Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV

Mastodonta Q7 nově pohání vznětový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Dosahuje lehce zapamatovatelných hodnot: 500 koní, 1000 N.m a na silnici si není radno s ním zahrávat. To jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži i my.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV

30.12.2008 | Jaroslav Vavera | 3 příspěvky

Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mastodonta Q7 nově pohání vznětový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Dosahuje lehce zapamatovatelných hodnot: 500 koní, 1000 N.m a na silnici si není radno s ním zahrávat. To jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži i my.

Mistr točivého momentu

V Audi Q7 V12 TDI se sedí vysoko, s přehledem a vědomím nadměrné velikosti a hmotnosti vozu. Přesto je neutuchající síla motoru v jakékoliv rychlosti až strašidelná. Maximum točivého momentu je totiž k dispozici mezi 1750 až 3250 1/min. Takže při rychlosti 220 km/h zrychluje vůz se stejnou vervou jako ve 120 km/h. jen elektronicky omezená nejvyšší rychlost nedovoluje dvoutunovému vozu jet rychleji a já jen vděčím standardně dodávaným keramickým brzdám, které jediné dokážou rozjeté Audi Q7 V12 TDI bezpečně zpomalit v každé situaci.

Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 17 - PB272251Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 18 - PB272220Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 19 - PB272206

Sjíždím proto raději z dálnice a zjišťuji, že udržet se tímto automobilem v místním limitu pro okresní silnice 90 km/h je prakticky nemožné. Na cestě k další dálnici s větší svobodou pro tento vůz leží ještě spousty vesnic s úzkými uličkami. Zde zjišťuji velké rozměry vozu a jeho omezenou hbitost. I když podvozek drží vůz zuby nehty na vozovce a omezuje naklánění obrovské karoserie, je to stále na sportovní jízdu málo. Řízení je daleko tužší než u běžné Q7, nicméně je pořád málo strmé.

Hurá na dálnici

Proto s radostí vítám blížící se nájezd na dálnici, kde leží to pravé teritorium pro Audi Q7 V12 TDI. Zde opět vyzývám dvanáctiválec k maximu. Je mi jasné, že převodovka tiptronic musela být kvůli dávce energie zesílena a stejně tak by bylo nemyslitelné, aby se 1000 N.m přenášelo na silnici něčím jiným, než systémem pohonu všech kol quattro. Ručička tachometru sebejistě uhání ke dvoustovce a rozhodně u toho nijak nezaváhá. Tlak stále pokračuje a šílená masa se žene kupředu. Vidět takového obra jak letí po dálnici musí být opravdu pozoruhodný zážitek. Burácení dvanáctiválce je tam venku určitě ještě mocnější, než v kabině.

Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 20 - PB272186Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 21 - PB272133Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 22 - PB272140Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 23 - PB272164Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 24 - PB272168Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV - 25 - PB272212

V12 má žízeň

A dotazy na spotřebu? Špatná otázka. Nejvýkonnější Q7 by měla spotřebovat podle oficiálních údajů v kombinovaném provozu 11,3 litrů nafty na každých sto kilometrů jízdy. Palubním počítač ale ukazuje hodnoty blížící se dvacetilitrové hranici. Já osobně dosáhl spotřeby 18,2/100 km. Pokud bych se trochu snažil, dá se na dálnici ustálenou jízdou opravdu dopracovat k číslu třináct, chce to ale pevnou vůli a sebezapření. Pak by ovšem takovéhle vozidlo nikdo nevyráběl.

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.