Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 328i F30: charakterně lehké, lehce bezcharakterní
19.6.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Trojkové BMW s číslovkou okolo třicítky v názvu je poprvé čtyřválcové. Jeho charakteru to neprospělo, i tak nabízí něco, co šestiválce neumí.
Přehled kapitol
Pan Neutrální
Hranice mezi vítanou neutralitou a nevítanou nezáživností bývá velmi tenká a 328i se pohybuje přesně po ní. Dokáže být obojí, záleží jen na tom, co si z ní dokážete „vymlátit”. Oproti starším vozům stejného jména je to docela velká změna a nemám větších pochyb o tom, že vychází z naladění motoru, který ráz zbytku auta následoval. Asi by to ani jinak nešlo, jakási dvojakost by tomuto autu slušela méně než jeho celkově neutrální charakter.
Je tento výsledek dobrý, nebo špatný? Z pohledu dlouholetého zákazníka šestiválcových trojek tuto změnu zrovna nadšeně nevítám a nepředpokládám, že budu sám. Z předchozích 330i čišela výjimečnost, tu v tomto autě musíte pečlivě hledat. Dobré ale je, že ji ještě lze najít, do Passatu můžete řezat kovovou tyčí a stejně to bude pořád Passat.
BMW 328i je pochopitelně dobré auto, ale o tom snad nebylo pochyb. Otázka nezněla, jestli je dobré, nebo špatné, ale jak moc je dobré. Odpověď je poměrně prostá: pořád platí, že mezi sedany střední třídy si ani v tomto případě s ničím srovnatelným lépe nesjedete. Náskok ale nikdy nebyl tak malý jako dnes a o jeho umenšení se v Mnichově postarali jenom sami. Z konkurence se na zásadně vyšší mety nikdo neposunul.
Proč ho chtít?
Stále je to jedno z nejvyspělejších cestovně-sportovních aut střední třídy. I když v generaci F30 a zejména pak v provedení 328i byl podtržen spíše první zmíněný aspekt, ani v tom druhém BMW 3 stále nenachází sobě rovného. Příznivce velmi rychlého ježdění pak osloví neobyčejně lehkonohým chováním okolo limitu svých možností.
Proč ho nechtít?
Protože už nemá pod kapotou atmosféricky plněný šestiválec. A není to jen pocit, se kterým se budete muset naučit žít, značí to především ztrátu části funkčních vlastností, které byly po dekády pro BMW podobných označení typické. I když je motor N20 jedním z nejlepších dvoulitrových turb vůbec, svému předchůdci se nedokáže rovnat zvukovým projevem, charakterem ani efektivitou při vysoké zátěži. Navíc přidává jen o něco větší efektivitu při zátěži nízké.
Cena
Základní cena vozu (316d): 787 500 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (328i): 957 500 Kč
Cena testovaného provedení (328i Modern + příplatková výbava): 1 373 775 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 180 kW (245 k) při 5 800 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 250 - 4 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,2 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 624 mm
Šířka: 1 811 mm
Výška: 1 429 mm
Rozvor náprav: 2 810 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 505 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 480 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před hodinou - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch