Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi S3 Sedan vs. Subaru WRX STi 2015: agent 007 vyzval bestii
24.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Tento souboj vám může přijít absurdní jen na první pohled. Z každého dalšího jsou oba sedany zcela rovnocennými soupeři.
Přehled kapitol
A vítězem se stává...
Co dodat k tomuto podrobnému obrazu mých pocitů závěrem? Nechci, aby si čtenář vysvětloval text tak, že Audi je vlastně ve všem vynikající a Subaru jen ve všem průměrné. Tak to vyznít nemělo a takové prohlášení realitu ani náznakem nereflektuje. Za úkol bylo zjistit, zda je STi skutečně o tolik zajímavější volbou pro někoho, kdo touží po stále ještě kompaktním sporťáku za rozumné peníze, než univerzální Audi S3 sedan. Takže jaký je verdikt? O tolik zajímavější volbou STi jednodušše není, přestože poskytuje mnohem širší záběr schopností než kdykoliv předtím.
Na to by potřebovalo ještě učesanější a úspornější motor, popřípadě jednodušší ovládání pro běžné cestování. Zůstane však volbou jednoznačně emotivnější, volbou řidičů a harcovníků, kterým nestačí přemístit se v rekordním čase z bodu A do bodu B ještě s energií potřebnou například k bujaré oslavě kulatin. Nadále bude vyhledáváno všemi, kteří žádají mechanickou vazbu s volantem, kontakt se silnicí, všemi co prahnout být vtaženi děje. STi si koupí nadšený extrovert a sportovec, který bude rád svádět boje s autem a dělat ze sebe stále lepšího řidiče.
To pro Audi budou chodit ve velkém zdrženlivější jedinci, kteří mají rádi jednoduchou a do okolí nekřičící eleganci, pohodlný špičkový interiér nabitý posledními výdobytky techniky a vysoké hodnoty na rychloměru bez vynaložení pro ně zbytečného úsilí, zde tedy povětšinou bez jakéhokoliv úsilí - až s absurdní jednoduchostí. S3 poslouží všem, kteří nebudou usilovat o další vůz do rodiny, který by mohli čas od času bez starostí půjčit na nákupy své méně zdatné manželce, a ještě se budou moci nadmíru příjemně svézt, kdykoliv bude hrdlo ráčit.
Audi stvořilo až nepochopitelně dobrý univerzál, který je navzdory svému jménu charakteristické velmi podmanivým jízdním projevem, a nebude pro něho problém zastat roli pohledného sedanu i velmi náročného manažera. Je to takový agent 007, co svede snad vše minimálně nadprůměrně. U Audi ale budete nuceni za všechny ty moderní prvky výbavy a vychytávky řádně „přitopit“, čímž ho tak ve finále cenou dostanete do sfér o stovky tisíc vyšších než co si řekne Subaru za svůj rallyový simulátor. U Japonce se s výbavou Sport bude nutné při požadavcích na další individualizace obrátit už jen a pouze na tunery, kteří mají beSTii daleko více v lásce.
S3 je ve své komplexnosti lepším autem, vítězové dnešního klání ale mohou být i dva, každý však na jiném bojišti. STi může o sobě tvrdit, že je cesťákem lepším než bývalo, ale zase není tak dobrým cesťákem na to, aby mělo pro každodenní ježdění dostat jednoznačnou přednost před tak dobrým autem, na jaké jsme pasovali S3. Charakterně jsou si totiž vzdálenější než Země od Pluta.
Cena
Základní cena 1. vozu (Audi S3 Sedan 2,0 TFSI quattro 6MT): 1 067 900 Kč
Cena 1. testovaného vozu (S3 Sedan 2,0 TFSI S tronic): 1 417 000 Kč
Základní cena 2. vozu (Subaru 2,5T WRX STi 6MT): 1 089 000 Kč
Cena 2. testovaného vozu (WRX STi Sport 6MT): 1 191 000 Kč
Technické údaje Audi S3 Sedan 2,0 TFSI quattro
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 5 500-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 800-5 500 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 469 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1 392 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 525/1 450 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 390 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Technické údaje Subaru WRX STi sedan
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec typu boxer uložený vpředu podél
Objem: 2 457 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 407 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 255 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,0 l
Mimo město: 8,4 l
Kombinovaná: 10,4 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 595 mm
Šířka: 1 795 mm
Výška: 1 475 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 507/1 582 kg
Užitečná hmotnost: 425 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 460 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda