Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 335i F30: na vrcholu možností
23.3.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Pokud se jednou dostanete na vrchol, můžete už jen ztratit. Daří se BMW řady 3 hájit pozici nejlepšího sportovního sedanu střední třídy i v šesté generaci?
Přehled kapitol
Konkurenci stále nemá, ale nejen svou zásluhou
Musím říci, že i přes jisté dřívější pochybnosti jsem za volant BMW 335i F30 usedal bez předsudků a negativních či pozitivních očekávání. Prostě jsem byl zvědavý, jaké je a snažil se vše vnímat s otevřeným hledím.
Po všech ujetých kilometrech nemohu říci, že by mě tento vůz vyloženě nadchl, ale s ohledem na současné smýšlení BMW a okolnosti, které panují na dnešním sešněrovaném trhu, výsledek nemohl být lepší. Je to trochu šalamounský verdikt, žádný výstižnější mě ale nenapadá. Nová trojka solidně vypadá, má kvalitní interiér, i přes nárůst rozměrů neztratila svůj kompaktní charakter a překvapila skutečně špičkovým turbomotorem. Pravda, překvapila proto, že napoprvé jej u BMW neudělali tak dobře, jak mohli, ale to na jeho současných kvalitách nic nemění. Nebýt podvozku negativně zasaženého runflaty a vším co s nimi souvisí (a co tedy bohužel není řešitelné jen tím, že se jich prostě zbavíte), zůstávala by negativa v rovině špatného pocitu z té či oné drobnosti a někdy až zbytečné „převybavenosti” testovaného provedení.
Otázkou zůstává, jak moc k BMW řady 3 patří obětování části ovladatelnosti jakési automatizaci určitých činností, ale zde už si musí každý odpovědět sám, černobíle na to pohlížet nelze. Bez ohledu na to zůstává faktem, že BMW 3 je stále jasnou volbou pro ty, kteří touží po sportovně laděném sedanu střední třídy. Ne však jen proto, že by se trojka držela svého obvyklého charakteru a mířila stále dál stejným směrem, ale do značné míry také kvůli tomu, že nikdo z konkurentů není schopen v tomto směru nabídnout cokoli podobně dobrého.
Proč ho chtít?
Pokud vaše preference ztělesňuje sportovně laděný sedan střední třídy se vším, co k tomu patří, musí být vaší volbou znovu trojka. Nic lepšího dnes na trhu není.
Proč ho nechtít?
Pominu-li ty, pro které je z podstaty nepřijatelný podvozek stižený specifiky runflatů, rozumných důvodů není mnoho. Nakonec to snad může být jen pocit, že starší generace trojky byly původními ideálu tohoto modelu blíže. Zní to bagatelně, ale věřím, že to pro mnohé nebude zanedbatelné nebude - další posun trojkové řady blíže obecnému vkusu je nepopiratelný.
Cena
Základní cena vozu (316d): 787 500 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (335i): 1 115 000 Kč
Cena testovaného provedení (335i Sport + příplatková výbava): 1 712 225 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 979 ccm
Největší výkon: 225 kW (306 k) při 5 800 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 200 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,2 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 624 mm
Šířka: 1 811 mm
Výška: 1 429 mm
Rozvor náprav: 2 810 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 595 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 480 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva