Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru

Audi vstoupilo na teritorium ovládané BMW M3 s vlastním sportovním kupé střední třídy. Jmenuje se RS5, má na to v revíru „em-trojky” zaškodit?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru

16.2.2011 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi vstoupilo na teritorium ovládané BMW M3 s vlastním sportovním kupé střední třídy. Jmenuje se RS5, má na to v revíru „em-trojky” zaškodit?

Spotřeba paliva se drží v rozumných mezích

Velký osmiválec je co do spotřeby paliva pro mnohé hotový postrach, ale tyto pověry mají k pravdě daleko. Existují výjimky, většinou vám ale bankovní účet lépe vyčistí menší přeplňovaný motor. Oba osmiválce testovaných vozů jsou v tomto ohledu na vysoké úrovni.

Maximální spotřeba při opravdu ostré jízdě se pohybuje mezi 30 a 35 litry benzinu na sto kilometrů, což je např. o dost méně než u slabšího Audi S4 s motorem 3,0 TFSI, které jsme testovali dříve. I tak je to vysoké číslo, lépe působí hodnoty z bězněho provozu. V tom se překvapivě lépe daří Audi, kdy je opravdu těžké i při hodně rychlé jízdě dostat spotřebu dále než mezi 20 a 25 litrů. BMW si vede hůře a potřebuje při podobném stylu 25 až 30. Běžné svižné ježdění pak pro oba vozy znamená odběr okolo 15 litrů a s velkým sebezapřením se nechá jezdit s přibližně desetilitrovým odběrem.

A vítězem se stává...

Někdo musel být první a v mých očích je to BMW M3. Oba vozy jsou nesporně povedené, ale od kupé s písmeny RS resp. M v názvu očekávám především výjimečné sportovní svezení a to M3 zvládá lépe. Je mrštnější, ovladatelnější, rychlejší a lépe funguje na českých silnicích, které hýří spíše dírami než kvalitou.

RS5 oproti tomu nabízí o něco více komfortu za určitých podmínek, více jistoty pramenící z pohonu všech kol a nižší spotřebu paliva při stylu jízdy, který považuji u toho vozu za adekvátní.

Kdyby se RS5 jmenovala S5, je to zřejmě perfektní vůz, takto musím vyjádřit menší zklamání nad tím, že stále relativně kompaktní Audi s písmeny RS v názvu působí vedle M3 poněkud těžce a méně záživně. Pro jeho naprosto dokonalý motor mu ale leccos odpustíte...

Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru - 28 - m3rs501Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru - 29 - m3rs523Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru - 30 - m3rs531

Technické údaje Audi RS5

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 4 163 ccm
Největší výkon: 331 kW (450 k) při 8 250 ot./min
Největší točivý moment: 430 Nm při 4 000 - 6 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: Sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 280 km/h (el. omezena, příplatková výbava)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,9 l
Mimo město: 8,5 l
Kombinovaná: 10,8 l
Objem palivové nádrže: 64 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 649 mm
Šířka: 1 860 mm
Výška: 1 366 mm
Rozvor náprav: 2 751 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 800 kg
Užitečná hmotnost: 425 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 455 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Technické údaje BMW M3

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 3 999 ccm
Největší výkon: 309 kW (420 k) při 8 300 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 3 900 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: Sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 15,9 l
Mimo město: 8,5 l
Kombinovaná: 11,2 l
Objem palivové nádrže: 63 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 615 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 418 mm
Rozvor náprav: 2 761 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 675 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 440 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše