Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi TT 2015 2,0 TFSI quattro: více ginu do toniku
13.7.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Trumfem kupé byl až dosud design, na který se lepily zejména ženy. Z vozu nejasného pohlaví se až nyní podařilo namixovat koktejl s řízem.
Přehled kapitol
Pro většinu podstatně lepší mix
Zřejmě už jste to vycítili, každopádně v recenzi jsem se chtěl postupně propracovat k verdiktu, že TT nadále není nástroj pro zaryté řidiče, kteří se chtějí pro rychlost alespoň trochu vynasnažit a královsky se bavit. Je to totiž prostředek poskytující rychlost méně zdatným jedincům s umělými pomocnými silami bez většího nadšení, jehož absence sportovněji založené jedince dvakrát těšit nebude. Že by ale bylo TT jakousi ledovou královnou, to si skutečně nemyslím.
Určitě se bude znovu líbit, jak vypadá - tentokrát zřejmě většímu množství mužů, stoprocentně si lidé nebudou schopní vynachválit originality a preciznosti ztvárnění jeho interiéru, přestože k dokonalosti bude ještě muset nějakou dobu putovat. Při běžném ježdění a každodenním používáním to bude bezproblémový a docela pohodlný prostředek s lepší dynamikou než jeho koncernoví sourozenci o stejném výkonu.
Agresivní řidičský nástroj se z něho jako mávnutím kouzelného proutku nestal, TT však díky MQB a privilegium v koncernu vykrystalizovalo do daleko zajímavější podoby. Je přesnější, stabilnější, agilnější a také zábavnější - poslední vlastnost je nutno chvíli hledat, ale až najdete, uvidíte, o kolik je novinka zajímavější. Rozhodně je mi aktuálním charakterem podstatně blíže, než jeho předchozí provedení. Povahou má blíže k vozidlům z kategorie GT, ale přidává k nim trochu „volnočasového koření” a celkově více dokonalosti.
Je to rázem koktejl podstatně výraznější chuti, s větším obsahem alkoholu. Jako gin tonic naředěný v poměru, při němž se neopijete, ale nálada se vám rozhodně podstatně zlepší, zatímco předtím, jako by vám snad barman dal místo tonicu do drinku jeho vlastní telefonní číslo s pozváním na rande. Něco mi ale říká, že tím správným koktejlem by nakonec klidně mohlo být TTS, popřípadě ještě mnohem silnější TT RS nové generace. O těch snad příště...
Cena
Základní cena vozu (Audi TT Coupé 2.0 TFSI 6MT/169 kW): 999 900 Kč
Základní cena testované motorizace (2.0 TFSI quattro S tronic/169 kW): 1 129 900 Kč
Cena testovaného provedení (2.0 TFSI quattro S tronic + příplatková výbava): 1 550 100 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 169 kW (230 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 370 Nm při 1 600 - 4 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová dvouspojková automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,3 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 177 mm
Šířka: 1 832 mm
Výška: 1 353 mm
Rozvor náprav: 2 505 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 410 kg/1 335 kg
Užitečná hmotnost: 325 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 305 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 712 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 2 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva