentu

V Audi Q7 V12 TDI se sedí vysoko, s přehledem a vědomím nadměrné velikosti a hmotnosti vozu. Přesto je neutuchající síla motoru v jakékoliv rychlosti až strašidelná. Maximum točivého momentu je totiž k dispozici mezi 1750 až 3250 1/min. Takže při rychlosti 220 km/h zrychluje vůz se stejnou vervou jako ve 120 km/h. jen elektronicky omezená nejvyšší rychlost nedovoluje dvoutunovému vozu jet rychleji a já jen vděčím standardně dodávaným keramickým brzdám, které jediné dokážou rozjeté Audi Q7 V12 TDI bezpečně zpomalit v každé situaci.

Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 17 - PB272251Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 18 - PB272220Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 19 - PB272206

Sjíždím proto raději z dálnice a zjišťuji, že udržet se tímto automobilem v místním limitu pro okresní silnice 90 km/h je prakticky nemožné. Na cestě k další dálnici s větší svobodou pro tento vůz leží ještě spousty vesnic s úzkými uličkami. Zde zjišťuji velké rozměry vozu a jeho omezenou hbitost. I když podvozek drží vůz zuby nehty na vozovce a omezuje naklánění obrovské karoserie, je to stále na sportovní jízdu málo. Řízení je daleko tužší než u běžné Q7, nicméně je pořád málo strmé.

Hurá na dálnici

Proto s radostí vítám blížící se nájezd na dálnici, kde leží to pravé teritorium pro Audi Q7 V12 TDI. Zde opět vyzývám dvanáctiválec k maximu. Je mi jasné, že převodovka tiptronic musela být kvůli dávce energie zesílena a stejně tak by bylo nemyslitelné, aby se 1000 N.m přenášelo na silnici něčím jiným, než systémem pohonu všech kol quattro. Ručička tachometru sebejistě uhání ke dvoustovce a rozhodně u toho nijak nezaváhá. Tlak stále pokračuje a šílená masa se žene kupředu. Vidět takového obra jak letí po dálnici musí být opravdu pozoruhodný zážitek. Burácení dvanáctiválce je tam venku určitě ještě mocnější, než v kabině.

Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 20 - PB272186Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 21 - PB272133Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 22 - PB272140Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 23 - PB272164Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 24 - PB272168Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 25 - PB272212

V12 má žízeň

A dotazy na spotřebu? Špatná otázka. Nejvýkonnější Q7 by měla spotřebovat podle oficiálních údajů v kombinovaném provozu 11,3 litrů nafty na každých sto kilometrů jízdy. Palubním počítač ale ukazuje hodnoty blížící se dvacetilitrové hranici. Já osobně dosáhl spotřeby 18,2/100 km. Pokud bych se trochu snažil, dá se na dálnici ustálenou jízdou opravdu dopracovat k číslu třináct, chce to ale pevnou vůli a sebezapření. Pak by ovšem takovéhle vozidlo nikdo nevyráběl.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.