Test Audi S4 Avant: 333 cestovních koní

Na první pohled se může zdát, že nové Audi S4 jde s dobou. Dostalo totiž menší motor s přeplňováním, tím ale poplatnost současné módě končí. Motor má menší výkon, celý vůz je lehčí, spotřeba paliva ovšem dolů rozhodně nešla. Nová S4 se ale jakési módní záležitosti vzdaluje i v jiných aspektech. V jakých konkrétně? Nepředbíhejte, vše se dozvíte v našem testu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Audi S4 Avant: 333 cestovních koní

14.4.2009 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

Test Audi S4 Avant: 333 cestovních koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na první pohled se může zdát, že nové Audi S4 jde s dobou. Dostalo totiž menší motor s přeplňováním, tím ale poplatnost současné módě končí. Motor má menší výkon, celý vůz je lehčí, spotřeba paliva ovšem dolů rozhodně nešla. Nová S4 se ale jakési módní záležitosti vzdaluje i v jiných aspektech. V jakých konkrétně? Nepředbíhejte, vše se dozvíte v našem testu.

Nejen rychlý cesťák

Nové Audi S4 pro mě bylo příjemným překvapením. Nabízí nenápadný dynamický vzhled, interíér na úrovni, kvalitní jízdu a co je možná nejpřekvapivější, dokáže rozdávat radost i na mnoha jiných místech než jen na dálnici. Potěšilo mě, že jakási přetvářka, hra na něco, čím tento vůz není a nemůže být, je minulostí. Na jednu stranu si svým naladěním už nehraje na sporťák a dokáže být komfortním cestovním vozem, na druhou stranu je při aktivní jízdě v náročnějším terénu paradoxně mnohem lepším společníkem než předchozí generace.

Minusů není příliš. Pokud tentokrát opomenu ne zrovna dokonalou ovladatelnost, či spíše čitelnost vozu, pak je jím zejména spotřeba nového motoru. Žádné „win-win” se v případě výměny 4,2 V8 za nový 3,0 TFSI nekoná. Motor přišel o litr a čtvrt objemu, 11 koní, jen 6 kilogramů a ač charakter v případě kompresorovného přeplňování příliš neutrpěl, spotřeba při jakémkoli jiném než poklidném využití vystřelila vzhůru.

I přes tento negativní aspekt má ale nová S4 ve třídě rychlých, nejen cestovních sedanů a kombi naše doporučení.

Technické údaje

Motor

Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec
Objem: 2 995 ccm
Největší výkon: 245 kW (333 k) při 5 500 - 7 000 ot./min
Největší točivý moment: 440 Nm při 2 900 - 5 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Sedmistupňová automatická převodovka se dvěma spojkami. Pohon všech kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 13,8 l
Mimo město: 7,5 l
Kombinovaná: 9,9 l
Objem palivové nádrže: 64 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 717 mm
Šířka: 1 826 mm
Výška: 1 415 mm
Rozvor náprav: 2 811 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 755 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 490 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě (S4 Avant S-tronic): 1 560 800 Kč
Cena testovaného modelu: - Kč

Základní výbava (S4 Avant): airbag řidiče a spolujezdce fullsize, airbagy pro hlavu vpředu a vzadu SIDEGUARD včetně bočních airbagů vpředu, Audi Singleframe v platinově šedé barvě, Audi Soundsystem, bezpečnostní sloupek řízení výškově a podélně nastavitelný, čtecí lampičky vpředu, dálkové ovládání centrálního zamykání, dekorace v provedení matný kartáčovaný hliník, determální skla zeleně tónovaná, držák nápojů na střední konzoli, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektromechanická parkovací brzda, ESP elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, ABS, EDS, TOL, imobilizér, informační systém řidiče s barevným displejem, inteligentní klíč včetně paměti pro servisní data vozu, Isofix pro sedadlo spolujezdce a zadní vnější sedadla, včetně deaktivace airbagu spolujezdce, kapota zavazadlového prostoru automaticky otvíratelná, kola hliníková litá, s 5 paralelními paprsky v designu S, velikost 8Jx18, s pneumatikami 245/40 R18, komfortní automatická klimatizace 3zónová, kontrolní systém tlaku vzduchu v pneumatikách, kryty vnějších zpětných zrcátek v hliníkové optice, s ukazateli směru z LED diod, logo S4 na mřížce chladiče, mlhové světlomety, nástupní lišty v hliníkové optice s nápisem S4, osvětlení interiéru vpředu a vzadu, paket hliníkové optiky, paket leštěných prvků, paket osvětlení, potah sedade v kombinaci Alcantara/kůže, potah stropu v provedení z látky černé, přední sedadla elektricky nastavitelná, přístroje na palubní desce v designu S, rádio Concert, S sportovní podvozek, servotronic, sportovní kožený volant multifunkční 3ramenný s emblémem S4 a kontrastními švy, sportovní sedadla vpředu s vyraženým nápisem S4 včetně elektricky nastavitelné bederní opěrky, střední loketní opěrka vpředu, střešní spoiler, světelný a dešťový senzor, světla pro denní svícení LED diod, třmeny brzd černě lakované s emblémem S4, ukazatel vnější teploty, velurové rohožky vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné, xenonové světla Plus, zadní opěradlo dělené a sklopné, zásuvka na 12 V v zavazadlovém prostoru

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše