Test BMW 335i F30: na vrcholu možností

Pokud se jednou dostanete na vrchol, můžete už jen ztratit. Daří se BMW řady 3 hájit pozici nejlepšího sportovního sedanu střední třídy i v šesté generaci?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW 335i F30: na vrcholu možností

23.3.2012 | Pavel Janda | 24 příspěvků

Test BMW 335i F30: na vrcholu možností

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud se jednou dostanete na vrchol, můžete už jen ztratit. Daří se BMW řady 3 hájit pozici nejlepšího sportovního sedanu střední třídy i v šesté generaci?

Konkurenci stále nemá, ale nejen svou zásluhou

Musím říci, že i přes jisté dřívější pochybnosti jsem za volant BMW 335i F30 usedal bez předsudků a negativních či pozitivních očekávání. Prostě jsem byl zvědavý, jaké je a snažil se vše vnímat s otevřeným hledím.

Po všech ujetých kilometrech nemohu říci, že by mě tento vůz vyloženě nadchl, ale s ohledem na současné smýšlení BMW a okolnosti, které panují na dnešním sešněrovaném trhu, výsledek nemohl být lepší. Je to trochu šalamounský verdikt, žádný výstižnější mě ale nenapadá. Nová trojka solidně vypadá, má kvalitní interiér, i přes nárůst rozměrů neztratila svůj kompaktní charakter a překvapila skutečně špičkovým turbomotorem. Pravda, překvapila proto, že napoprvé jej u BMW neudělali tak dobře, jak mohli, ale to na jeho současných kvalitách nic nemění. Nebýt podvozku negativně zasaženého runflaty a vším co s nimi souvisí (a co tedy bohužel není řešitelné jen tím, že se jich prostě zbavíte), zůstávala by negativa v rovině špatného pocitu z té či oné drobnosti a někdy až zbytečné „převybavenosti” testovaného provedení.

Test BMW 335i F30: na vrcholu možností - 47 - Test BMW 335i F30 44Test BMW 335i F30: na vrcholu možností - 48 - Test BMW 335i F30 47Test BMW 335i F30: na vrcholu možností - 49 - Test BMW 335i F30 48

Otázkou zůstává, jak moc k BMW řady 3 patří obětování části ovladatelnosti jakési automatizaci určitých činností, ale zde už si musí každý odpovědět sám, černobíle na to pohlížet nelze. Bez ohledu na to zůstává faktem, že BMW 3 je stále jasnou volbou pro ty, kteří touží po sportovně laděném sedanu střední třídy. Ne však jen proto, že by se trojka držela svého obvyklého charakteru a mířila stále dál stejným směrem, ale do značné míry také kvůli tomu, že nikdo z konkurentů není schopen v tomto směru nabídnout cokoli podobně dobrého.

Proč ho chtít?

Pokud vaše preference ztělesňuje sportovně laděný sedan střední třídy se vším, co k tomu patří, musí být vaší volbou znovu trojka. Nic lepšího dnes na trhu není.

Proč ho nechtít?

Pominu-li ty, pro které je z podstaty nepřijatelný podvozek stižený specifiky runflatů, rozumných důvodů není mnoho. Nakonec to snad může být jen pocit, že starší generace trojky byly původními ideálu tohoto modelu blíže. Zní to bagatelně, ale věřím, že to pro mnohé nebude zanedbatelné nebude - další posun trojkové řady blíže obecnému vkusu je nepopiratelný.

Test BMW 335i F30: na vrcholu možností - 50 - Test BMW 335i F30 35Test BMW 335i F30: na vrcholu možností - 51 - Test BMW 335i F30 40Test BMW 335i F30: na vrcholu možností - 52 - Test BMW 335i F30 66

Cena

Základní cena vozu (316d): 787 500 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (335i): 1 115 000 Kč
Cena testovaného provedení (335i Sport + příplatková výbava): 1 712 225 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 979 ccm
Největší výkon: 225 kW (306 k) při 5 800 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 200 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,2 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 624 mm
Šířka: 1 811 mm
Výška: 1 429 mm
Rozvor náprav: 2 810 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 595 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 480 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze 24 příspěvků