Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi S4 Avant: 333 cestovních koní
14.4.2009 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Na první pohled se může zdát, že nové Audi S4 jde s dobou. Dostalo totiž menší motor s přeplňováním, tím ale poplatnost současné módě končí. Motor má menší výkon, celý vůz je lehčí, spotřeba paliva ovšem dolů rozhodně nešla. Nová S4 se ale jakési módní záležitosti vzdaluje i v jiných aspektech. V jakých konkrétně? Nepředbíhejte, vše se dozvíte v našem testu.
Přehled kapitol
Mrštné kombi
Překvapivě nejpozitivnějším zážitkem byla jízda s novou S4. Ne že by neměla své slabé stránky, ale staré neduhy jsou ty tam. Kdo by čekal pokračování festivalu nedotáčivosti a podvozek, který se trápí na dobitých českých cestách, bude vyveden z omylu. Ale vezměme to popořadě.
Nová S4 v prvé řadě dokáže být mnohem komfortnějším vozem. Zdůrazňuji slova „dokáže být” - její přirozené naladění je opravdu jemnější, ale díky zmiňovanému Drive select, který si pohrává i naladěním adaptivního podvozku, konkrétně tuhostí tlumičů, umí sekundovat i ostřejšímu zacházení. Schopnost podvozku, v našem případě navíc trápenému 19" disky s nízkoprofilovými pneu, fungovat na špatných českých silnicích je velmi sympatická. Nelze říci, že by žehlil jakoukouli rozbitou silnici, která vám vytane na mysli, poradí si ale s nadhledem i s povrchy, kde byste čekali velké problémy. A pokud se vydáte na alespoň trochu kvalitní silnici, maximálně se jemně pohupuje a neobtěžuje vás tím, co kde jaká stavební firma ošidila.
Pokud se rozhodnete vyzkoušet, co S4 dokáže, budete překvapeni ještě více. Technickou tratí se dokáže proplétat s neobvyklou lehkostí a to prakticky ve všech režimech. V nájezdech do zatáček si nechá záď nasměrovat kam řeknete a nedává znát ani náznak nedotáčivosti. Na výjezdech se pak pod plynem chová vyloženě přetáčivě. Nové naladění podvozku a diferenciálů nechá dokonce i jemně smýkat zádí, což je chování, které bylo Audi donedávna zcela zapovězeno. Pokud se snažíte o maximálně rychlé a čisté průjezdy s precizním dávkováním plynu i brzd, projeví se S4 na limitu přesto jako jemně nedotáčivé auto, nějaké dramatické napadání na přední kola se ale nekoná.
Nová S4 je opravdu schopným autem, které dokáže rozdávat nefalšovanou radost z jízdy. Může za to hlavně akční naladění podvozku a mezinápravového diferenciálu, které se projeví právě pokud budete s vozem „hloupnout” při ne zrovna maximálně rychlých průjezdech. Škoda jen, že totálně odtažité elektricky posilované řízení nedává ani šanci tušit, co se děje s předními koly, pokud se ale naučíte vůz číst jinak, dokážete z něj dostat opravdu solidní jízdní výkony.
Pominu-li řízení, pak mě nemile překvapily pouze brzdy. Nemám výjimečně na mysli ani tak jejich dávkování, ale spíše schopnost delší dobu vzdorovat vyšší zátěži. V podstatě stačí jedno zabrzdění z vyšší rychlosti a brzdy jsou na hranici své schopnosti podat podobný výkon znovu. Pokud takových zpomalení zopakujete pár za sebou, brzdy jsou u konce s dechem. U „eSkových” Audi to není nic nového, doufal jsem ale, že to u nové S4 bude lepší. Bohužel není, brzdy náročnější zacházení s vozem nepodporují.
Naměřená dynamika
Zrychlení:
0-100 km/h: 5,5 s
0-160 km/h: 12,5 s
0-200 km/h: 20,9 s
Nejvyšší naměřená rychlost: 250 km/h (omezovač)
Kvalitní jízda za zvuku trombónu
Pokud se zklidníte a s vozem se vydáte více či méně běžnými rychlostmi brázdit běžné silnice a dálnice, dočkáte se kvalitní jízdy po všech stránkách. O pohodovém naladění podvozku a příjemném interiéru již byla řeč, k tomu se přidává i nízký aerodynamický hluk, jež neruší ani při jízdě na omezovači rychlosti. Odtažité řízení se rázem stává výhodou a nezatěžuje vás informacemi o tom, co vše za zvěrstva se odehrává pod předními koly vašeho vozu a také automatická převodovka je vítaným pomocníkem, který ušetří trochu práce vašim rukám i nohám.
Ale víte jak to chodí - když nějaké problémy mizí, jiné se objevují. Tím, který se objevuje, je při poklidné jízdě zmiňované naladění výfuku. Libozučný výfuk, který před malou chvílí fascinoval vás i kolemjdoucí, je při jízdě určitými konstatními rychlostmi (typicky tempomatových 130 km/h) rázem dunivým trombónem, který zaplavuje intenzivním zvukem celý interiér vozu a je daleko nejintenzivnějším zdrojem hluku na palubě. Musím říci, že i mně byl v takových chvílích nepříjemný, o posádce vozu, které nekoluje v žilách vysokoktanový benzin tak jako mně, ani nemluvě.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:43 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan