Test Audi TT 2015 2,0 TFSI quattro: více ginu do toniku

Trumfem kupé byl až dosud design, na který se lepily zejména ženy. Z vozu nejasného pohlaví se až nyní podařilo namixovat koktejl s řízem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Audi TT 2015 2,0 TFSI quattro: více ginu do toniku

13.7.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Audi TT 2015 2,0 TFSI quattro: více ginu do toniku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Trumfem kupé byl až dosud design, na který se lepily zejména ženy. Z vozu nejasného pohlaví se až nyní podařilo namixovat koktejl s řízem.

Pro většinu podstatně lepší mix

Zřejmě už jste to vycítili, každopádně v recenzi jsem se chtěl postupně propracovat k verdiktu, že TT nadále není nástroj pro zaryté řidiče, kteří se chtějí pro rychlost alespoň trochu vynasnažit a královsky se bavit. Je to totiž prostředek poskytující rychlost méně zdatným jedincům s umělými pomocnými silami bez většího nadšení, jehož absence sportovněji založené jedince dvakrát těšit nebude. Že by ale bylo TT jakousi ledovou královnou, to si skutečně nemyslím.

Určitě se bude znovu líbit, jak vypadá - tentokrát zřejmě většímu množství mužů, stoprocentně si lidé nebudou schopní vynachválit originality a preciznosti ztvárnění jeho interiéru, přestože k dokonalosti bude ještě muset nějakou dobu putovat. Při běžném ježdění a každodenním používáním to bude bezproblémový a docela pohodlný prostředek s lepší dynamikou než jeho koncernoví sourozenci o stejném výkonu.

Agresivní řidičský nástroj se z něho jako mávnutím kouzelného proutku nestal, TT však díky MQB a privilegium v koncernu vykrystalizovalo do daleko zajímavější podoby. Je přesnější, stabilnější, agilnější a také zábavnější - poslední vlastnost je nutno chvíli hledat, ale až najdete, uvidíte, o kolik je novinka zajímavější. Rozhodně je mi aktuálním charakterem podstatně blíže, než jeho předchozí provedení. Povahou má blíže k vozidlům z kategorie GT, ale přidává k nim trochu „volnočasového koření” a celkově více dokonalosti.

Je to rázem koktejl podstatně výraznější chuti, s větším obsahem alkoholu. Jako gin tonic naředěný v poměru, při němž se neopijete, ale nálada se vám rozhodně podstatně zlepší, zatímco předtím, jako by vám snad barman dal místo tonicu do drinku jeho vlastní telefonní číslo s pozváním na rande. Něco mi ale říká, že tím správným koktejlem by nakonec klidně mohlo být TTS, popřípadě ještě mnohem silnější TT RS nové generace. O těch snad příště...

Test Audi TT 2015 2,0 TFSI quattro: více ginu do toniku - 46 - Test Audi TT 20 TFSI 2015 018Test Audi TT 2015 2,0 TFSI quattro: více ginu do toniku - 47 - Test Audi TT 20 TFSI 2015 060Test Audi TT 2015 2,0 TFSI quattro: více ginu do toniku - 48 - Test Audi TT 20 TFSI 2015 102

Cena

Základní cena vozu (Audi TT Coupé 2.0 TFSI 6MT/169 kW): 999 900 Kč
Základní cena testované motorizace (2.0 TFSI quattro S tronic/169 kW): 1 129 900 Kč
Cena testovaného provedení (2.0 TFSI quattro S tronic + příplatková výbava): 1 550 100 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 169 kW (230 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 370 Nm při 1 600 - 4 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová dvouspojková automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,3 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 177 mm
Šířka: 1 832 mm
Výška: 1 353 mm
Rozvor náprav: 2 505 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 410 kg/1 335 kg
Užitečná hmotnost: 325 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 305 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 712 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.