Test BMW 135i Coupé: návrat k tradicím

BMW 135i má všechny předpoklady být autem, které vykouzlí úsměv na tváři i hodně zhýčkaným řidičům. Plní tato očekávání?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW 135i Coupé: návrat k tradicím

21.1.2008 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test BMW 135i Coupé: návrat k tradicím

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW 135i má všechny předpoklady být autem, které vykouzlí úsměv na tváři i hodně zhýčkaným řidičům. Plní tato očekávání?

Drahé? Ale jděte

BMW 135i představuje skutečně jedinečný automobil. Nabízí unikátní kombinaci dynamiky, jízdních vlastností a ovladatelnosti, po které se na současném trhu budete u konkurence dožadovat marně. Jestliže 130i ve své době o hlavu převyšovala všechny tehdejší hot hatche, je to dnes 135i, která nastavuje podobnou laťku. Sice díky přeplňovanému motoru ztratila trochu ovladatelnosti atmosférické „stotřicítky“, ale dodala místo ní ještě větší porci výkonu, která ve spolupráci se stejně kvalitním podvozkem a lepší trakcí kupé zašlape do země veškerou konkurenci. Měl jsem možnost krátkého srovnání s posledním Audi S3, které vedle 135i hrálo ve většině ohledů druhé housle. Pravda, kvůli karoserii kupé už 135i nelze říkat hot hatch, ale to je tak asi všechno, čím může konkurence v případném srovnání argumentovat...

Pokud jsem úvodem položil otázku, zda má 135i na to vykouzlit úsměv na tváři i hodně zhýčkaným řidičům, pak odpovídám jednoznačně ano. Po stránce jízdních schopností nemá 135i daleko k Z4M Coupé a radostí z jízdy překonává všechny ostatní modely z mnichovského portfolia. Jak se říká mužům v případě některých žen - jestli vás tohle auto nerozpálí, pak si hledejte doktora.

Cena začínající na 1,1 milionu Kč vám může připadat na „tak malé auto“ vysoká, ale ukažte mi jiný vůz, který vám nabídne takové schopnosti za tuto cenu? Možná nová Impreza STi...

 Cena v základním provedení (135i Coupé): 1 136 500 Kč

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Řadový, kapalinou chlazený zážehový šestiválec, uložený vpředu podél za přední nápravou
  • Objem: 2 979 ccm
  • Největší výkon: 225 kW (306 k) při 5 800 ot./min
  • Největší točivý moment: 400 Nm při 1 300 - 5 000 ot./min
  • Palivo: Natural 95-98
Provozní vlastnosti
  • Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 13
    • Mimo město: 7 
    • Kombinovaná: 9,2
  • Objem palivové nádrže: 53 l
Podvozek
  • Zavěšení předních kol: zavěšení McPherson, hliníková ramena
  • Zavěšení zadních kol: pětiprvkové zavěšení
  • Rozměr pneumatik: 205/50 R17, 205/50 R17
Hmotnosti
  • Pohotovostní hmotnost: 1 560 kg
  • Užitečná hmotnost: 440 kg
Vnější rozměry
  • Délka: 4 360 mm
  • Šířka: 1 748 mm
  • Výška: 1 408 mm
  • Rozvor náprav: 2 660 mm
Vnitřní rozměry
  • Základní objem zavazadlového prostoru: 370 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše