Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka

Do testu jsme si přizvali zajímavou variantu kupé řady 3. Kupé v kombinaci se vznětovým čtyřválcem, automatickou převodovkou a pohonoem všech kol zní trochu jako šílená kombinace. Jak funguje?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka

14.4.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Do testu jsme si přizvali zajímavou variantu kupé řady 3. Kupé v kombinaci se vznětovým čtyřválcem, automatickou převodovkou a pohonoem všech kol zní trochu jako šílená kombinace. Jak funguje?

Možná si říkáte, že testo tohoto vozu jste u nás už viděli. Nejste daleko od pravdy, ale nedávno jsme testovali BMW 320d Touring xDrive, tedy praktičtější variantu bavorské trojky. Dnes se podíváme na zoubek stylovějšímu kupé.

V dnešní době jsou modely s pohonem všech kol vyhledávaným prodejním artiklem. Je to právě pocit bezpečí na každém povrchu který zákazníci vyhledávají. Ostatně stejný pocit vytváří i trojkové kupé s automatickou převodovkou a vznětovým agregátem pod kapotou. I když na to nevypadá, vůz není vybaven M paketem, také proto mě překvapil standardně tvrdě nastavený podvozek. Ten má v kombinaci s tvrdými dojezdovými pneumatikami runflat s typickými českými silnicemi obvykle problémy a nejinak tomu bylo tentokrát - dobře smontovaý interiér to sice nedával tolik znát, tvrdé rány do podvozku ale zejména v pražských ulicích nedělaly vozu vůbec dobře. Pokud náhodou nejezdíte po těch lepších z českých silnici, doporučujeme se runflatů zbavit, pak se dokáže podvozek chovat vcelku spořádaně i na špatných površích.

Jízdní vlastnosti

Velkou devizou mnichovských zadokolek je bezpochyby schopnost popustit uzdu zadní části vozu při razantnějším přidání plynu, jakkoli poslední BMW jsou naladěny spíše nedotáčivě. V případě verze s pohonem všech kol xDrive můžete na tuto schopnost zapomenout, přešla již k trvalé nedotáčivosti tedy za všech okolností.

Nic to ale nemění na excelentní trakci pohonu všech kol, který v případě výrazně horších adhezních podmínek podává brilantní výkony. Lze s ním zažít i trochu té zábavy, ale pouze na sněhu nebo v mokru v nízkých rychlostech - pohon všech kol jinak relativně slabému motoru (na BMW...) nedovolí prakticky nic než čistou akceleraci. Ale to jistě není minus...


Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 1 - 320dx02Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 2 - 320dx03Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 3 - 320dx04Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 4 - 320dx07Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 5 - 320dx09Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 6 - 320dx09

Chování motoru

Tím se dostáváme k tomu, co je ukryto pod kapotou. Pod ní je uložen vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litry, který produkuje výkon 176 koní (130 kW) a točivý moment 350 N.m. Vozu dodává solidní dynamiku, na ostřejší jízdu s ním ale můžete zapomenout - vůz váží přes 1 500 kilogramů a to už je na 170 koní dost velká porce.

Agregát je spojen s moderní samočinnou převodovkou, která plným rozsahem využívá kapacity šesti rychlostních stupňů. Při běžném režimu Drive jsou její reakce spíše pomalejšího rázu, i přeso se občas se dostaví menší cuknutí. Po přepnutí do režimu Sport se dočkáte rychlejší změny převodových stupňů, která přesto zůstává komfortní.

Vnitřní prostor

Co se týče interiéru, který je vyveden ve světlé barvě a s béžovým čalouněním sedadel není mu prakticky co vytknout. Najdete v něm vše co majitel mnichovských vozů očekává. Osobně jsem nejvíce ocenil tlustý volant od divize M, který ovšem v kombinaci s elektrickým posilovačem řízení neříká vůbec nic o tom, co se děje s podvozkem a předními koly.

Menší inovací je vnitřní osvětlení dveří pomocí oranžových LED diod. Zadní sedadla kupodivu nabídnou dostatek prostoru i dospělé cestující, schránka mezi zadními sedadly bohužel není tak praktická, jak se na první pohled může zdát. Výtku si nemohu odpustit k podavačům pásů, protože se dokážou z podávacích úchytů snadno vyvléknout a mnoho vám toho ve výsledku nepodají...

Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 7 - 320dx20Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 8 - 320dx19Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 9 - 320dx18Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 10 - 320dx17Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 11 - 320dx14Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 12 - 320dx13Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 13 - 320dx12Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 14 - 320dx11Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 15 - 320dx16Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 16 - 320dx10Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 17 - 320dx15

Závěr

Model 320d Coupe xDrive potvrdil, že i kupé s automatem a vznětovým motorem dokáže být kultivovaným společníkem na klidné cestování, který dokáže nabídnout vysoký styl a tu a tam i trochu zábavy.

Cena vozu s automatickou převodovkou, pohonem všech kol a doplňkovou výbavou se ale vyšplhala až k metě 1,5 milionu korun, což rozhodně není málo. Za tuto cenu by lecko mohl očekávat více kultivovanosti i dynamiky, které naftový čtyřválec zkrátka není s to poskytnout...

Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 18 - 320dx08Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 19 - 320dx05Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka - 20 - 320dx06

Technické údaje

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1995 ccm
Největší výkon: 130 kW (176 k) při 4000 1./min
Největší točivý moment: 350 N.m při 1750 - 3000 1./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová samočinná převodovka. Pohon zadních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 224 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,5 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 7,9 l
Objem palivové nádrže: 63 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4580 mm
Šířka: 1782 mm
Výška: 1395 mm
Rozvor náprav: 2760 mm
Pohotovostní hmotnost: 1530 kg
Užitečná hmotnost: 405 kg

Ceny

Základní cena: 1 088 638 Kč
Cena testovaného modelu BMW 320d xDrive: 1 453 325 Kč

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.